• Lilja84

Didriksson overall

Tänkte beställa en overall från http://www.trixis.se/ och undrar ett par saker .

Har du handlat från sidan , är dom bra, snabb leverans och om det är något problem går det att komma fram till dom utan större problem och få respons .

Hur är strl på overallen , alltså små ,stora eller lagom .

Overallen i sig  , hur gäller tvättråden ? .

• Svar på tråden Didriksson overall
  • Alle
    LillaÄrtan skrev 2007-09-08 22:25:56 följande:
    Jag säger tvätom! Min dotter är 81cm lång.. Eller ja, kort.Köpte strl 90 åt henne då 80 satt perfekt, men dem ska ju kunna växa i overallen + att man ska kunna få in kläder under om det skulle behövas. Och ÄN är det ju inte dax för vinteroverallen!
    Jo, visst ska man kunna det men inga tjocka kläder, samt att de ska ju kunna gå och ta i saker utan att overallen är i vägen. Leo drunknade formligen i sin. 1 dm extra i benen är kanske lite väl..
    Det är ju en overall i ett vattentätt material som andas och man behöver troligtvis inte ha flera lager under.
    Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Underbaraälskade

Vår är köpt på  Team Sportia och den kosta ca 600 nått sånt kommer inte i håg exakt..

Stolt mamma till Alva
  • LillaÄrtan

699:- betalade vi på Intersport

~ Sofie, mamma till världens finaste lilla ärta, Julie 051215 & Kotten i magen Bf 071023 ~
  • LillaÄrtan
    Alle skrev 2007-09-08 22:32:44 följande:
    Jo, visst ska man kunna det men inga tjocka kläder, samt att de ska ju kunna gå och ta i saker utan att overallen är i vägen. Leo drunknade formligen i sin. 1 dm extra i benen är kanske lite väl.. Det är ju en overall i ett vattentätt material som andas och man behöver troligtvis inte ha flera lager under.
    Vi bor låååångt upp i norr så visst sjutton behövs tjocka kläder undertill när det går upp mot -20! Overallen är inte alls megastor, hon springer & kan röra sig bra i den..... 80 satt som sagt skitbra, men rådet vi fick när vi köpte overallen var också att ta en strl större.... Det blir bara kallt om den sitter alltför tight!
    ~ Sofie, mamma till världens finaste lilla ärta, Julie 051215 & Kotten i magen Bf 071023 ~
  • Lilja84

Okej .

Dottern har ganska långa ben , hmm , nä det blir till å klämma och ha sig helt enkelt , köper jag den på intersport blir det ju enklare om det är nått fel på den och så .

• Lilja84
    LillaÄrtan skrev 2007-09-08 22:43:38 följande:
    Vi bor låååångt upp i norr så visst sjutton behövs tjocka kläder undertill när det går upp mot -20! Overallen är inte alls megastor, hon springer & kan röra sig bra i den..... 80 satt som sagt skitbra, men rådet vi fick när vi köpte overallen var också att ta en strl större.... Det blir bara kallt om den sitter alltför tight!
    Nu bor ju jag inte uppe i norr , men det är ju inte extremt ovanligt med 15 - här heller .
  • Underbaraälskade

Ja och bor ni långt ner så är era -15 nästan lika hemska som våra -25 ja ner i söder har ni ju en lite annan kyla

Lilja84 skrev 2007-09-08 22:45:20 följande:
    Nu bor ju jag inte uppe i norr , men det är ju inte extremt ovanligt med 15 - här heller .
    Stolt mamma till Alva
  • LillaÄrtan

Nej klart, men nog måste det ju finnas plats för fleecekläder att ha under om man måste ut kalla dagar..... Nåväl. Prova och se!
    Man ska kunna ta ett ordentligt "tag" med handen i grenen på overallen när barnet har den på sig, då sitter den bra... Växtmån och även för att det ska gå in kläder iundertill!

Svar på tråden Didriksson overall