Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
sole: ja det blir bra!
Grattis på födelsedagen Frida!
sole: ja det blir bra!
Grattis på födelsedagen Frida!
sole: tack själv! Ja, när han fick träffa Dan blev han glad igen.. jag är visst tråkigt sällskap numera?
swe: ja, gnälldagar är jobbiga... usch vad trött jag blir. Men som jag tror jag sa till Sole idag (eller tänkte jag det bara?) idag har jag hela tiden tänkt på Albin när A har gnällt, och tänkt: du får gnälla hur mycket du vill, bara du inte sätter ett sudd i halsen! Alltså, swe, jag menar inte att man inte får klaga för det FÅR man verkligen. Menar bara att just idag har jag kännt att jag klarar av hur mycket gnäll som helst. (nästan)
För 5 minuter sen fick jag ett sms från en kompis som fött barn idag kl 15.43, en liten flicka. Jag belv så glad! Frill, är det här en bra födelsedag?
swe: när somnade han till slut? jobbig kväll!
TH: Det kan säkert vara tänderna! När Alvin fick sina märktes det inte så mycket, jo han dreglade kanske lite mer än vanligt. De där "huggattackerna" har han börjat med EFTER att tänderna kommit upp. Hmmm,,, jaja, alla barn är ju olika! Men känner du något precis under huden så är de nog på g.
Lillen:Jag tror också att det var chocken som fick henne att reagera så. Jag tyckte också att det var som ett uppräknande av händelser, som att hon själv var frånvarande. USCH, nu ska jag inte läsa mer sådant, jag klarar det inte! Precis som när jag som höggravid råkade läsa massa trådar om dem som förlorat sitt barn vid förlossningen.... dumt och hemskt är det.
Lycka till med lägenehetsförsäljingen hursomhelst!
Sole: Men grattis! Å vad skönt! Men 1 175 portioner gröt, det verkar ju vara hemskt mycket
A sov 19-06 i natt men vaknade och åt kl 00.30. Helt OK!
swe: vad roligt att J blev glad för avtrycket! Men är inte födelsedagen i helgen? Freddy kanske inte kunde vänta så länge med att ge presenten?
Jag tror att det kanske är att F saknar nappen ändå? Den kanske inte är helt glömd än. Men hoppas det vänder snart!
murgrönan: Det där tipset om att hälla extra fett i maten verkar många få. Min BM har då aldrig sagt något sådant till mig, konstigt!
bianka: jag röstar på Kvarnen, boka!
frill: vilken bra födelsedag! Och klippning, gud vad lyxigt Vet ni att jag har inte klippt/slingat mig på ETT ÅR! Alvin var bara en liten bule på magen som knappt syntes... Jag behöver verkligen klippa mitt risiga hår!
Nu har MOSboken kommit! Vad roligt det ska bli att mosa Men en grej bekymrar mig, idag har jag köpt zuccini, stora vita bönor och lite annat som jag tänkte göra en gryta av till plutten. Så står det i Mosboken att både bönor och zuccini ska man börja med först vid 8 månader... trist! Jag som hade en så bra mos-plan!
Swe, har du fått din mosbok än?
Å, vilken hemsk natt vi har haft! Jag undrar om A har fler tänder på G, eller vad? Han har vaknat hela tiden och gråtit. Jag och Dan har sagt massa dumma saker till varandra och spelat martyr om vartannat... usch och fy. Stackars A, vad det än är som spökar.
I morgon ska jag måla Alvins blivande rum, så kul! Jag tror att det blir jättekul med ljusgrönt.
Och nästa vecka ska min mamma vara barnvakt i några timmar ca 16.30-19, och jag är NERVÖS! Vi har bara haft barnvakt när A somnat för natten förut, och barnvakten har bara behövt stoppa in nappen någon gång. Nu ska han badas och läggas av någon annan än oss! Hur ska det gå? (vad är det för något vi ska göra då? Åka till Ikea, romantiskt va? )
Jättefint med ljusgrönt skulle det stå, inte jättekul!