Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
Inte jag heller...
Inte jag heller...
Ännu en natt då William har sovit "en hel natt". Jippi!!!!!!!!
Han somnade i bilen vid 20:30 med bara gröt i magen, vaknade vid 22:45 när vi skulle lägga oss och fick ersättning, sov sedan till 5:15. Sååå skönt. Han vaknade dock en gång och fick nappen, men förhoppningsvis hoppar han över det snart.
Vivs och Ginger - 10:30 på onsdag blir jätte bra!
Vivs - Har ingen som heter Elisabeth i min mamma grupp. När är hennes barn fött? William är nämligen äldst i vår grupp (5 april), så om den är född i mars är hon i en annan eller i andra sköterskans grupp.
Vivs
Är också lite osäker så att mötas innanför entrédörrarna blir jätte bra. Men har hört att de stänger när det blir tillräckligt många barn så vi kanske ska vara där lite tidigare? I alla fall runt 10:15?
Napptipset var bra! Ska nog försöka lära W att han kan stoppa in nappen själv
Om hon inte har den andra sköterskan (Ulla) så är hon i en "tidigare" grupp än jag. Vet inte hur de delar in, tycker det är lite konstigt, W är äldst och yngsta är född i maj. Vi har Karin förresten.
Soffy - Stackars Ebba! W har precis som Alvin fått två tänder i nederkäken och han har inte reagerat någonting. Så olika det kan vara. Hoppas hon blir sitt gamla glada jag igen snart.
Låter klokt att ses där och sedan bestämma.
Tack för idag! Lika trevligt som vanligt, men svårt att prata med alla.
Ginger - Jag skulle åkt! Som sagt inte varje dag man blir bjuden på solsemester. Om de andra har med sig barn skulle jag tagit med mig W. Annars hade jag nog åkt själv och fått lite egen tid och sova ut. Fast skulle sakna honom otroligt mycket.
Hade nog också haft beslutsångest.
Plutten - Vad är det för skiva? Nu blev jag nyfiken, låter som den har roliga sånger.
Sole och TH - Vill gärna också har kort skickade.
Jag glömmer alltid kameran, är usel på att komma ihåg.
Halloy!
Här har camhem inte fungerarat på hela förmiddagen, allt har varit nere, så har drivit omkring här hemma och undrat vad jag ska göra
Min lilla älskling har feber När han ville ha mat imorse vid 5 var han jätte täppt och grinig och lite varm. Han somnade om men har varit lite små kinkig på morgonen. Har 38, vilket inte är jätte mycket för barn. Är ändå överraskad över hur pigg han är med tanke på febern. Han har fått lite Alvedon så nu håller han låda här bredvid mig.
Vivs - Vilken fin lägenhet och vilken utsikt! Den kommer ni nog att sakna.
TH och Swe - Vilka härliga skratt! W skrattar inte så än. Lite likt den TH skickade ibland när han är riktigt uppspelt.
Nu ska jag läsa bloggarna och kolla på bilderna.
TH, Sole och Björklöv - Fina bilder! Måste komma ihåg att ta med mig kameran någongång. Jag är världsbäst på att glömma den.
Björklöv - Läste också din blogg. Låter jätte jobbigt. Förstår att du är helt slut. Hoppas det blir bättre snart!
Pippil8 - Nej inte roligt med feber. I förmiddags märkte man det nästan inte, men nu på em har han varit jätte kinkig och gnällig. Kämpade med att få honom att sova i över en timma, till slut satte jag mig i soffan med honom i famnen och han somnade på två röda. Har gett mer Alvedon, men hälften spottar han ut så vet inte hur mycket den hjälper. E ska köpa såna där man "stoppar in bakvägen" på väg hem.
Min lilla älskling som brukar vara så glad. Vad kan man göra för att hjälpa mer?