Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sole- vad mycket snyggt det fanns där! Blev jätteinspirerad! Vet du vad de kostar?

• Swenglish

halloj!

Tack för trevligt teater-, fika- och promenadsällskap idag! jag tyckte att teatern var bra, med roliga Povel Ramel-sånger som barnen verkade uppskatta också! Soppa är ju meckigt med småttingar i knät, men det gick bra! F och jag blev fotade av en fotograf/journalist, så vi får se om vi hamnar i nån tidning!

Ikväll ska vi prova att ge ersättning som sista mål istället för amning. Vi har varit lata och F har ammat det sista han gör, i hopp om att han nästan ska somna så att det bara är att lägga ner honom. Kanske står han sig bättre på ersättning också? Fast med amningen sover han ändå ca 18.30-2.30, och det är ju rätt långt.

jag vill också klippa mig! Nån som har tips på nån bra sida med frisyrer? Tror jag vill ha typ lång page. Kanske lugg?

• Swenglish

Sole- jag kanske är blind men jag ser verkligen inte priset på walliesarna! måste det vara nån speciell webbläsare (vi har Mizilla Firefox)?

• Swenglish

Skulle precis ge F ersättning med nya MAM-flaskan, men han totalvägrade... Bara bet i nappen och vände sen bort huvudet tills han fick bröstet. Tips för att få honom att ta den?

• Swenglish

Frill- moahaha jag vet vad som händer! (I Greys alltså)

Plutten, Frill och Zul- ska nog prova imorgon igen med ersättning , fast kanske inte hälla i hela tetran, lite slösaktigt, men jag trodde verkligen att han skulle ta den! Fast å andra sidan är det nästa sex månader sedan han drack ur flaska senast)

• Swenglish

Åååååh vad jobbigt, F somnade igår 18.30 och vaknade sedan 12 (jag ammade honom då eftersom jag trodde klockan var typ 3), 02, 03.30 och 05. var "tvungen" att amma alla gånger, inget annat hjälpte. J tog hon strax före sex. Suck. kanske är det framtänderna som är jobbiga, det ser ut som om de är på väg. Nån annan som fått tänder uppe? kan de föresten komma nu?

Håller VERKLIGEN med Lillen, ni är bäst!

Håller med Plutten ang jättekort hår, du är den perfekta kandidaten Lillen?

Åh vad fint väder idag! Måste ju ut på promenad!

• Swenglish

Äsch, jag struntar i att ni kanske tycker jag är knäpp som vill träffa er jämt, men jag föreslår ändå en skön promenad och kanske efterföljande kanelbulle idag (kanelbullens dag)? Kanske runt Söder? Eller runt Djurgården?

• Swenglish

Sole- kul! Om det passar så kan vi väl säga halv tolv utanför Slussens t-bana (på torget), så kan vi ta båten över till Djurgården eller promenera runt Söder?

Nån mer som vill följa med?

• Swenglish

Eller kanske hellre Skanstull, och promenera längs med vattnet, lite fler fikamöjligheter finns det också!

• Swenglish

Murgrönan- det var jättekul att se er igen, coh håller med Sole, Stella är en söting!

Sole- då tar vi utanför Åhlens Skanstull klockan halv tolv så blir det närmre för dig när du ska träffa din mamma också! Jag sticker nu, ska hämta min ergo som jag beställt, så smsa/ring om det blir nån ändring!

Plutten- du kan ju hänga med på kanelbulleätning efteråt!

Ginger- hoppas J mår bättre idag!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6