Inlägg från: Plutten forever |Visa alla inlägg
  • Plutten forever

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Hellur: Grattis! Å vad roligt!

Jag har sovit 2 timmar till. Det enda uthärdliga med att gå upp kl 5 är ju att man snart får gå och lägga sig igen... och idag blev det 2 hela timmars sömn, så skönt! Jag är helt utvilad.

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Plutten forever

Vad kul- jag vill också! Skulle erbjuda er att komma hit, men det vågar jag inte nu när A är en gnällspik. Är vi hemma hos Sole kan jag ju gå om A inte är på humör... Fast idag har det varit bättre. Kanske för att jag läst om det och plötsligt fått massa förståelse och tålmod?

träff tisdag

finnes: "öppen förskola" på Söder gratis användande av skötbord, micro, lekplats.
    Öppet vid överenskommelse
    Önskas: barn
    Sole
    swe
    J79
    pluttmor

• Plutten forever

sole: Ja, idag har han knappt gnällt något alls! Han har varit (nästan) lika lugn och glad som V!
    Konstigt, för han har varit supergnällig i nästan en vecka. Jag började nästan räkna det som normaltillståndet... hoppas det här glada humöret håller i sig! Och att 26-veckorssprånget är klart!

• Plutten forever

Lillen: Kommer du ihåg inlägget "my angel baby" i din blogg? Du bad oss att påminna dig om det när det kom jobbiga perioder. Så- påminn, påminn! Det här är ju en period, snart är hon din lilla ängelbebis igen ska du se! Det verkar ju stämma bra med 26-veckorssprånget, matvägran ska ju vara en grej då. Och sen står det att det börjar vid 26 v men blir värst vid 29 veckor. Det borde ju Inez vara nu? När jag läste det kapitlet fick jag plötsligt mer tålamod och förståelse för pluttens beteende. Fast nu verkar det vara över (vågar jag hoppas?)

Hurra! Idag sov Alvin till 6.20, jag tyckte det var jättelänge. Jag är knäpp! Men han har vaknar kl 5 i över en vecka nu så...

• Plutten forever
    Ni som ska till Sole: nu går jag ut och promenerar runt lite med A så att han får sova ordentligt innan han ska leka på öppna förskolan. Om någon av er andra kommer tidigare till söder, slå en pling så kan vi knata runt tillsammans. Och om ni ändrar tid eller plats, skicka ett sms så är ni snälla!
  • Plutten forever
    Sole, Swe, Frill och J79: Tack för en trevlig eftermiddag! Alvin somnade direkt när vi kom utanför porten, lilla tröttis... Och jag glömde ju att jag skulle visa den där broschyren från bibblan. jaja - nästa gång!

swe: jag följer alltså inte med imorgon, du såg kanske det på facebook? Men tack för erbjudandet iallafall!

Lillen: Du får gärna låna min AW-bok + dvd "Sova hela natten". Swe har den, men hon är nog klar med den (eller?)

Björklöv: Synd att du inte kunde komma med, hoppas du fick ta igen dig med lite sömn iallafall! Och hoppas att natten som kommer blir bra!
  • Plutten forever

Björklöv: Vad bra, grattis! Vad glad jag blir för din skull. Men även för Klara och Willes skull, de behöver också egentid tillsammans! Roligt. Och kör, har du sjungit i kör tidigare?

Frill: Vad hurtig du är! Jag gick också heeela vägen hem, duktigt va? På vägen tog jag en sväng in på lindex där A fick en jättesöt rödvit-randig pyjamas. Han ser ut som en polkagris i den, sött!

Sole: Vad bra att du kollade upp det! Jag vill gärna gå på bibblans babysång. Inbillar mig att det är mindre stimmigt och stojigt än på ÖF...( alltså den i Bleckan, inte hos Sole )

Bianka: kul med konserter, jag är sotis!

Även idag vaknade A kl 6.20, är det en trend? HUrra i så fall! Och han har sovit jättebra, vaknade bara en gång (kl 03) och somnade snabbt efter mat.

• Plutten forever
    Just det, jag behöver smakråd!
    Vi (eller framför allt JAG) håller på att göra iordning Alvins rum. Målar och fixar... Hur som helst så har jag tänkt att schblonmåla alfabetet på väggen, och igår köpte jag färg till det. Men på vägen hem kom jag på att jag ska måla bokstäverna A,L,V,I och N i en annan färg Så att Alvin kan peka på och lära sig bokstäverna i sitt namn! Kul va?
    Men vilken färg ska de varaÅ Väggen är ljusgrön och resten av alfabetet ska vara lila. Vilken tredje färg passar till det?
  • Plutten forever

murgrönan: jag tänkte måla med schbloner, det är ju enklast. Jag skriver ut bokstäverna i det typsnitt och storlek jag vill ha, skär ut dem med skalpell, sätter på väggen och "duttar" med en svamp, det är enkelt och blir fint!

• Plutten forever

majlinsa menar jag! inte murgrönan Generad Jag läste lite slarvigt...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6