• Linny

Smink Smink Smink!

Puss på dig Lonestarstate

• Linny

Oj, många grejer Fridapida!  Känner inte till någon av färgerna, kan du säga vad de är på ett ungefär?

Igen; varför fick jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag ingen gåva?

Köpte förresten Maxfactor Masterpieca Max häromdagen (den med rosa borste alltså). Tycker den är bra.

• Linny

Majestic: Ja det tyckte jag att den var. Jag provade dem bredvid varandra och Glam choc har lite mörkare bas i sig. Hur ska jag förklara.. De mörkare har ju ofta mer krossad ögonskugga i sig än vad de ljusa dusten har. Så upplever jag det i alla fall. Denna är något mörkare i glitterdelen men den blir också lite sotigare när man jobbar med den.

Hallontrollet: Oj, tack! Men ska du få bra tips så ska du be tex. Glam, Maddie eller Fridapida (eller någon av de andra som jobbar med detta). Jag är glad amatör som lärt mig mycket av folk här inne. Jag kan inte alls beskriva hur jag gör egentligen. Jag duttar och pillar

Skämt åsido. Grunden kan jag säga, men Fridapida är sedan expert på att förklara jäkligt bra!

Jag har lärt mig att man börjar med (efter att basen har lagts i ansiktet) en primer på ögonlocket. Sedan en ljus skugga längst in (i ögonvrån mot näsan). På mitten av ögonlocket lägger du sedan en mellanmörk skugga. Som ett V längst ut i ögonvrån, utmed fransraden och upp i globlinjen lägger du sedan den mörkaste. Använd pensel och dutta dit skuggan. Använd absolut inte såna där äckliga skumpinnar man får med vissa billigare skuggor. Sedan tar jag en större pensel och suddar ihop så det inte blir några skarpa linjer.

Det är i stort hur jag gör. Men som sagt; häng kvar här. Jag har lärt mig (nästan) allt jag kan här

• Linny

Majestic: Puss på dig med då

Hallontrollet: Om du vill köpa massa roliga skuggor och experimentera med så titta här:

www.pureluxecosmetics.com

Jag har köpt 50 skuggor (samples) därifrån och det har gått på mindre än 400 spänn

• Linny

Hallontrolle: Hmm ja då är det ju svårare. Men du kan ju se vad varje färg heter..

På size (i rullmenyerna) väljer du sedan den rutan som heter sample 1/8 tsp, eller nåt sånt. Där väljer du den färgen du vill ha.. Varje kostar en dollar.

• Linny

men jag kan fortfarande inte se maddes (maddies?) bilder!! *snyft*

• Linny

Hallontrollet: Här kan du  se hur man arbetar med olika färger

">

=

Personligen gillar jag allt från denna tjej! HOn lägger visserligen ofta mörkt underst (känns mysko) men det blir snyggt!

">

">

">

• Linny

elma: Ja hon verkar jätteduktig. Jag önskar bara att man såg närmare och i bättre ljus

• Linny

Madde: Jo det håller jag med om. Men jag gillar att hon ofta förklarar ordentligt och har så roliga färger.

Jag kan inte se dina bilder Kan jag få göra det?

Svar på tråden Smink Smink Smink!