Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Freddy kan sitta! Tjoho! han passade på att göra det när han kunde stajla lite framför kompisarna Alvin, Viktor och Jonte! Tack för idag lektant Plutten och lekkamraterna Sole och Ginger!

Bianca- Grattis till träningen! Jag är fortfarande efter-graviditeten-tränings-oskuld... Men idag kom jag iallafall i ännu ett par gamla jeans! yay!

Nu har jag startat en recepttråd, är så less på våra vardagsrecept så jag tänkte att den som vill kan klistra in sina bästa recept så kan vi få lite variation i vardagen!

www.familjeliv.se/Forum-11-264/m25035736.html

• Swenglish

Tack Björklöv, jag funderade just på detdär! Då kanske de som inte har skrivit datum än kan skriva in så vi kan se vilket som "vinner"?

• Swenglish

Vilka härliga bilder Plutten! Skrattar ihjäl mig åt den där f läser supersnabbt i lilla boken!

Fråga om pipmugg: provade att dricka ur den själv, och jag fick suga hårt för att få ut vattnet, ska det vara så?

• Swenglish

Halloj i det fina vädret! (som jag njuter av genom att sitta framför datorn... )

Jag har bokat 8 platser till barnvagnssoppteater den 3 oktober klockan 12. (Pjäsen heter "Lite fantasi) Följ med vettja! är intresset stort kan kanske nån annan gå in och boka fler platser? det kostar 160 kronor och jag måste hämta ut biljetterna senast nästa onsdag.

BARNVAGNSSOPPA 3/10

Swe

• Swenglish

Fixar: Nu bokade jag 4 platser till, så det finns 12 platser alltsomallt! (kan avboka om vi blir färre) När alla som vill skrivit upp sig inboxar jag mina kontouppgifter så kan ni sätta in pengar åt mig så hämtar jag ut dem vid tillfälle.

BARNVAGNSSOPPA 3/10

Swe
    Frill
    bianca2
    ABC08

Utekväll
    det står ju mellan den 13e och den 26e nu, skriver upp alla namn och sen får var och en skriva det datum som passar bäst!

Plutten 26
    Sole 26
    Ginger6 13
    Murgrönan
    Hellur 13, 26
    bianca2
    Swe 13, 26
    J79
    Lillie74
    ABC08
    Zul 13
    Pippil8
    Frill 26
    Sofffy
    Vivs
    Lillenlillen
    TH
    Emma3
    Björklöv 26

• Swenglish

Rum för barn låter roligt, men funkar det för våra små också? Och kan man fika där?

• Swenglish

Åh, vad F sover dåligt nu! vet inte hur många gånger han har vaknat inatt och behövt hjälp med att somna om... Föröker få honom att somna nu så att jag också kan sova en stund.

Sole- det var konstigt med selen, i vår åkpåse finns det hål och jag har honom fastspänd. Men kanske att det inte behövs när de ändå är inne i den?

• Swenglish

Frill- tråkigt med amningen! Men jag tror att du kan fortsätta att erbjuda bröstet varje dag, att det bara är en fas han går igenom. (Om du vill fortsätta att delamma, dvs)

• Swenglish

Har nu sovit en stund till, skönt. Ger gröt vid 18 och sen ammar vid 19 precis innan han ska sova, men det verkar inte ha gjort npn skillnad. Han vill inte heller äta när han vakna, utan bara knorvla runt lite och gnälla. Förgrömmade onge!

Vet inte om jag hänger med idag, så jag skriver inte upp mig utan kollar läget här/ringer nån av er.

Klistrar in listan för barnvagnssoppa igen ifall nån missat:

BARNVAGNSSOPPA 3/10 (Stadsteatern, 160 kronor)
    Swe
    Frill
    bianca2
    ABC08
    sole
    Hellur
    Lillie74

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6