Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sole- F är som Alvin och måste sova i vagnen, så jag får komma i vakentiden... Jag köper lite tillbehör, tänkte typ kikärter eller bönor som Ginger sa, och youghurt, bröd osv. Ska jag köpa nåt till fikat också? Tror ni det räcker med 4 soppor?

plutten, du kan komma när du vill, efter BVC om du vill och mata här, beroende på Plutten.

Frill- det låter som en rolig helg! Hoppas A kryar på sig!

Soffy- ha det så bra i Götet om vi inte ses imorgon!

• Swenglish

Gomorron!

Sole- här på landsbygden ligger den kvar!

Jag har ju inte direkt lust att knata i över en timme i snöyran, så jag tror vi åker kommunalt. F vaknade vid sex och har just vaknat igen efter en tupplur, så jag vet inte riktigt hur han kommer sova härnäst. Gissar att det blir framåt tolv vi kommer? Jag hör av mig när jag vet.

• Swenglish

Jag börjar gå nu med Herr Gnäll- få se hur långt vi hinner innan vi är begravda i snön! Hör av mig när jag närmar mig! Nudlar it is!

• Swenglish

Tack för idag alla, hur trevligt som helst!

Sole- va, ska de äta så mycket? F äter HÖGST en stor burk.

Ginger och Björklöv- Hoppas ni får sova inatt!

Bianca- hoppas ni hinner! Vad roligt! Du får hänga med på hemma-hos träff trot att det är emot dina principer, med 8 andra bebisar blir A garanterat inte uttråkad!

• Swenglish

Frill- klart ni får!

Pippi- synd att du inte kan!

Försökte just lägga ner F i spjälsängen när han skulle sova (inspirerad av Viktor) men han GALLSKREK och skrek en lång stund efter att jag tog upp honom. Så jag gjorde som vanligt, drog vagnen på balkongen tills han somnade. har någon nåt tips, skulle vara skönt om han kunde sova i spjälsängen på dagen också. På kvällen somnar han nu själv efter lite protester (gnäll, inte skrik). Var sover era på dagen och hur får ni dem att somna?

• Swenglish

Jag tror att listan ser ut såhär nu:

Träff TORSDAG hos Swe
    Swe
    sole
    pluttmor
    ABC08
    Hellur (ev)
    Bianca2 (ev)
    Frill
    Lillen
    (Zul?)

Ni får komma när ni vill, när det passar med sovtider osv. Jag går och handlar på förmiddagen och bör vara hemma till halv elva. Är det någon som inte vill ha lunch så säg till nu, annars räknar jag på 8 personer. Eller du skulle komma efter BVC eller hur Hellur och inte äta? Jaja, cirka 8 iallfall. Är det någon som inte varit hos mig tidigare och vill ha vägbeskrivning så säg till!

Sole- Pip-Larsson är ju jättebra! Den har gått som teveserie också men böckerna är hur bra som helst! Kastrullresan heter första boken och det kom visst en film på 50-talet också. sv.wikipedia.org/wiki/Kastrullresan

Idag har F sovit endast 2 gånger 40 minuter så han är bra trött...

• Swenglish

TH- krya på er! Usch för magsjuka!

Hellur: Grattis! Får vi se länken till huset? vad roligt!

• Swenglish

J79- ni är så välkomna!

Som sagt, kom när ni vill!

Träff TORSDAG hos Swe
    Swe
    sole
    pluttmor
    ABC08
    Hellur (ev)
    Bianca2 (ev)
    Frill
    Lillen