Inlägg från: Björklöv |Visa alla inlägg
  • Björklöv

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Usch vad jobbigt med kräkiga småtjejer, KRYA på er Ida och Inez! *kram*

Här i Umeå har vi det underbart, det är sådär lagom kallt så att snön är fluffig och vit men inte så kallt så man fryser ihjäl om man inte klär på sig allt man äger och har!
    Klara ligger och sover gott ute på balkongen (i lånad vagn), hon verkar gilla den friska luften

Däremot har hon kommit in i en dålig vana att bajsa på natten, som hon dessutom verkar tycka är väldigt jobbigt själv, för hon vaknar och är nästan tröstlös tills hon bajsat klart. *suck* Idag ska vi testa blåbär (stoppande) för att se om hon kan sova natten igenom utan att bajsa...

• Björklöv

Smyger in med en lite orolig min... Så tråkigt att höra om småttingar som har svårt att sova, både på nätter och dar. För här känns det som om sömnen ÄNTLIGEN börjat fungera bra Just nu sover K på balkongen, har då sovit i två timmar! I natt sov hon 20.30-05.30 (vaknade visserligen till vid 22.30 då vi lyfte över henne till spjälsängen, sen tror jag att hon vaknade till vid 01?) Jag har ju inte gjort nått särskilt för att få henne att sova, det har liksom bara kommit av sig självt!
    Hoppas så att det här kan hålla i sig, även över "åtta månaders krisen"

Vill även passa på att tipsa om en bra trasa som får bort allt möjligt fastkladdat - disktrasa av lin! Jag har iofs bara använt min i några dagar än, men jag älskar den redan

• Björklöv

Zul - Jag köpte min på hemslöjden i Umeå, men den finns som Swe redan svarat på hemslöjden här i stockhom oxå

• Björklöv

Frill - Grattis till sömnen! Men vad jobbigt med en liten matvägrare

Hellur - Är bara lite avis på din behandling på day spa! Usch jag fasar så för när K ska komma in i åttamånadersfasen... Enligt växa-boken kan denna period hålla i sig i tre till sex veckor (oftast fyra)

• Björklöv

Frill - Håller med dig om det där att "skryta" om nått bra! Jag skrev ju om att K sover så bra, vad hände i natt då tro! Jo, hon vaknade flera gånger och nu på förmiddagen blev det "bara" en timmas sömn. (Fast jag tror hon blev väckt av några som håller på med nån filminspelning här utanför, de skrek som galningar där ett tag...)

• Björklöv

Sole - Jag har läst för Klara så gott som hela hennes liv, även när hon låg i magen. Just nu går det upp och ned med koncentrationen, men det är så kul att se när hon verkligen lyssnar Vi ligger i sängen, sitter på golvet eller i soffan och läser

"Hitta på" kan jag (nästan) utantill *börjar mumla, "ute regnar himmel grå vara inne hitta på"*

• Björklöv

Dumma unge Varför måste hon bajsa på natten, och sedan bli så pigg att hon vägrar att sova. Kanske nästa tand på G? I natt var jag vaken med K mellan 02.45-04.45, då slocknade jag på soffan med Klara sittandes i babysittern
    Nu sover hon på balkongen och jag vet inte om jag oxå ska passa på att sova eller om jag ska moffa i mig resterna från gårdagens go'fika

• Björklöv

Justja... Kul med alla småttisar som faktiskt sover bra, det ger mig hopp Mindre kul med de små som inte vill sova gott, vi får ta ett allvarligt snack med dem

• Björklöv

Yes, eller? K kan numera åla! Och självklart är det mest intressant med sånt som är aja baja! Nasse som står och hoppar en bit bort är inte alls lika kul som lampan som skramlar lite när hon skakar på den...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6