Inlägg från: Ginger6 |Visa alla inlägg
  • Ginger6

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Hej!! TACK själv Bianca, mysigt att träffa er och busa med söta söta August. Swe, en till som har haft en aaapdålig natt. Måste kasta mig i säng NU när han sover på balkongen...Ha en trevlig träff idag. Ska göra testet sen, blir nog bara typ "sönderstressade- övertrötta-föräldern" nu. Zzzzz

• Ginger6

God morgon! Instämmer att det är super att ha er mammor & vänner att bolla med. Fy va tråkigt Zul, tur att det inte blev allvarligare. Kan tänka mig att det kändes förfärligt. TÄNK va många gånger man ska få hjärtat i halsgropen och va orolig för sina barn, skrämmande! Swe, nice med inflyttningsfika, JOnte kommer gärna Tyckte tidigare oxå att bebis-tomtar etc va lite töntigt men stod själv o sneglade på en pepparkaksdräkt på Åhlens igår...så sött ju Ska ni till Oman över jul? Där är vänner till mig nu, lustigt, antar att det är nytt poplurärt resmål? Kul! Plutten, kl 6 tycker jag oxå e morgon. 4.30 tyckte J imorse...men jag var envis. Försökte få honom att somna om till kl 6...då fick han mat och somnade om, inte jag Vem vann? Idag kommer mamsen så nu blir det i alla fall lite sömn för mig, jehuu!! Kram kram

• Ginger6

Hej på er! Nu har jag återvänt till vardagen efter 4 dagars festande Har inte läst igenom men ser att det är träff imorn hos Sole, jag kommer gärna om du inte tycker att det blir för många?
    Träff tisdag hos sole
    Sole
    Hellur
    J79
    pluttmor
    Swe
    zul (ev)
    Ginger

Vi har varit på middag i torsdags och i fredags firade vi bröllopsdag med middag o musikal. i lördags hade jag heldag med min tjejklubb från 12-02 och igår firade vi första farsdag....alla tillställningar inte lika hårt firande såklart men igår somnade hela famijen kl 20 Kram

• Ginger6

Halloj! Kul med träff imorn, har testat den orientaliska och hade då i blandade bönor från Go green, naturell yoghurt och hackad persilja. Mums! Jag kommer gärna också lite senare, typ vid 13 också som Zul, om det funkar som sagt. Önskar också adress o portkod, även om jag varit hos dig Sole...gick ju från parken då så jag minns inte exakt.

• Ginger6

Håller me ovanstående!! Lurifaxar och terrorister är de om natten!! JAg är återigen så trött, har inte sovit knappt ett dugg inatt...buhuuu men jag tror ändå vi tar oss till dig nu Sole, vi behöver nog båda lite sällskap! Ses snart.

• Ginger6

Halloj! Hoppas ni får en mysig träff idag hos Swe! Vi stannar hemma idag, ska träffa en kollega i eftermiddag och vi orkar inte med två aktiviteter STORT tack för senast Sole, kul att träffas! Ja en stor och en liten burk är 8-måndieten. Men det är en massa gröt o frukt o välling också så det är nog godtyckligt vad man ger?!
    DEt är tråkigt men ändå bra för mig att höra att andra sover knasigt. Man undrar ju hur de kan gå från 12 timmar- utan avbrott -varje natt till ett totalt sönderhackat- inget mönster alls- dåligt som fasen- sovschema...man tror ju man gör nått fel?! Men det verkar som fler har det bökigt som sagt...Inatt ställde vi in extrasängen bredvid Js säng och mannen sov där. J sov till 5 och vägrade somna om, 5.30 fick han till sist välling och somnade sen om till 8.30. Man kanske inte ska va missnöjd och bråka om vad som är morgon och vad som passar ens egna rutiner för då kommer man kanske alltid känna sig misslyckad!? Swe, en till som vägrar sova i spjälsängen på dagtid...orkar inte med den fajten, han sover så bra i vagnen. Han har haft temp 38 grader i fem dagar nu så jag ska nog ringa vårdcentralen idag.
    Hur som helst, ha en jättehärlig dag, ser krispigt och friskt ut ute! Kram

