Inlägg från: Björklöv |Visa alla inlägg
  • Björklöv

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

bianca - du som är coola föräldern ska väl inte hetsa upp dig när jag som präktig förälder inte heller har koll på det (fast jag satt just och kollade lite på solna stads hemsida )

• Björklöv

Bianca - Vilken tur då Fast jag är lite irriterad just nu, försöker hitta information om den där nya förskolan i BVC/vårdcentralens lokaler men jag hittar inget...

Swe - Jo, det är ganska skönt att alla barn erbjuds plats på kommunal förskola efter ca 4 månader i kö i Solna. Det ger en lite tid att kolla upp olika alternativ...

• Björklöv

Min bror ringde häromkvällen och ville ha önskelistor för julen - men usch vad svårt det var att komma på bra saker som Klara vill ha. Vad behöver hon???

• Björklöv

Åh Zul, jag förstår att du/ni blev oroliga. Tur ändå att det gick såpass bra tillslut ändå. Det är väl bara att vänja sig vid denna konstanta oro som ligger som ett ständigt brus i bakhuvudet...

Pluttmor - Ja se det finns då trådar om allt här på FL Kollade lite och vissa saker - HJÄLP!

Swe - Ja, varför vill jag inte slutat nattamma? För att det är en mysig stund då vi är båda lugna och avslappnade. Jag ser inget självändamål med att frånta mitt barn en stund av närhet, bara för att "hon ska kunna sova hela natten utan mat". Dessutom somnar jag om bättre efter amningen

• Björklöv

Swe - Det blir ju inte så mysigt när man känner att man måste amma... Hoppas så att F snart fattar att det går alldeles utmärkt att sova gott i eget rum OCH i samma rum som mamma och pappa. Jag såg en nattlampa när jag var på bauhaus i måndags - så en välsorterad lampaffär borde ha sådana!
    En sånhär var det jag såg: www.sakta.se/visabild.php&bildnr=1&PHPSESSID=39399578ddebadf793b1f68f0098c86d

Angående utklädning så har jag faktiskt alltid tyckt det varit lite sött - tills jag såg ett inslag i Martha, där de klädde ut bebisen till en STEKT! kalkon. Så bissart, fruktansvärt... Fast jag funderar på att köpa en pepparkaksdräkt eller kanske den söta tomteklänningen och fota julkort.
    Julklappar, ja, det är ett kapitel för sig det. Jag gillar julklappar, både att ge och få - men det ska vara nått fint och inte bara för att! Svärmor däremot hon blir helt köpgalen så i år har hon stränga order om att INTE köpa till nån annan än till Klara och Adam, så de kommer väl att få julklappar tills de storknar (tyvärr...)

• Björklöv

Åh! Va trevligt med en träff idag - jag kommer jättegärna!!! Vet ju inte heller var du bor kära Pluttmor, så en vägbeskrivning skulle va trevligt

• Björklöv

Jag kan oxå ställa min vagn i loftgången. Om den klarade av att stå ute igår när det regnade (utan regnskydd!!!) ska den väl klara av en stund på en loftgång

• Björklöv

Mysigt med träff i morgon, men jag har tvättstuga och packning på agendan i morgon så vi kan tyvärr inte vara med Ni får ha det så trevligt

• Björklöv

Att veta hur våra små älsklingar sover, det är nog bara att lura sig själv. I natt har det inte alls varit kul, K vaknade vid ett halv två (minns inte riktigt) och först trodde jag att det skulle gå bra att få henne att somna om, men O NEJ!!! Skrik, gråt, boxning och sedan BAJS!!! Först en full blöja sedan på skötbordet. Jag var så irriterad så jag hade lust att sätta i en propp i rumpan på henne
    Sedan gick det inte alls att somna om så då blev det amning och då gick det (nästan)
    Idag är jag så trött så det är ett under att jag faktiskt fått tvättat fyra maskiner, ska nu ned till tvättstugan och hänga/slänga in i torktumlaren...

• Björklöv

Hallojsan! Hoppas ni hade en trevlig träff hemma hos Freddy idag
    Jag och Klara har varit ute på långpromenad här i Umeå i snö!!! och haft det jätteskönt. Köpt en ny sjal till oss har jag oxå gjort, superfin!!

Angående "alla" småttingars ändrade (till det sämre...) sömnvanor, tror det är så att det är dags för ytterligare ett utvecklingssprång så det är väl "bara" till att rida ut stormen så blir det bättre om nån vecka eller så. (Läste lite i "Växa och upptäcka världen" i går kväll och det är visst sömnen som störs mycket ubder detta 39 veckors-språng)

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6