• Hellur

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Några som vill ses i morgon eller på tisdag?

Träff måndag el. tisdag:
    Hellur

• Hellur

God morgon!

Nu på morgonen kräks E, så han ligger deckad. Nej nej nej, vill inte ha hit det. Det innebär antagligen att jag också är smittad, hoppas W klarar sig.
    Träffade E's bror i lördags som varit magsjuka, de hade varit friska i 48 timmar och även ringt sjukvårdsupplysningen för att få det bekräftat. Hade onda aningar hela tiden. Hoppas det inte är långvarigt.

Vi hoppar en ev. träff idag, ifall vi är smittade vill vi inte smitta er.

Plutten - Kul med eget rum för A. Hoppas han sover bättre inatt, kanske är de nya ljuden och allt nytt i rummet.

• Hellur

Det är tyvärr magsjuka som E har. Han mår bättre nu, har fått behålla det han ätit och druckit nu på sen eftermiddag. Hoppas nu att William och jag inte är smittade! Har druckit en stor whiskey med hopp om att den ska döda lite bakterier, hoppas kan man ju i alla fall eller hur ?!

Lillen - Stackars lilla I och även E! Nu har ni drabbats nog, hoppar de kryar på sig jätte snart och du inte fått det också.

Pippil8 - Skönt att E mår bättre och det verkar ha vänt.
    Ja vi har köpt hus. En friliggande vill i Gustavsberg på Värmdö. Inte så stor, men lagom för oss, 114 m2 smat biare på 21 m2 (garage och bastu+dusch).

• Hellur

Åhh lyx lunch/drink. Det får jag inte missa!
    Inte den 12/1 här heller, har visning 13! så måste städa och staila då.
    Gärna inte 19/1 heller! Ska på bröllopsmässa på grand hotel då.

5 jan
    sole
    Zul
    Hellur

19 jan
    sole
    Zul

26 jan
    Hellur

• Hellur

Ja klart vi ska "fira av" Pippi och Frill. Kan alla dagar utom onsdag nästa vecka.

"Fira av" träff måndag eller tisdag:
    Hellur

• Hellur

5 jan
    sole
    Zul
    swe
    Hellur

19 jan
    sole
    Zul
    Swe

26 jan
    swe
    Hellur

• Hellur

Bianca - Jag älskar också fotboll. Är jätte avundsjuk på dig!

Swe - Skönt att sömnen går bättre.
    Hur har ni gjort vid nattningarna?

W har som vänt i sina nattningsrutiner. Är grinig och gnällig mycket tidigare, vägrar att äta och gör han det är det lite åt gången. Har försökt lägga honom tidigare men då tar det ännu längre tid att få honom att sova. Är super trött men kan inte komma till ro. Är lugn i famnen men så fort vi lägger ner honom börjar han buffa, krypa, ställa sig upp och gnälla. Blir även ledsen, vilket inte är vanligt.

Vill gärna vara med på lyxlunchen, men kan bara 26/1, då jag är på bröllopsmässa den 19/1, har redan biljetter. Hoppas det blir den 26/1!!!

Idag kommer in bästa kompis hit, hon bor i Malmö och är hemma några dagar på besök innan hon börjar sitt nya jobb. Vi ska på ansiktsbehandling på Sthlm day spa i em och sedan ut och äta efteråt. Ska bli mysigt att ta hand om sig själv lite.

• Hellur

God morgon tjejer!

Här har vi gnäll William. Måste vara inne i den beryktade 8 månaders fasen. Är jätte grinig och kinkig, blir ledsen när man sätter ner honom, kryper runt och gråter och letar efter mig. Är nöjd kortare stunder ibland. Han äter sämre, i alla fall på dagarna och sover sämre. Äter på natten gör han också. Hur länge håller den här fasen på?

Igår var jag och en kompis på sthlm dayspa och fick ansiktsbehandling, jag hade present kort där så var gratis Jätte skönt! Så härligt att kunna slappna av och bara ligga och tänka och funder i lugn och ro. Rekomenderas verkligen!

Idag ska vi träffa min kompis igen tillsammans med några andra kompisar som också är mammalediga, vi tänkte ha en mys dag och laga lunch och prata en massa skit.

Ha en bra dag allesammans! Kramar

• Hellur

Hoppas ni hade det trevligt på träffen idag, men det tvivlar jag inte på att ni hade. Hade varit rolig att vara med men får bli nästa vecka istället.

Imorgon är det besiktning av huset, är lite nervösa. Hoppas de inte hittar något stort och allvarligt.

Vivs - Lycka till med flytten!

Frill - Grattis till natten! Tråkigt att A inte äter lika mycket, men går nog över om några dagar.
    William har också lite sånt för sig, olika "rutiner" för varje dag. Man vet inte riktigt vad man har att vänta.

Nu är W jobbigare än nånsin! Han har varit ledsen och grinig i en timma nu. Han är trött och hungrig men så envis att han inte vill äta eller sova. Suck. E är ett vrak då det är han som sköter nattningarna.
    Denna fas är absolut den jobbigaste hittills. Hoppas det blir bättre snart.

• Hellur

TH - Grattis till krypstegen. Vad roligt!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6