• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

morrn!

sofffy
    lycka till idag på löneförhöjningssamtalet och glöm inte bort att vara lite fräck i vad du vill ha så ni har förhandlingsutrymme.

lillen
    när jag jobbade som amrknadssassistent på wasabröd höll jag i projekt Skansens julmarknad i 2 år så jag vet vilka kläder du menar, jättefina och det blir stämningsfullt! ska gå upp o kika på dig såklart!

tryfflar, vad gott, själv bakade jag valnötsbröd igår , mums!

ang. bebis och äta - är det nån som låter dem kladda/äta själv?
    När "ska" de kunna äta själva? finns det någon vits i att de gör det för inlärning eller så? V fick äta spagetti o köttfärsås själv och det var väl en av de kladdigaste rätterna att börja med men han spillde förvånansvärt lite utan det mesta kom i munnen. dock blev det ju en dusch efteråt.

• Sole

zul
    stackars A! hoppas hon blir bättre snart!

V har somnat och jag ligger i soffan med ett glas vin, proppmätt efter risotto-middag
    snart är det idol och L är ute med några kompisar

hoppas ni får en trevlig fredag-kväll!

• Sole

zul
    skönt att febern har gått ner!

lillen
    ha ha gröt är ju typ som köttfärssås
    han fick äta omelett idag själv, och jag mitt nöt dammsög upp det som hanmade på golvet och nu luktar det bajs i städskåpet, det komemr väl säkert ruttna där! *suck*

det suger med de här långa pauserna i Idol, hopaps tjejerna går vidare!

• Sole

godmorgon!
    har precis stigit upp med V, L får sovmorgon idag.
    Vi har inget bokat i helgen och det känns sååå skönt att för en gångs skull kunna vara spontan i sina planer!

swe
    jobbigt att han vaknar så tidigt, har tyvärr inget råd. Vi tog ju bort nattlampa för typ en 5 dagar sen och sen dess har vi inte gått upp en endaste gång på natten, så det känns inte som en slump. men ni har ju ingen nattlampa

vad spännande idol var, så bra att tjejerna gick vidare!
    håler med dig ginger, heja Marie!

• Sole

lillie
    välkommen hem!
    ska bli jättekul att få höra mer om hur ni haft det!

frill
    gud så mysigt att ni firade "på" och firade "av" varandra! Du får hojta till när du är hemma så vi kan ses, annars komemr man ju få Adam-abstinens

L sover fortfarande och jag coh V har sovit lite i soffan, så mysigt! Först låg han en lång stund och bara mös!
    Här hemma är det full rulle nu, det ålas fram rätt snabbt över golven.

• Sole

godmorogon!

jag måste slå ett slag för resesäng. Nu börjar våra bebisar bli så stora och det är grymt bekvämt när man går bort på middag, har barnvakt, reser bort etc.

Vi gav bort en resesäng igår till våra kompisar och utnyttjade den lite fräckt till V på kvällen

• Sole

hellu!

plutten
    ja det är grymt med resesäng, köp bums!

lillen
    usch för kräks!

TH
    vi får väl boka in Andys veckan efter nästa då eftersom de har jippo där.

svågern är på besök idag, han har startat upp www.boooli.se som är en konkurrent till hemnet så går gärna in och kika! Detta är fortfarande under uppbyggnad så buggar kan finnas.

är det nån som har lust att ses imorgon?

• Sole

godmorgon!

Tyckte också jättemkt om Amandas Halleluljah, sååå fint!
    och jag kollade också på OC

plutten
    jobbigt med sömnen, du har nog rätt i att ni kanske ska försöka med AW, det funade ju på Inez iallafall

V sov bara en gång igår så vi trodde det skulle vara värsta gnällmonstret igår kväll, men det var bara i slutet och sen sov han från 19-08.00!

swe och plutten
    kanske följer jag med imorgoon vi får se, men det skulle var aöfr ert trevliga sällskap, inte för den fantastiska lunchen på IKEA iallafall

såg förresten att jag skrev fel adress til svågerns bostadssajt, det är www.booli.se/

• Sole

Frill och pippi
    lycka till på jobbet idag!

