• Zul

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Morning tjejer!

För en gångs skull var jag tidigt uppe, sambon fick sova... Passar på att göra mina slides till en presentation om flyktingvård vi har på tisdag.

Stackars Agnes har varit så hård i magen så hon hållt på o krystat i 2 dar så tårarna runnit... Vi öser på med katrinplommon, hoppas det hjälper, stackaren. Ska göra vällingen lite vattningare också.

Pluttmora: va gullig du är mot din lilla plutt som bakar babymuffins!

Här har det varit en superlugn helg, var en liten sväng till Gustavsberg igår o köpte porslin. Kan verkligen rekommendera fabriksutförsäljningen där, jättefina grejer och flera affärer, och underbart att sen promenera vid vattnet med vagnen.

Om 2 veckor blir det Gbg, mamma o pappa ska passa Agnes o jag o F ska för första gången gå ut o äta bara vi. Längtar...

• Zul

Lillie: usch vad jobbigt att F är sjuk. Ni ska väl till Thailand snart? Fast bättre nu än då! Testa att ge Ipren istället för Alvedon om hon har feber, fick det tipset att det är bra på de små med riktigt hög feber... Vi körde flytande med fruktsmak på Agnes.

Om nån vill promenera lite på fredag är jag sugen o ledig då!

• Zul

Sole: härligt att resan gått bra!

Swe: håller tummarna för att freddy tar flaskan snart. Har oxå funderat på det där med eget rum.

Frill: Jag hakar gärna på o promenerar och fikar på fre! Nice, du bor ju rätt nära.

Bianca: Förlåt, jag var nog i frankrike när ni skrev om kvarnen, men var går jag in o kollar menyn? Sorry.

• Zul

Lillen och Pippil8: jag tycker oxå det är konstigt att bjuda på bröllop och fest utan barn på NYÅR! Verkligen inte lätt att få barnvakt och dessutom vill man ju vara med sin lilla plutt då. Jag hade oxå blivit arg på det sms:et. Måste komma från par utan barn?

Har samma problem som dig Pippil8: ingen barnvakt här att hitta. Mina föräldrar i Gbg har träffat A lite för lite. Nu när vi ska ner nästa lördag blir kul att se om hon känner igen dem, hon var med dem ganska mkt i somras, men det är ju längesen nu. Vi skulle gärna vilja gå ut o äta på tu man hand...

Bianca: nu har jag äntligen bestämt mig för mat och ska NU inboxa dig! Tog musslor och sen halstrad rödingfilé.

• Zul

Frill: Vi kan mötas på Gullmarsplan kl 13! Måste förvarna att jag inte kan gå så himla långt, har lyckats få en märklig infektion i foten. Började som ett skavsår som sen blev som ett stort sår och hela hälen röd. Har fått antibiotika idag. Tror det är bättre imorgon... Men en sväng till Årstaviken borde funka.

Agnes har varit på babysim första gången idag, med pappa, typiskt nog kunde jag inte hänga med. Hon hade varit rätt trött på slutet, var nog lite mkt med en halvtimme första gången. Och jättetörstig när hon kom hem!

• Zul

Javisst är ÖK bra! Var där o åt lunch igår faktiskt, jättegod rådjursbiff. Lunchen kostar bara 65 för jättebra mat.

Jag måste ha världens snällaste sambo. Han har ikväll sålt sin gamla ungkarlsbil som vi haft ett par år, innan vi bytte till hederliga kombin i somras ; ). Han fick betalningen i cash o gav mig en tusenlapp att köpa promenadskor för som jag tjatat så om att jag behöver!

• Zul

Frill: tack själv, jättemysigt! Tog ett tag innan jag var hemma med handling o allt, o stackars agnes fullkomligt grät av hunger hemma, usch vilket dåligt samvete jag fick att jag inte gav henne nån mellis på vägen...

Plutten: gör som du, bara tvuungen att kika in lite innan man går o knoppar... Vi hade Fredriks kompis på middag efter de varit ute o druckit öl, trevligt att få sällskap i soffan, gud vilka fredagskvällar man har nuförtiden! Kände ikväll att jag var sugen på lite party och att ta en cigarett...

Swe: va skoj med håret! du som ville byta frisyr, de där på grindsgatan hade aldrig fått till det! Men jag ska faktiskt dit på måndag, det blir för dyrt med nåt annat. Vad kostade detta kalaset? Filosofie hette stället va?

• Zul

Swe: tack. Det är ju ett ok pris för bättre klippning. Kanske ska gå dit nästa gång! Ska oxå klippa mig imorrn, Pluttmor. Marsmammorna är i fixa-håret-tagen!

• Zul

Pluttmorsan: vad inspirerad jag blev av Alvins fina rum! tror jag ska greja lite jag med snart. Vad du har mkt idéer och energi!

Pippil8: stackars lilleman. Man blir ju så orolig. Har ni varit på vårdcentralen med honom? Agnes hade ju oxå jättehög feber, och efter diverse utredningar visade det sig att det var bakterie och inte virus, men de hittade inte "fokus", det var till slut inte urinvägarna, ej heller öronen. Så svårt med så små barn. MEn hon fik penicillin. Min kompis barn var oxå sådär dålig förra veckan i några dar, och det visade sig vara virus. Om det är tredagarsfebern får de utslag på rygg/mage efter sista feberdagen. Hoppas han mår bättre imorgon!

Swe: jag var riktigt nöjd med Jennie som klippte idag! Till mina stackars testar duger det...

Nu har jag ett problem: Vi ska till Gbg på lör-tis. Sen funderar Fredrik på att åka 2 nätter till sina släktingar i Skåne innan han åker hem igen. Jag måste hem till skolan. Men, är det inte lite tidigt att hennes mamma är från henne i 2 nätter? Eller är jag sjåpig? Är rädd att hon blir ledsen. Snälla, hur tänker ni?? Hon är ju med sin pappa trots allt. Kanske bara mig själv jag tänker på...

• Zul

Tack ni söta, nu har jag fått massa tips. Tror kanske jag släpper iväg dem ändå, ska fundera lite till. Men fy vad hjärtat kommer värka. Men helt sant att det kan ju vara skönt för alla oxå med lite omväxling.

Där sa du nåt Sole, det ska rökas på fredag!

TH: gud så sött att hon pussas. Det längtar man ju efter!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6