• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

zul
    jag har också mer mensvärk, men har trott att det beror på spiralen

plutten
    specialbeställd plexiglasskiva, du är för rolig!

är det nån mer än jag som inte kommer klä ut V i juldräkter? inget ont menat om de som gör det men det känns inte som min grej....

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole
    plutten
    jobbigt att Alvin ville upp så tidigt!
    jag prövade nytt knep inatt, istället för att gå upp när han börjar låta låg jag kvar och han somnade om av sig själv. Det hann aldrig bli ledsamt, då hade jag såklart gått upp. Det här var mer störka-runt-i-sängen-gnäll.
    hoppas detta hjälper honom att somna om själv utan napp. Fast det kanske han redan kan men vi har serverat nappen ändå!

Hellur
    väckte du W? Hur gick det på kvällen?

TH
    kul med utvecklingen! 3 tänder på så kort tid är inte illa! Och pincettgreppet också!
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Sole
    swe
    kanske ni ska prova att ha en nattlampa?
    vi har en nu efter ha funderat på varför så många småbarnsföräldrar har en sån och det måste ju finnas någon vits!
    Jag tycker (men det kan ju vara en slump) att när V nu vaknar på nätterna är han inte ledsen längre.

jag tycker inte att det är töntingt med tomtedräkt på andra barn utan rätt sött, men det är inte min grej att köpa sån.
    julklappar är vi inte så mkt för heller faktiskt. vi hoppas ju på att iv kommer iväg på en resa i februari så vi köper inga till varandra och i resten av familjen köper vi oftast något litet. Alla har ju redan allt och det känns ju lite att byta pengar...
    Barnen får ju såklart! Men vi kommer inte överköpa till V heller, han lär få av släkten ändå.
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Sole
    swe
    vi köpte en liten som aktiveras när det är mörkt på IKEA.
    sen när vi gör om rummet blir det någon mysigare lampa. den här ger ifrån sig ett gulorangt sken, och jag tycker faktiskt det känns som den hjälper!

jag är sugen på promenad i em, nu ska jag röjja lite här hemma då mamma kommer på middag ikväll.
    ska laga sojakyckling till henne, supersnabbt och gott!
    Förresten swe, hur var ditt laxrecept?
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

björklöv
    precis en sån lampa har vi!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

swe
    jag fikar gärna men kanske lite tidigare, typ halv två, två?
    min mamma kommer nämligen hit runt halv fem

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

emma
    här gillar V inte välling alls. majsvälling går ner ibland men jag tycker att du kanske ska prova en annan sort och ge det några dagar?

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole
    swe
    jag får ta och avboka. har inte ens duschat än  eller börjat röja hemma och klockan är halv ett....

fika imorgon?

FIka tors em
    Sole
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

usch vilket tråkigt väder!
    har varit ut3e en liten sväng för att få luft iallafall

Frill
    DVD-spelare verkar vara grejjen när de är lite äldre, tex från 2-3 och uppåt.
    men att spela barnskivor verkar ju jättebra!

hellur
    usch vad jobbigt med sömnen! sådär var ju V, nu är han mest bökig på natten men kan sova i egen säng.
    300 ml var inte illa! Han kanske behöver så mkt nu?

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

halloj!

åh nu har mina ryggproblem kommit tillbaka, kan kanppt bära V *suck*
    ska till naprapaten imorgon halv fyra och hoppas jag klarar mig tills dess

*Viktor född 2007-03-18*
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6