• Zul

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Hej på er!
    Sörjer att jag inte kunde vara med mina kära trådmammor idag heller, saknar er! Det är typ 100 ggr tråkigare att gå i skolan, sitta på föreläsning, blä. Snart blir det en period med lite lugnare tempo, hoppas se er mer då!

Swe: jag har oxå sänkt skattesats, tror det beror på att min inkomst inte varit så hög.

Pippil8: Lillens fotolab var Crimson. Satt i helgen och laddade upp bilder mot den, smidig sajt, men hade typ 300 bilder så det tog tid. Man kan hämta dem på söder om man vill slippa porto! Återkommer om kvaliteten... Men det tog bara 1 dag och så var de klara!

Ginger: jag förstår att det är ett svårt beslut! Jag hade nog nappat på erbjudandet om gratisresa och antingen låtit sambon ta lillan, eller tagit med henne själv.

• Zul

Sole: klart han ska komma med på din systers bröllop!

Puh, är hemma efter en hård dag på Dalens sjukhus. Det kommer bli tufft sen att jobba som läkare, fasen vad alla jobbar hårt i vården, det ska de ha en eloge för. Tänk bara vilka underbara barnmorskor vi hade när vi födde.

Ska gå ut en sväng med lillan. Blev inspirerad av dig Plutten, att göra fotavtryck i gips har jag tänkt sååå länge, fick ett sånt litet "set" i doppresent. Blev det bra? Nån annan som gjort det? Snart kommer väl fötterna vara för stora... ;)

Förresten, min käresta är mkt nöjd att få komma till Dalen på lunchen (för att A ska ammas), igår satt Kjelle Bergqvist där med sin gamla mamma...

• Zul

TH: vilken otroligt söt och gripande film du gjort om Ida. Jag blev helt tårögd. Vad ni är duktiga!

• Zul

Bianca: Jobbigt!! Hoppas ni får vila lite på dan idag. Agnes har oxå blivit mer morgonpigg, nu vill hon inte alltid somna om, hon brukar vakna runt 6.30-7. INTE kul när man på helgen vill sova efter en jobbig vecka. En föraning om hur det blir i framtiden att ha barn...

Hellur: Krya på lille William. Tror att väl han fått penicillin kommer det vända snabbt. Och så är det ju ganska pigga trots att de är sjuka de små liven.
    Hoppas inte Agnes åker på det oxå eftersom vi ska till frankrike på fre, hon har precis som W varit förkyld i en vecka nu, brukar börja så.

Grattis Ida på namnsdagen!!

Jag e hemma på lunchen från Dalen (är lite överallt på geriatriken, idag på palliativa, Swe!). F och A e på Ikea för att köpa täcke till lillan, så kallt på nätterna! Och en madrass till resesängen.

Pippil8: A är precis som E, blir jättegrininig när det är barn i grupp...

• Zul

Sole: tror inte jag träffade din mamma (rolig beskrivning!), var bara där halvdag!

Frill: har fått reda på att välling ger man från typ 6 månader isf ersättning (om man nu gett det innan), därför att ersättning inte är lika kraftigt. Vi tänkte börja med välling nästa vecka. Men amning och gröt borde ju vara väl så bra.

Vivs: håller tummarna! Vad roligt med hus, längtar efter det.

• Zul

hej!

Har fastnat i Facebook-träsket(är nån med? jag vill gärna bli vän!), jag erkänner... Helt omöjligt att ta sig ur. Hittat gamla vänner och gamla ex, superspännande att läsa om deras liv o hitta gemensamma vänner... Därav missade jag att ni skulle ses idag! Har varit väldigt förkyld idag så jag har vart inne idag (skolkat från skolan). Hurra, sista dan på onsdag, sen åker vi till la france på fredag!

• Zul

Bra initiativ Björklöv om utekväll, så inte alla planerar in en massa.

Swe: superbra med recepttråd! Jag har alltid idétorka vad det gäller vardagsmat... Ska se om jag hittar nåt.

Ska leta upp er kära trådmorsor på FB. Har inte vågat ge mig in än idag, vet hur sjukt länge jag fastnar. Usch man har ju egentligen inte tid!

Agnes sitter oxå själv nu, men inte helt stadigt, vågar t ex inte lämna henne på ett hårt golv...

• Zul

Utekväll
    det står ju mellan den 13e och den 26e okt nu, skriver upp alla namn och sen får var och en skriva det datum som passar bäst!

Plutten 26
    Sole 26
    Ginger6 13
    Murgrönan
    Hellur
    bianca2
    Swe
    J79
    Lillie74
    ABC08
    Zul 13
    Pippil8
    Frill
    Sofffy
    Vivs
    Lillenlillen
    TH
    Emma3
    Björklöv

• Zul

Hej!
    Usch, vi har suttit halva dan på vårdcentral och sen Sachsska, visade sig att Agnes fått urinvägsinfektion. Hon har haft 40, imorse 40,5 C feber i två dar, hemskt. Slutade med att de tyckte vi kunde åka ändå, fick antibiotika och fick även göra ultraljud njurar... Ska tillbaka när vi kommer hem. Hoppas vi inte gör fel som åker till frankrike imorgon, hon har fortfarande hög feber. Men vi har en lägenhet som vi bara ska ta det lugnt i och om det händer nåt är ju fransk sjukvård säkert bättre än svensk.

Lillen; har precis samma problem med agnes, hon tycker INTE om välling. För tjockt och för lite sött tror jag. Byter man till ersättning slukar hon den direkt!

Ses igen om ett par veckor. Kommer hem samma dag som barnvag
    nssoppan, kul grej!

Kram kram

• Zul

hej tjejer!
    Ar kvar i var mysiga by utanfor Avignon. Vi har haft en underbar vecka, Agnes tillfrisknade snart efter sin infektion, jag ar glad vi inte stallde in, flygresan gick ok, 3 timmar. Underbart har med sol, marknad, treratters varje dag, gronsakerna smakar som de ska... Vi hyr en liten lght av en bekant, och aker med Ryan, sa det ar dessutom en billig semester. Fredrik skulle nog garna stanna har hela pappaledigheten... Vi har bada blivit helt besatta av efterratterna har!

Va kul att du bokat Kvarnen, Bianca!

Jag sag "2 dagar i paris" har haromdan, den var jattebra, en harlig drift med fransmannen, jag skrattade gott, vilket de andra i salongen sa klart inte gjorde... Inte samma distans till sitt land som vi har (kansle lite for mkt?).

Ha det gott allihopa, hemma om ett par dar!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6