• Zul

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Angående krypning: Agnes ålar sig runt ganska mkt, hittar henne här o var nu, mest bakåt egentligen, eller när hon sitter så snurrar hon runt.

Har haft 4 timmars lyxlunch här idag med kursare o hennes bebis. Började med gåslever o Sauternesvin, sen roquefortkorv och endivsallad, sen hummer (!) och vitt vin, sen ostar, bl a en underbar tryffelbrie, därpå som dessert en egenhändigt gjord creme brulee, följt av kaffe och choklad. Det ni!! Vi hade planerat länge för detta, slitna studentmorsor utan pengar tar revansch. Kan rekommenderas varmt, mer glamour i vardagen...

Pippil8. EXAKT samma sak som för Agnes för några veckor sen. Jobbigt, jag var helt färdig efter alla turer, mentalt jobbigt. Fick ni oxå Cedax? Hoppas det inte visar nåt på odlingen, så slipper ni undersökningarna efter. Agnes blev bra ca 1 dygn efter första antibiotikan. Håller med om att de la ned mkt möda och omtanke om oss på sachsska.
    Nu kommer nog er lille gossen snart må bättre!

• Zul

Gud vilken bra idé Swe, en lyxlördaglunch utan bebbar! Det var lite knepigt att ta hand om bebisarna under denna långlunch, det bästa är nog barnfritt egentligen. Om vi inte kan vara hemma hos någon kan vi alltid ta ett glas champagne högst upp i Skrapan följt av något gott att äta.

• Zul

Pippil8: Härligt att vi kan lyxluncha hemma i ert hus! Som bebismorsa är man inte precis bortskämd med sånt...

A fick göra ultraljud av njurarna på akuten innan vi fick åka hem, för att kolla att inte eventuell uvi stigit uppåt. Nu hittade de inget på odlingen av urinen efteråt, men hade de gjort det hade vi efter några veckor fått göra röntgen med kontrastvätska av urinvägarna och äta profylaktisk antibiotika fram till dess. Man letar efter backflöde av urin som kan öka risken för infektioner.

Pluttmorsa: oj, oj, oj, han e på gång Alvin! Dags att barnsäkra...

ABC08: Jag vet inte om baren i skrapan öppnat än.

• Zul

Tack alla goa för en jättekul kväll! Vi var bäst, resten var slemmon. Hjälp, har jag varit borta sååå länge från utelivet att det nu är helt OK att respektlöst tafsa på tjejerna? Oroande, säger doktorn. Det var roligt att stå ute och röka med er, men fy var är min röst idag?

Jag gick nog hem runt 2, blev det 5 sen...?

Nu ska jag sätta mig i bilen till Gbg, hmm, får nog ta med en kräkpåse!

ha det gott, syns om nåra dar när jag kommer tillbaks eeensam....

• Zul

Hi, hi, fick mig ett gott skratt!

Är tillbaks i stada, mol allena, faktiskt ganska gött! Känner plötsligt tydligt att det gått i ett sen hon föddes. Skriver mer sen, ska göra en presentation imorgon om häslofördelar med etanolbilar... SKOOOOJ!!! Skulle inte alls hellre titta på Greys Anatomy eller intervjun med M Nykvist.

• Zul

Swe: vad härligt att ha kommit igång med att fixa massa hemma, vi har så svårt att ta tag i sånt!

Bianca: du är rolig, "nu blir det en trist helg när svärföräldrarna kommer...! Hi, hi, hoppas de inte läser detta! Tycker oxå du får lassa över A till dem i morgon bitti...

Sole: tänk att han redan är i 8-månadersfasen!

Jag saknade Agnes jättemkt när F och hon var i Skåne, hela 2 dygn var jag borta från min lilla skrutta, alldeles för länge. F var så gullig och spelade in flera filmer per dag i mobilen som han mms:ade till mig, jag levde på dem! Hjärtat smälter ju. Visst är våra barn gulliga i den här ålden, inte riktigt bebisar längre, men ändå inte stora barn.

Stackars A håller på att frysa ihjäl om fötterna när vi är ute, så vi köpte en fleeceåkpåse från Brio för runt 300 kr. Vet itne om snålheten bedrog visheten då vi inte köpte nån rejälare, men vi har köpt en varm o tät overall hon kan ha senare.

