Inlägg från: Plutten forever |Visa alla inlägg
  • Plutten forever

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Hellur: Jag vill gärna komma! Oroa dig inte för betalningen ,jag äter hos dig imorgon så är vi kvitt

Träff hos Hellur i Gröndal onsdag kl. 12.00:
    Hellur
    Frill
    Swe
    ABC08
    Plutten

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Plutten forever

Swe: jag såg det också, men blev inte inspirerad, utan deprimerad! för jag kommer aldrig kunna göra sådär fint! fan också!

• Plutten forever

Pippil8: Vilka fantastiska läggningar!! Och han vaknade inget på natten? Vi har inga problem alls med läggning på kvällen, det tar max 10 min och INGET gnäll, idag tog det typ 1 minut (kl 18.40) . Men däremot vaknar han och vill äta 1 gång per natt, jag är trött på det nu och peppad att plocka bort nattmålet...undrar om vi klarar det... HUr gör man?

• Plutten forever

lillie74: Jag vet att man inte ska tänka så... blev bara så knäckt när hon gjorde så fint och mysigt!
    Nu har jag lagt in bilder på Alvins rum i mitt galleri, i mappen "Alvins rum" (eehh... vilken annars?) om ni vill se. Jag är inte klar än, men det är åtminstone målat. Om det är någon som inte kommer in på min sida, skriv i tråden så lägger jag till er

• Plutten forever

murgrönan: jag har lagt till dig nu!

frill: Men tack! Vad glad jag blir! Jag känner väl mest att tv4-tjejens rum var så "inrett", mitt är än så länge bara målat. Det var så mysigt med spegeln, tapeten, listerna på väggen för böcker. Jag skulle gärna ha en spegel, men kommer nog inte få plats med det, det är så lite vägg som kommer vara ledig. Hela ena långväggen tas upp av en sjutvägg tex. Och alla andra väggar kommer att täckas av möbler... Men jag hoppas att det ändå blir lite mysigare när man får in gardiner och lite leksaker!

Vad mysigt det ska bli att ses idag igen Jag ska promenera till Gröndal. Går nog ca kl 11 om det är någon annan som vill hänga på

• Plutten forever

Hoppas att ni som var hos Hellur idag hade det trevligt (men det vet jag att ni hade, det har vi ju alltid). Jag har varit med min lillasyster som fyller 24 idag, hon gick precis och Alvin somnade precis efter tre timmars hålligång. Men jag är med på nästa träff!

Ang. barnfria bröllop - det är knivigt, vi hade barnfritt (utöver Irma + en kompis, men hon är ju Dans dotter och var min brudtärna). Anledningen var att det hade helt enkelt inte fått plats,  stället tog 60 pers och hade alla haft med sig barnen hade det blivit uppåt 90, nästan alla Dans kompisar har ban, flera stycken tillochmed... Plus att det blir rörigt, hur kul har barnen på middagen osv osv - plus att jag tycker att det blir en roligare fest utan dem. Undantaget tycker jag är barn som ammas (under 1 år typ), de måste få komma (fast de föräldrarna går väl sannolikt hem tidigt).
    Om jag fick en inbjudan och inte fick ta med mig Alvin skulle jag inte alls ta illa upp, skulle nog hellre gå på bröllop utan honom! Men TH, alla tycker ju olika, och det är såklart OK! Det är klart att barnet är en del av en, men man sitter ju inte ihop...

• Plutten forever

pippil8: alvin har aldrig haft barnvakt över natten, bara några timmar på kvällen (när han sovit)

• Plutten forever

Lillen: Ja, vilket sms! Och på nyår - det är väl i princip omöjligt att få barnvakt då, vem vill sitta hemma liksom...

Men ja, det är klart att det är kul att som barn vara med på fester och middagar! Det var jag också som liten och det vill jag att Alvin ska vara. Men jag tycker att just bröllop kan vara undantaget då man kan förstå varför brudparet inte bjuder med ens barn - varje gäst kostar massor av pengar (både festlokalens storlek och mat etc kostar ju), och man vill fira med ens vänner, men kanske inte deras barn... Fast visst kan de få vara med i kyrkan! Jag menar, går man på ett kyrkbröllop och har med sig en bebis som börjar skrika - då går man ju ut! Det är väl självklart. Jag hade med mig Alvin på Irmas skolavslutning i kyrkan (i juni) och fick gå ut och amma osv några gånger... men det får man räkna med.

TH: Ja, han växer så det knakar! Vad roligt att du gillar rummet, men det är som sagt inte klart. Fler bilder kommer vartefter rummet blir klart!

Swe: ja, det är jätteskönt att vara hemma hos varandra. Nästan enda sättet att umgås nu (förutom promenader och parker) Jag var på kafé igår, kunde sitta i en kvart innan Alvin klättrade på väggarna )

Nu är vi peppade att ta bort nattmålet! Vi ska börja med att förskjuta det, som det är nu äter han runt kl 1-2 nångång. Vi tänker att om vi lyckas förskjuta det till 3-4 kanske han sover längre än till kl 5? Vad tror ni? Och efter ett tag hoppas vi förskjuta det så långt att det försvinner (eller blir frukost).
    Vi börjar i natt. Bäst är väl att bestämma en tid - INGEN mat före kl 3! - och vara stenhård på det. Eller?

• Plutten forever

frill: kände precis som du inför att ha massor av barn på bröllopet... hade inte blivit kul, varken för barnen eller de vuxna! tror jag. Och vi hade inga vänner med spädbarn, hade vi haft det hade de fått komma såklart.
    Lycka till med kursen imorgon förresten!

Swe: men då får vi önska varandra lycka till då med nattens sömn! Lycka till! Smart taktik att sova i vardags. Vi vill flytta in Alvin i hans rum inom en snar framtid, därför känns det mer angeläget än någonsin att han ska sluta nattäta.

• Plutten forever

Å, jag är så glad! Loggade in direkt för att berätta: Alvin har inte ätit på hela natten! Det är första gången i hans lilla liv. Och det var inte särskilt besvärligt heller, trodde att det skulle bli mycket värre! Kl 1.20 ungefär vaknade han och ville ha mat, då var det lite gnäll/gråt (men inte alls hysteri) i kanske en kvart och sedan somnade han om. Sedan har han vaknat någon gång ytterligare, men bara låtit lite och kunnat somna om med nappen - enda plumpen i protokollet är att han sov mittemellan oss större delen av natten, för vi var för trötta för att stå bredvid spjälsängen och söva. Så nu ska jag fixa hans frukostflaska, han ligger här bredvid mig och kryptränar, verkar inte så värst hungrig. Så nu vet jag att han kan! Att han inte behöver den där flaskan mitt i natten! Hoppas att det går lika bra i natt...
    Swe! Hur har det gått för er?

Lillen: jag har inte heller något fast jobb, har bara en liten klump med ångest över vad jag egentligen ska göra i augusti...

J79: Jag har bara beställt varmrät och dessert, jag orkar inte förrätt! När jag äter det blir jag alltid för mätt för att orka resten. Men nu känns det som att jag kommer vara den enda som sitter där utan förrätt.... men struntsamma.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6