• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

tack för en jättetrevlig eftermiddag swe! supermysigt med vin och soppa

nu är vi äntligen hemma, vi kom på att efter ha släpat oss upp för rampen att vi skulle få åka olika bussar så vi släpade oss ner för rampen upp till saltsjöbanan och fick vänta i en evighet!
    ska nog försöka styra middagen till halv sex så man slipper gå så tidigt och få gnällbarn på vägen hem!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole
    lillen
    usch då, låter nästan lite som kräksjukan! hoppas det inte var något som smittade på alla igår. hoppas Inez mår bättre idag, det är så hemskt när de kräks sådär, förstår vad du menar med att det känns i mammahjärtat!

plutten
    grattis, gud så skönt att ni slapp fixa mat! här hemma sov jag med öronproppar och pappa gick upp en gång inatt. här är det ingen mat mellan 19-07.30.
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Sole
    frill
    kul att ni gillade dagiset!
    vi var också på en dagsivisning igår, Via Emilia vid Bjärns trädgård. de har tydligen någon speciell pedagogik men det lät mest som andra dagis tycker jag
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

lillen
    usch stackare!
    sjukvårdsupplysningen rekommenderade vätskeersättning när det var så för V så att de får i sig salter och vätska. morotspuré som man häller i vatten så det blir soppa är också bra! och majsvälling, det är snällt mot magen. vi fick tipset att ge lite men ofta för att få det att stanna kvar.
    hopaps Inez kryar på sig snart!

swe
    usch vad jobbigt med natten, tiden när de sover läänge på morgonen (typ tonåring) känns långt borta!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

halloj!

kikar in lite snabbt, ska snart iväg ut och äta middag med några kompisar och L är hemma med V.
    idag var jag hos min mkt gravid vän (BF+1) och tog kort på V, det blev sååå fina och jag väntar på att hon ska maila över några så ska ni få se!
    som tur var hann vi ta kort när han var på gott humör, sen blev han jättegrinig på em *suck*

hellur
    hoppas du inte blir sjuk!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

swe

såhär ser Vs dag ut:

07.30 240 ml ersättning

11.00 1 stor burk mat + 1 fruktpuré + vatten att dricka

14.00 1 portion gröt

17.00 1 stor burk mat + frktpuré´+ vatten att dricka

19.00 240 ml ersättning

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

har lagt in nya bilder på v i min blogg, kika gärna!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

oj oj sackar inez!
    hoppas alla andra barn klarar sig!
    har precis kommit hem från min middag och vi slutade på Kvarnen för att de flesta ville dit. kan säga att det spelar ingen roll hurman är piffad, de raggar ändå *suck*

för de som vill se bilder på V och inte har min bloggadress är den www.storaochsmatankar.blogg.se

godntt , nu ska jag lägg amig för att var pigg till min och makens dejt med natt-barnvakt imorgon
    visst var det någon mer som skulle ut och äta själva imorgon?

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

bianca
    kortläsaren på vår dator är traig så än så länge har jag inte kunnat ladda ner bilder. de som togs på Viktor igår är bilder från min kompis kamera
    ska försöka hitta sladden så jag kan ladda ner på så sätt

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

pippi
    jag har tänkt på er hur lilla E mår! vilket helvete att ni blev dåliga också!
    hoppas ni alla blir bättre omedelbums! V hade också diarré i en vecka, mkt bajsblöjor blev det!

det gäller ju Inez också såklart!

idag var vi på Henrik Dorsins show på Scala-teatern, sååå himla bra! sen barhoppade vi och drack lite drinkar innan middag på Den gamle och havet, mums! nu är vi hemma men det är ju lite konstigt att Viktors säng är tom.. han har det kalas hos farmor och farfar men visst saknar man honom ändå! imorgon blir det lite sovmorgon innan vi ska hämt ahonom och hjälpa min pappa + fru att flytta

*Viktor född 2007-03-18*
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6