• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

murgrönan
    tack, han är ju världens sötaste! när vi ringde och hörde hur allt var ikväll ahde han badat i diskhon hos farmor coh farfar, gulle!

hellur
    trist att du varit sjuk så ofta, krya på dig!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

pippi
    kan det ha varit det som V också hade? han hade ju diarré i drygt en vecka men kräktes bara 1 dag...
    Hoppas E blir frisk snart och vad skönt att ni mår bättre!
    den gamle och havet var kanon, vi åt vitlöksfrästa musslor, bruschetta, risotto med skaldjur och tomatsås samt scampi och bläckfist med kronärtskocka och till efterrätt tryffel och espresso! L drack ju grappa också, usch! gottvin också självklart!

swe
    kul att ni hdae trevlig kvälligår

idag såg jag första tanden på överkäken, så inom kort har lilla V tre tänder, nu fattar jag varför han varit så grinig!
    inatt sov ahn hela natten hos farmor och farfar, mellan 19-07, varför gör han inte det hemma??

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

Träff måndag el. tisdag:
    Hellur
    sole(kan alla dagar utom tisdag)

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

plutten
    jag tror också att det kan bero på nya ljud som han inte är van vid, det kommer skert ta några dagar, sen sover han jättebra!

hellur
    usch, hoppas ni inte fått magsjuka!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

godmorgon alla friska och sjuklingar!

pluttten
    hur gick det inatt? sov A bättre? spännande att deras förlossning startade, några av våra bästa kompisar skulle ha bebis i torsdag, superspännande!

idag är det 8-månkontroll och sjukgymnast för mig.

är det nån som har lust att ses imorgon?

kram

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

hej!

vi har också lite sömnproblem här, ialalfall på dagarna. igår somnade han inte ordentligt förrän kl 13!!! idag var iv ju på BVC kl 10 och det är ju mitt i sömnen så det blev inge bra nu på fm heller...
    V har gått upp 165 gram på 1 1/2 månad. det verkar docc inte vara något hon oroade sig för. Hon gav iallafall tipset att sluta med ersättning på kvällen och ge gröt för att hane v inte ska vakna på natten

swe
    hoppas det går bättre med läggning ikväll

plutten
    usch det är tråkigt med begravningar men det är ju så fint och stämningsfullt. Följer Alvin med?

pippi
    trist at det blivit så mkt sjukdom din sista tid, vi får säkert ihop en träff nästa vecka!

usch det här vädret gör en så himla trött!!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

åh jag är också på för lyxlunch/drin i januari!

egentligen borde vi börja kolla på datum nu då vi är så många

datum för lyxlunch/drink etc
    5 jan
    sole

12 jan
    sole

19 jan
    sole

26 jan

ginger
    V dricker inte välling, vi har försökt men han gillar det inte. välling och gröt är ju egentligen samma sak vilket gör det hela rätt mräkligt) och gröt/välling mättar bättre än ersättning nu när de kräver mer engergi. det var så hon menade att han skulle vara mätt hela natten. fast vi har ju inte upplevt att hanv arit hungrig, men det är ju värt ett försök!

klart vi måste "fira av" pippi och även Frill! (har jag glömt nån)
    träff nästa vecka kan jag alla dagar.

zul
    här skriks det också rakt ut. tror det är ett sätt att få uppmärksamhet + att de har upptäckt att de kan skrika så inte så angenömt för öronen jämt

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

swe
    det an ju vara så att han har ändrat sina sovrutiner? inget är ju hugget i sten och nu kanske han kommer in i en period då han vill lägga sig annan tid?
    V har på 2 dagar bara sovit 1 ggr/dag coh då i ca 1 1/2 timme på em (ca 13.30-13).
    hoppas det går bra ikväll!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

swe
    lite gnälligare på kvällen och har allmänt svårt att komma till ro. nu ligger han lääänge i sängen innan han kan somna. ibland får jag sjunga eller gunga sängen...
    verkar som vi har lite samma problem...?

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

swe
    förut sov V ca 45 min på fm och sen ca 2x30 min vid lunch/eftermiddag. det blir ju ändå 1,45 på dagen + 12 timmar på natten (från 19-07) och det kan väl inte vara för lite?
    får väl börja gå ut o gå med han i vagnen, men där vaknar han också!
    tror inte att det är försent med tassarna, vi har använt dem ytterst lite men de kanske kan komma till användning nu.
    idag hörde vi att han var vaken, låg säkert nöjd en kvart, tjugo innan han somnade.

*Viktor född 2007-03-18*
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6