Inlägg från: Björklöv |Visa alla inlägg
  • Björklöv

Det var inte meningen att sprida en sådan bestörtning i tråden, jag var bara tvungen att skriva av mig. Blev en sådan chock för mig, det är ju inte det man förväntar sig ska stå i en tråd där det mest är frågor om utveckling mm mm

Själv har jag nog sovit ganska oroligt i natt, tur att Wille visste vaför annars hade han nog blivit alldeles förstörd när jag började tokgråta i natt...

Tror som Sole att hon skrev inlägget i chocktillstånd och att hon behövde skriva av sig för att kanske förstå vad som hänt hennes lille kille... Nä usch, nu började jag gråta igen

• Björklöv

Sole - Jag behöver social samvaro idag, fast jag orkar inte ta mig till söder idag igen... Det får bli en tur till öppna förskolan med sångstund på eftermiddagen

• Björklöv

Här har det oxå varit en gnällig dag - men jag har likt pluttmor tänkt på Albin så det har liksom inte spelat nån roll... Dessutom har K fått sitta extra länge i sjalen idag, har velat haft henne nära!

• Björklöv

Jag liksom pluttmor har haft en jättejobbig natt!!! K vaknade vid 3 (som vanligt!) och hon fick komma upp å amma för att somna om, men si, det gick inte... Så det blev till att vagga, vyssa, amma, Wille tog henne en sväng, ammade lite till, bytte bröst och ammade än mer. Tillslut fick jag ett psykbryt och "slängde" K i vagnen och gick femtioelva varv runt kvarteret, utan att hon somnade!!!! Sedan satt vi i mörkret i köket, hon skrattade i min famn och jag kände att fortsätter det såhär kommer jag att få en depression...

Så nu är jag jättetrött och evigt tacksam över att hon nu sover gott i vagnen efter (ytterligare) en promenad. OCh hon får väldigt gärna sova i en timma till....

(ursäkta det långa inlägget)

• Björklöv

Sole - Du lät inte alls "besserwisser", och jag har inget emot tips, annars skulle jag ju inte skriva... Problemet i natt tror jag var att jag tidigare på natten frångick min princip att amma K varje gång hon vaknar och inte somnar om själv inom nån minut. Dessutom hade K sovit jättedåligt på dagen så då brukar hon sova dåligt även på natten.
    Min plan till att få K att sova bättre på nätterna är att få henne att sova bättre på dagarna först! Och just nu ser det ut att fungera utmärkt!

• Björklöv

Just det ja - Sole - är bara liiite avis på din trip till Åre! Håller med om att fjällen på hösten är så vackert! Alla vackra färger, kanske en snöpudrad fjälltopp och så underbart frisk luft... Ååååå längtar bort

• Björklöv

Sole - Tack för dina jättebra råd och värmade ord Jag har bestämt mig för att börja med att se till att Klara sover bra på dagarna först - och se vad det för med sig. Om det fungerar bra så tror jag att jag låter nattamningarna vara, för jag har inget emot att amma K på natten. Det som är jobbigt är antalet amningar och, som i natt, att hon inte somnar om igen! Kramtillbaka

• Björklöv

Håller med föregående talare, på hösten blir jag trött (och inte blir det bättre av att vara småbarnsförälder heller )

Bianca - I natt var det helt klart det som hände vid 3! Får väl hoppas att det inte blir så i natt, för idag har hon som sagt sovit riktigt bra på dagen! (Sov även en timma efter babysimmet!)

Sole - Försöker hålla ungefär samma sovtider på dagarna, äter det gör hon vid dessa tidpunkter ungefär: 9, 12(lunchsmakis å ammning), 15, 18(gröt) och 19.30. Vid nattningen som oftast är utan problem har vi bra rutiner som vi följer så gott som varje kväll. Ska bli duktigare på att sova dagtid vid samma tidpunkter och längd...

• Björklöv

Pluttmor - Jotack! Klara är som klippt ur boken för utvecklingsteg 26 veckor!!! Och det är som för dig, går jag längre än 2 meter från henne så är det SKRIK! Försöker "smita" när hon blivit upptagen med en leksak men så lättlurad är hon inte Längtar så tills den här perioden är över...

Sole - ÅH va trevligt med "öppna förskolan" hemma hos dig. Kommer gärna men har tvättid 10-13 så... kommer väl senare om det är ok?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6