Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
Ginger he he, nä ingen panik. tvärtom - skulle jag INTE ha er att bolla med - DÅ skulle jag haft panik.
Th sorry, svärföräldrarna kommer i helgen. suck...
Ginger he he, nä ingen panik. tvärtom - skulle jag INTE ha er att bolla med - DÅ skulle jag haft panik.
Th sorry, svärföräldrarna kommer i helgen. suck...
hej tjejer!
E lite mindre rastlös nu har sprungit på söder o bara njutit av pulsen. precis vad jag behövde. men e fortfarande sugen på mer så imorgon blir det söder m en annan kompis...
så här ser A's matning ut UNGEFÄR:
07.30 vaknar o leker m pappa
08. VÄLLING (frukost) i sängen o somnar sedan om med mig i sängen.
10.30 mellanmål, typ en frukt eller smörgås m smör eller välling om vi e ute.
12.00 LUNCH. en burk mat + halv fruktburk.
15. mellis välling + frukt
17.30 GRÖT
19.30 välling
19.45zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
egentligen äter han ingenting mellan frukost och lunch men eftersom det är då jag äter frukost får han sitta med vid bordet o smaska på nån smörgåsbit, fruktbit etc...
hm, inser nu att A följer en 8 månaders bebis sätt att äta. men det kan väl inte spela så stor roll?
A sover oftast 2 pass. eller det beror på hur man räknar. Först o främst sover han ju hela natten utan att vakna
sen är han ju uppe med M mellan 07 (ca) och 08. sen efter att jag gett välling sover vi oftast till 09.30
sen sover han oftast typ 45 minuter efter lunch och sen typ 45 minuter efter mellis. men sen är han oftast vaken tills han ska sova. fast ikväll sov han 20 minuter på mig runt 17.00...
Vivs - hur sover J?
tycker oxå det e svårt m sovmönster på dagarna. i vagnen e det ju lugnt. eftersom A sover hela nättrna har jag inte riktigt tagit tag i det...
vivs! förstår då att du vill få lite bättre ordning
Vi lägger A efter vi gett honom välling o han ger inte ifrån sig ett knyst (oftast) utan somnar direkt o sever sen i ca 12 timmar. OM han skulle börja gråta går jag in o pussar honomdirekt. Han sover ju i eget rum och har gjort det sen han var en vecka gammal ungefär.
sole. Jobbigt! Hoppas fasen går över snart!
Snart ska jag in tillsöder o strosa igen o sen edet ju helg. tråkig helg eftretsom svärföräldrarna kommer. de ska sova här så det blir ingen sovmorgon och inget kul:(
det varierar!
Jag har ju själv bott på flera ställen, både vid mariatorget, hornstull o senast vid zinken. Jag jobbar ju vid Katarina kyrka så jag älskar hela söde. Idag ska jag träffa en kompis kl 12.30 på medis. så vi får se vad det blir. hopaps i stöter på varandra
Förresten: Är det ngt annat barn än mitt som VÄGRAR att sitta?
Han kan sitta men så fort jag försöker sätta onom spjänar han emot o "ställer" sig upp, eller slänger sig framåt o börjar hasa sig framåt. A krype ju inte riktigt men han ålar sig o hasar sig. phu, att han vägrar sitta still!
Zul: självklart beror det på det och båda börjar på A och sover hela nätterna. fast inatt grät han lite för en halvtimma sen. egentligen gnydde han bara lite men min kille blev så blödig o plockade upp honom direkt. helt lönlös för han ville ju bara somna om. men det var mysigt att krama honom en extra gång