• Ginger6

Halloj! Men fy va jobbigt och stackars Inez & Ida! Hoppas de blir bättre snart. Och va bra PlutteN!! Med vattnet, det ska jag testa, fast det funkar nog inte för J gillar inte vatten på dagen heller...men men, också trött på att va uppe en timme mitt i natten MEN alldeles nyss somnade J i sin spälis, innomhus på dagen! Jehuuu!!! Lite välling och lite mobil så slocknade han efter en kvart, hade tänkt ge det en halvtimme. Igår testade jag i nästan 50 min innan jag la honom på balkongen. Vi var på vårdcentralen igår och han är bara förkyld, inga öron eller lungor. Skönt! Men det är väl därför han varit gnällig o sovit dåligt.
    Hoppas alla får en skön helg och pussa era älsklingar.

• Ginger6

Fy farao för kräkvirus!! STackars er sjukisar, lider med er. Vi är på bättringsväg från förkylning, låter ju lindrigt i sammanhanget. HAde gärna vaccinerat om det gått mot Rota, toppen att du kollat upp Swe! J har sovit mycket bättre nu när febern gått ner och han är mindre förkyld vilket är skönt. Jag känner mig piggare och gladare Har haft en skön helg, jag och mannen delade en flaska champagne i lördagskväll och partynerverna kom igång rejält, vilket resulterade i att vi fortsatte med vin & grappa och Singstar på tu man hand Haha! J var snäll och glad igår som tur va, vilket han oftast är när vi är hemma båda två. KOnstigt.
    Swe, nä han hann inte börja skrika riktigt eftersom jag tryckte dit nappflaskan och efter den tryckte jag dit nappen och vred upp Labanmobilen två gånger innan han vände på sig själv på sidan och somnade. Hoppas det funkar för er oxa snart!
    Kram kram

• Ginger6

Hej på er i tråkvädret! Har också haft en jobbig natt fast mest på grund av egna spöken i huvet. Kunde bara inte sova och J sov snällt till kl 7 med ett par napp-vakningar.
    Sole, vad menar din BM med gröt istf ersättning på kvällen? Varför ska han vakna färre gånger på natten då? J får välling i sängen innan han somnar vilket gör att han blir lugn och somnar fort, men gör det att de vaknar fler gånger på natten? mucho curious!
    Vad menar ni med 8-månkontroll? Är det läkarkontroller eller går ni bara till BVC? Vi får ingen läkar-kontroll vid 8 mån, bara 6 & 10. Var till bvc och vägde o mätte min 8-mån-klump igår iofs, 76 cm och 10,7 kg big boy...
    Säkert smart att sova inne hos A tills han vant sig Plutten, han kommer säkert älska sitt nya rum snart!
    Oj Pippil8 att din mammaledighet är över snart, vill gärna träffas nästa vecka så vi får "fira av dig"
    Nu ska jag & J åka till Sickla och köpa en mössa till honom som han inte kan dra av sig...inte så mycket annat att göra idag, har kört två tvättmaskiner och haft en frukost-dejt med Js farfar och så har jag sovit en timme nu...Jonte har ett bra sov-stim

• Ginger6

Hej på er! VA roligt att glam-lunch blir av Pippil8, super! Jag kommer gärna, troligtvis vilken dag det än blir!
    Ang sömn, undrar också hur mycket de ska sova nu per dygn ungefär. Det är såklart individuellt och pendlande behov men ändå intressant. J sover fortfarande ca 14 timmar per dygn. 12 timmar på natten/morgonen och sen två pass på 1,5h + 1h ungefär. Han kan också va jobbig och gapig vid läggning och vrida upp sig själv och ligga o sparka men det är jag helt säker på att det är när han är övertrött och inte fått sova på eftermiddagen. Har han varit vaken från 12 till läggning så är han heeelt slut vid 18 och försöker vi lägga honom så är han jättesnurrig. Tror fortfarande påa tt de sover bättre på natten om de sover bra på dagen och tvärtom. Men, men, det är såklart olika.
    HAn är så himla fascinerad av dörrar o handtag fortfarande, står i sin gåstol och tittar på hadntagen och undrar hur han ska nå dem...Är lite orolig för honom eftersom han haft runt 38 i temp i 10 dagar nu. Har varit på vårdcentralen 2 ggr och han har inget bakteriellt. Men ändå!? De ska väl inte ha feber så länge?!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6