Inlägg från: Plutten forever |Visa alla inlägg
  • Plutten forever

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

swe: vad bra! det går ju absolut åt rätt håll!! Buffa på ni bara Vet du, jag har kommit på att Trollmor i "Trollmors vaggsång" är ju Anna Wahlgren. 11 barn, och hon sjunger oajajajaj-buff! En liten parantes bara...

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Plutten forever

swe: ja, och så ser hon ju ut som ett troll också
    Jag brukar sjunga den för Alvin men med hemmagjord text. Ja, jag sjunger "Pluttmor" Generad

• Plutten forever

Håller med, dött dött, men det är alltid lugnare i tråden på helgerna (kanske för att vi då har bättre för oss än att sitta här? )
    Hellur: Vi tar också en helgmorgon var, idag var det Dans tur så han gick upp kl 6. Nu har de båda somnat om tillsammans, och jag kände mig för pigg för att sova ännu längre. Skönt att vara utvilad!

Swe: Jag tänkte också på det häromdagen - att det var ett år sen jag sov en hel natt utan ett enda avbrott. För det var på hösten nångång som jag började springa upp och kissa flera gånger per natt. Och sen kom Alvin, ja ni fattar... Har nästan glömt hur det känns att somna kl 23 och inte öppna ögonen förrän 8-9 timmar senare! Jaja, snart så kanske...

Hellur: Gud vad länge du varit sjuk, stackare!! Jag tycker verkligen synd om dig. Hur har det gått att ta hand om W när du varit sjuk?

• Plutten forever

Swe: usch, det måste varit jobbigt... förstår det där med att det skär i hjärtat när han skriker! Jag klarar det verkligen inte. Men skönt att han kan sova utan nappen nu då, det kanske leder till färre uppvak så småningom?

abc: Jag vill också höra om babydiscot!

Förresten, är det någon som har köpt/fått "Första och andra mosboken"? (ja, MOSboken) Det är alltså barnmatsböcker. Jag stod och bläddrade lite i den på designtorget och ikväll har jag beställt den på AdLibris (mkt billigare där). Känner mig jättepeppad att börja laga egen barnmat nu! Hittills har Alvin mest ätit burkmat (+ någon kokt potatis och så). Här är en länk:

www.panorstedt.se/templates/tiden/Book.aspx

Det verkar vara en jättebra bok med ENKLA och goda recept.

• Plutten forever

TH: prova nu! Jag hade ditt gamla namn bara, och det hade inte ändrats till TH...
    Vad duktig du är som gått så långt! Då förtjänar man en kladdkaka!!

Swe: jag köper alltid böcker på AdLibris, är alltid billigare än i affärerna. Och kan man vänta 4 dagar så är det fraktfritt 137 kr för båda böckerna tycker jag är helt OK! (typ 250+ på Designtorget)

jag kunde inte hålla mig så nu håller jag på för fullt med en broccolisås till plutten. Ska ätas med pasta (minimini). Det har nog kokat klart nu, ska springa till köket

• Plutten forever
    å vad spännande! Såsen blev jättegod! (fast väldigt osalt). Jag kokade broccoli, en halv morot, en liten scharlottenlök och lite timjan (torkad). Mixade allt med lite havre-matlagningsgrädde (eftersom man ska vara försiktig med mjölkprodukter i början) och minipasta. Mums! Hoppas, hoppas att Plutten diggar min mat! Han ska få det till lunch imorgon. Det här var alltså inte ur Mosboken, utan helt improviserat.
    Ursäkta om jag är lite over-excited men det är är den första riktiga maten jag lagat år Alvin (utöver lite kokt potatis, morot och sånt).

Ska uppdatera er imorgon med Pluttens betyg på maten!
  • Plutten forever

Dessutom sparade jag kokvattent och frös in i iskuber, att användas som bebis-buljong (har läst att man inte ska använda buljongtärningar, det är massa salt i dem) Herregud vad jag känner mig huslig!

Swe: vad roligt att du också beställt boken, nu kan vi mosa ikapp!

• Plutten forever

sole: Hade du en bra fördelsedag? Vad gjorde ni? Visst sa väl V sina första ord? "Grattis Mamma!"?

• Plutten forever

hellur: Nej, så ska du inte känns, det var inte meningen! A har ju som sagt bara ätit burkmat han också hittills.

frill: Precis så har jag också kännt, att det är inte så kul att laga 1 tugga mat som kanske spottas ut... men nu äter han nästan 1 dl. Så nu är det kul!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6