Inlägg från: Plutten forever |Visa alla inlägg
  • Plutten forever

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Lillen: haha, vad roligt - jag är precis tvärtom! Mycket färg ska det vara! Alvins rum är ljusgrönt, klarblå stor matta som täcker nästan hela golvet, så ska jag måla ett litet bord + två stolar klargult. Men i resten av lägenheten är vi rätt fega och kör på vitt. Fast egenligen skulle jag vilja ha mer färg, men orka måla hela det här jätterummet...? Lycka till ikväll förresten! Och tack för tioset om schabloner i kuber! Ska tänkas över...

Ha det så kul på teaterna alla! Nu ska jag ut och träffa min mamma

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Plutten forever

Hellur: Oj vilken morgon! Hög igenkänningsfaktor... ibland är de små inte så sammarbetsvilliga...

• Plutten forever

Tack för alla tips om Wallies! De är jättefina (och tyvärr rätt dyra också..) Är det någon som vet om man kan ha dem på strukturvägg? Alltså när det är som ett "nät" på väggen (60-talshus...) Och kan inte barnen riva ner dem förresten?

TH: jag har sett att det finns bokstavs-wallies. Men mina bokstäver kommer att kosta typ 20 kr totalt... Schablonerna gör jag själv och det räcker med en liten provburk med färg. Dessutom tycker jag att det blir finare när man målar direkt på väggen. Fint OCH billigt
    Brunhårig alltså? Det vill vi se en bild på!!

Hur var teatern idag då?

• Plutten forever

Vad roligt att ni hade kul! Ja, soppa med en plutt i famnen är inte det lättaste...

Swe: Vad trist att det inte funkade med MAM. Vet inte hur jag ska tipsa, men kanske du ska pröva att ge bröstmjölk i den först? Så att han vänjer sig? (om du orkar pumpa alltså...) Du kan ju prova med välling, han kanske gillar det?

sole och swe: jag kan inte heller se priserna, men jag vet att jag kollat förut och de kostade typ 800- 900 kr... Jag tycker nog att det är rätt mycket ändå - särskilt bokstäverna som jag ska fixa själv för en tjuga!

Sen kan jag ju nämna att jag startat en ny blogg, den kommer nog att handla om lite allt möjligt (och inte så mycket alls om alvin) men om ni är intresserade ändå så är adressen

josefinbloggar.blogspot.com/

• Plutten forever

Sole, här finns massor:
    barnlycka.se/group.asp&sub=116

Även andra sorter än Wallies. Men oj vad jag hade missuppfattat priserna? Jag mäste ha drömt det eller något...

Lillen: håller med! Ni är bäst! Även om man kan fråga vad som helst i forumet och få 100 svar, så är ni bättre - för att man känner er och era barn, det blir liksom en annan sak.
    Jag tror att du skulle passa jättebra i kort hår! Det passar (enligt mig) bäst på tjejer som är smala, små, mörkhåriga och söta/vackra. Alltså stämmer det på alla punkter Kort hår kan ju annars vara svårt att bära upp. Eftersom att ansiktet blir så "avslöjat" om du fattar vad jag menar...Men jag tror som sagt att du skulle fixa det.

zul: välkommen hem!! Vad bra att ni haft det bra (utöver Agnes krångel i början). Jag är inte alls avundsjuk! eehhh...

swe: ja, precis vad jag tänkte - det var ju evigheter sedan han drack ur flaska! Han måste lära om... hoppas att det går bättre idag!

• Plutten forever

Å! Jag skulle jättegärna följa med, men jag ska träffa en kompis om en timme... Ni kan väl smsa var och när det blir så kanske jag kommer efteråt...

Och kanelbullens dag!! Vi gjorde ultraljud på kanelbullens dag förra året Vi tyckte att det var så roligt att det var ju då, för vi skulle ju kolla på vår "bulle i ugnen". Efteråt firade vi med att gå på gammeldags kondis och äta kanelbullar

• Plutten forever

ok, så nu är tråden tillbaka alltså? swe, vad knäppt att du blev avstängd... jaja, FL har ju sina regler, bäst att vi anpassar oss

swe och sole, tack för trevlig eftermiddag i solen! Jag ska maila bilderna på era gungande söner, men jag hittar inte era mailadresser - kan ni inboxa?

• Plutten forever

Förresten, nu har jag precis lagat pasta med broccoli och blomkål till alvin. Det blev jättegott! ur mosboken (fast där var det inte blomkål utan bara broccoli, jag la till det själv)
    Ska serveras med parmesan och lite ringlad olivolja - vem har sagt att barnmat inte ska vara god? Det är det jag gillar med boken... god mat.

• Plutten forever

swe: ja, Hipps pasta med broccoli han A också ätit, med glädje! Och han gillar även blomkål. Så hoppas, hoppas att han gillar min hemlagade lika mycket Det blir lunchen imorgon (blev en portion till frysen också)

frill: mysigt sätt att somna! Undrar just hur många pussar A får på en dag? Helt galet många... man får passa på medan han inte säger emot!

bianka: ja, vilken smöris du är! Men jag håller med. Klipp er! Jag vill också klippa mig. Ska göra det SNART!

• Plutten forever

godmorgon! Idag kommer min syster från london så jag är så glaaaaaaaad! (trots att A vaknade två gånger i natt och ville upp kl 5.30)

Jag tänkte bara tipsa om en grej som är jättenekelt att göra. Hemmagjorda leksaker alltså.
    Ta några 50 cl-petflaskor. Ta bort ettiketterna. Fyll en med tex en näve pärlor (jag hade inga så jag tog makaroner), fyll en annan med hälften vatten, lite olja och lite karamellfärg, fyll en tredje med tex färgglada fjädrar. (man kan fylla med vadsomhelst som är kul och gärna låter) Och skruva åt korken HÅRT, gärna med superlim i gängorna. Blir jätteroliga "skallror" till barnet. Alvin är helt galen i sin flaska med makaroner, den rasslar så roligt

Dagens pluttmortips!

Vad ska alla göra idag/ i helgen då? Något roligt?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6