Agnes mattider är väldigt lika Augusts, Bianca tror du det beror på att de föddes nästan samtidigt på sös ;)? Dock tror jag att vi ger henne för lite mellis.

7.30 2 dl Havrevälling

10-11 Frukt eller ersättning

12-13 halv burk mat, fruktpure, vatten

17 Gröt

19.30 2 dl välling och sova. Hon sover fortfarande hela natten.

• Zul

Hej på er!

Har haft ett par hektiska dar i skolan för en gångs skull, o tenta på tors, sen lugnt igen. Vore kul att se er nästa vecka!

Pippil8: vilken god mat du lagat!

Swe: på vilken sajt köpte du din Ergo?

Vågar knappt skriva detta, känns som jag misshandlar mitt barn med fall från säng och allt vad det är, men i söndags fick hon kokhett vatten på sig på hela bakbenet, från vattenkokaren som stod på golvet provisoriskt en kort stund (vi renoverar, och hade dessutom folk här), dumt av oss att ställa den där. Det blev kalldusch i 30 min och smärtstillande. Hon lugnade sig ganska snabbt som tur var. Hon fick 4 ganska små blåsor som jag hoppas inte blir infekterade. Men det ser så hemskt ut och man får så dåligt samvete. Stackars min lilla flicka. Hade det varit bara lite värre hade vi åkt in. Jag o F var helt skakis efteråt, hjälp vad rädd man blir. Tror inte jag ska jobba på sjukhus!

• Zul

Tack, alla söta. Man måste få prata av sig när det händer sånt!

Plutten: hon skrek när det hände och en stund efteråt, sen i duschen lugnade hon sig o tyckte nästan det var lite roligt..(!) Det svåra är ju att man blir så skärrad själv så man glömmer liksom att trösta och lugna och inriktar sig på att spola vatten.

Måste spana in julklappstråden du tipsade om - vi håller just på o funderar på vad hon kan önska sig. Vi har köpt en liten tomtedräkt till henne på Kappahl (pojkvarianten)...

Usch nu ska jag sova, har världens mensvärk (andra mensen efter förlossningen) tycker man blöder MER än förr? Men MINDRE PMSig!

gonatt alla mams

• Zul

TH: vi ska önska oss en lära-gå-vagn av mormor o morfar

Hellur: var fotade ni nånstans? Vad kostade det?

Oj, oj, Alvin o Ebba är på G!
    Agnes kan inte krypa, snurrar mest runt, långt kvar till stå... Och tänder, jag undrar om hon kanske kommer förbli en tandlös gumma ;) ?

Har haft en seg pluggdag hemma. Var bara ute en sväng med A till Globen o köpte underbara promenadskor, Ecco, dyra, men supersköna o goretex o ska ha dem när jag går här i bushen...

Börjar bli sugen på fest igen. Cigaretterna ligger där i byrålådan o stirrar på mig. Vi får ta vår lyxdrink snart... Annars ser jag framemot examensfest med mina kursare på grand hotel i januari, typ bal. (men jag är klar med alla poäng först i maj pga en viss liten sångfågel ; )

• Zul

Pluttmor: jättefint blev det med bokstäverna! Alvin kommer säkert lära sig alfabetet på den väggen tror jag, superpedagogiskt ju. Önskar jag hade din fantasi!

ABC08: Blev dopet lyckat idag?

Jag är nu "ledig" hela november, halva december, måste bara skriva lite projekt vissa stunder, men tänker göra en del nästa sommar också. Ska var ledig 3 mån nästa sommar. Nån annan mor som är ledig då? Fast då jobbar väl ni alla....

Haft stora röjardagen idag, rensat ur kläder A växt ur m.m. Dessutom varit på loppis och köpt bl a en Baby Björnpotta, den kommer helt säkert till användning så småningom... Köpte några söta kjolar och ett par röda skor också.

Agnes har oxå kommit in 8-månaderskrisen verkar det som. Hon som alltid sover hela natten har nu i 3 nätter i rad vaknat runt 4 och varit vaken och skrikit minst en halvtimme. Sen kan hon inte vara själv 1 sekund längre, så som det var tidigare i nån annan sån här fas. Behöver verkligen en sele.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6