Inlägg från: Björklöv |Visa alla inlägg
  • Björklöv

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

TH - Jag ska gå i morgon, i helgen är jag upptagen med annat.

Har "precis" varit på BVC och K fick visa upp sina konster! BVCsköt tyckte hon var jättestark som kunde sitta så bra och försökte ställa sig upp, men för att få henne att krypa så tyckte hon att K skulle vara strumplös och allra helst byxlös Så nu är det krypträning som gäller här hemma med fröken byxlös

Ginger - Jag träffade på lillen påvägen hem och då sa jag att jag kanske skulle komma jag med... Fast nu inser jag att det finns inte riktigt tid för det idag. Tråkigt... Får bli en annan dag

• Björklöv

Bianca - Vilken tur att du inte lever mitt liv Då hade du nog fått panik för länge sedan. Denna vecka har jag varit utanför hemmet för att besöka BVC och ÖF. Thats it!!! (Förutom promenader och till Ica för att handla mat...)

Pippil8 - Så mycket till krypövningar vet jag inte om det blir, men det underlättar för de små om de får känna var de har benen, och inte halkar på byxbenen...

Pluttmor - Det är säkert (blandannat) tackvare byxlösheten som plutten var så snabb med att krypa!

Sole - K matordning ser ut ungefär som följer:
    3 Nattammning
    6 Ammning
    9 Ammning
    12 Lunchsmakis - Lite matpuré (oftast blä...) och lite fruktpuré (mums!) Ammning
    15 Ammning
    18 Gröt (mums!!!) och fruktpuré
    19.30 Ammning för sömn

• Björklöv

Träff tisdag 6/11:
    Lillie
    sole
    Hellur
    Björklöv (troligtvis, beror på var och när)

• Björklöv

Halloo alla underbaramammor Vi har varit på underbarabarn-mässan "hela"dagen idag - vilket var jobbigt för jag är supertrött och Klara sov närmare två timmar efteråt!!!

Nu ska vi till Uppsala på middag hos W's syster

Ha en underbar helg! Har ni inget för er i morgon vid 15 kom gärna (i tid!!!) till Solna kyrka för att lyssna på mig

• Björklöv

Pippil8 - Jag tycker att K sover bra, visst "måste" jag upp ett antal gånger per natt men oftast så är det pga att K låter i sömnen! (Och hon ammas ju mest...) Att hon sover oroligt just nu tror jag mest beror på att hon håller på att lära sig krypa/ställa sig upp, får hon bara in den tekniken kommer nätterna att bli lugnare, för nu håller hon ju på att "övar" på det även när hon sover

• Björklöv

Bianca, inte behöver du vara ledsen heller. Jag tycker att K sover bra när hon "vaknar" 1-max 3 ggr per natt och ammas en av dessa tillfällen. Jag vill inte sluta nattamma än på ett tag så jag skulle snarare bli ledsen om K INTE vaknade på natten (Fast samtidigt så längtar jag så efter en hel natts oavbruten sömn, men den tiden kommer...)

Nu är jag jätteglad för K har precis ätit en halv burk Hipp pasta och broccoli! Och hon verkade tycka det var mumsigt (Fast jag tycker den var väldigt smaklös... )
    Nu sitter hon här på golvet och är en smula frustrerad över att hon inte kommer nån vart (och jag njuter ) fast nu slog hon huvudet i ett hörn på datormöbeln... Aj!!!

• Björklöv

Pluttmor - Jo, jag tänkte på samma sak när jag matade K :-/

• Björklöv

Jag hoppar träffen idag. Skulle iofs verkligen behöva sällskap men K är lite snuvig å så är det så långt att ta sig söderut...

• Björklöv

Pluttmor - Skulle gärna bjuda hit folk men kanske inte just idag... Ni är så välkomna nån annan dag

• Björklöv

Just det ja... konstigt med testet?!! Kanske att du ligger och väger mellan olika, om du fattar vad jag menar...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6