Frill
    kanon att din mamma skaffat resesäng, då slipper ni släpa hemifrån. V sov ju i sin hela sommaren på landet och kommer även göra så nästa sommar. men nu har vi den hemma för de gånger vi är bortbjudna.
    tycker det har funkat hur bra som helst även om han har vaknat när man klätt på och stoppat ner honom i vagnen. när vi sen kommer hem och lägger ner honom i hans säng somnar han direkt.

• Sole

jag ses gärna imorgon och gärna Odenplan eller Fridhemsplan
    träff tisdag 4/12 norrort:
    Lillie
    Bianca2

träff 12/12 hos lillie
    lillie
    sole

• Sole

lillen
    tills för en stund sen hade jag inget bokat idag, nu ska mamma komma på fika. hade varit trevligt annars!

V sov till 8 idag, somnade om kl 10 och sover än. en till som protesterar mot vädret

• Sole

helt ok för mig lillie!

Adventsfika torsdag 13/12:
    Hellur

tack för idag det var en trevlig fika trots att V var all over the place ( i mina mått mätt), nu sover han i sin nya flanellpyjamas från name it, supersöt

måste fråga er hur ni gör med bad/ducsh
    hur ofta badar/duschar ni?
    använder ni tvål varje gång?
    nån olja i badet?
    duschar ni med dem?

Anledningen att jag frågade var att jag läste en artikel i allt om barn på Expressen i veckan och där står det att de ska badas ofta.
    vi har badat ungefär 1 gång/vekan. tycker det är ett himla projekt varje gång, med balja och balansera honom och samtidigt försöka tvåla in unge som blir som en hal ål.
    duscha och tvåla är inte ens att tänka på., det vågar jag inte.

förresten - såg sista USA-avsnittet av Desperate, blev helt chockad!! usch!

• Sole

jag ses gärna nåt mer här i veckan också!

• Sole

usch i som att det kan vara hur hemskt som helst!

andys nästa vecka låter kalajs!

här är länken om hygien och barn
    www.alltombarn.se/halsa/foraldrar-tvala-till-ditt-barn-1.3916

swe
    är du inte rädd för at than ska halka och ramla under vattnet? (jag vet, nu är jag hönsmamma )

hellur
    hur går det för dig med de *erhm* "kunskaperna" jag gav dig när du var här sist?

• Sole

ABC
    V var rätt lugn i magen, sparkade när jag gick och la mig men nu sover han ju vid dessa tider
    åh jag är så glad, över en vecka har nu V sovit hela nätterna utan att vi behövt stoppa in nappen

förresten, går inte vår tråd ut den 10e??

• Sole

swe
    nä det är ju klart att mans itter med, men jag tycker hans lilla rumpa glider runt i baljan och gör honom lite svajjig

det jag har lärt ut kan jag ta vid en träff, du vet redan hur man gör,eller iallafall Jamie.
    kan inte ta det här

• Sole

Viktor sa mamma idag!! Förut har det varit mer mamamamama men nu sa han mamma och sa det hur mkt som helst!!
    Josefin är vittne och det var hon som tyckte att det verkligen var ett ord, så nu tror jag också det

zul
    usch stackars lilla A, förstår att ni är oroliga! Vilken otur ni har haft! Magsjuka är verkligen jobbigt och man mår dåligt själv när de små är sjuka. Hoppas hon kryar på sig snart!

J79
    vilket tråkigt besked med mormor, och att det gått så snabbt! mina tankar är hos er!

• Sole

halloj och godmorgon!

Lillen, ginger mfl - gnäll på det finns vi ju till för!
    Fy sjutton med sjuka barn, cancer, regn!

Bianca
    klart det inte kommer regna i Thailand, när har det någonsin gjort det under högsäsong??

Jag tror inte heller Viktor kan koppla ihop mamma med mig, men åh så gulligt att han sagt ordet och inte mamamamama
    däremot kan han inte vinka hejdå ännu ochklappar mest händerna när det passar honom.

vart är swe förresten? hon har inte skrivit på hela dagen igår

• Sole

åh jobbigt ed alla gnällungar, det finns visst tålamod, sen blir man bara irri!

var det någon träff idag?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6