Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

maddie3 skrev 2007-09-22 07:05:28 följande:
    Hej Är det någon av er som varit på MUS makeup kurs? Var ni nöjda?Jag funderar på att ta en kurs där.Jag ska även gå på deras klubbkväll torsdag 27/9. Ska bli jättekul. Kampanjen Spy känns så superfint, älskar lila. Så jag lär väl komma hem med massor av olika lila nyanser. O för det andra en massa andra färger, Hjälp kommer plånboken skrika o skriker Jippi!Elma/Är frakten dyr hit till sverige, där du beställer borstarna? Var inne på den sidan o blev så sugen på att köpa några. Ha en fin helg allihopa o sminka inte ihjäl er
    Jag har aldrig varit på en kurs själv, men jag tycker nog att de flesta jag pratat med har varit nöjda. Jag tycker att det är ett bra erbjudande, eftersom själva kursen blir gratis.
    Det viktiga är ju att den som hjälper en är duktig, men framför allt lyhörd! Om det är ngn du gillar bättre som person så kan du be om henne.
  • Fridapida
    Armani skrev 2007-09-22 17:57:01 följande:
    Ska ut med sambon ikväll och tänkte lägga en make up som går i guld och sotad svart, kan man ha en vit skimrande highlighter till det precis under ögonbrynen eller ska man hellre ha en ljus guldig skugga?
    En ljus guldig skuga låter mycket bättre. Till sotade ögon tycker iofs jag att man inte ska ha highlighter. Det tar lite bort grejen. Om man ändå vill lägga lite så var sparsam.
  • Fridapida
    Lejån skrev 2007-09-22 18:07:43 följande:
    Hämtat ut mitt paket från PL idag. Som lilla julafton ju!  Vissa skuggor kom jag inte ens ihåg att jag köpt och alla var väl inte direkt vad jag hade hoppats på, men för det priset så gör det ju inte så mkt. Sminkningen på MUS idag var väl inte heller så det super, men det var ju kul att bli sminkad iaf. Kajalpennan som hör till "wild" var verkligen supersnygg! Kändes dock som ett onödigt inköp med tanke på alla skuggor jag precis hämtat ut. *hihi*
    Vad var det för färg på kajalpennan?
  • Fridapida
    Lejån skrev 2007-09-22 18:13:34 följande:
    Fridapida: Den är typ olivgrönmetallic, såååå nice!!
    [/citat]

Måste kolla upp den nästa vecka! Kan vara intressant.
    Armani skrev 2007-09-22 18:14:35 följande:
    [citat]
    Ok, tack så mycket Tror jag skippar den då
  • Fridapida
    Honey1982 skrev 2007-09-23 12:22:45 följande:
    men det är ju hudvård
    That's the spirit! Det gäller bara atrt hitta rätt argument för att försvara sina inköp!
  • Fridapida

Ang facemist

Jag ska kolla in en relativt ny variant från Clarins. Ska vara skuddande för uv och jag tror det var spf i också... osäker. Men jag måste kolla så fort jag får tid. Nu är det tentaplugg för hela slanten! Kommer ta ett litet brejk för klubbkvällen endast.

• Fridapida
    Lejån skrev 2007-09-23 20:32:58 följande:
    Hörde också att de sa igår att man ska tvätta penslarna i diskmedel. Någon som gör det?? Jag kör då schampoo jag. Borde väl också lösa fett?
    Diskmedel kan man ha till penslar som man använder fetsmink. Har man en concealer från MUS så kan den vara svår att tvätta ur penseln. Jag gillar iofs inte diskmedel, jag använder då hellre min precleanser från Dermalogica. Det är en vattenlöslig olja.
  • Fridapida

Lone Star State skrev 2007-09-24 14:28:07 följande:

Nu har jag vart på MUS Köpte bara en svart penna!! i färgen Black Och blev medlem så jag fick ett knallrött läppstift också.. hehe.. det är ju så snyggt.. men med mina miniläppar så ser det skumt ut :P Synd.. Men men.. det var ju gratis
    Om du ändå vill använda det kan du lägga ngt på underläppen precis innan den tar slut in i munnen ( bra beskrivning... eh). Man kan lägga lite ljusare gloss där t.ex. Då blir de lite plutigare.
  • Fridapida

Jag vill idag lägga mig under täcket och inte komma fram på hundra år!
    Jag var hos läkaren idag eftersom jag har fått acne. Jag vill inte tro det. Min hud är sjuk... han menar att det kommer att gå över så småningom, men vem vet när?
    Som om detta inte vore nog så menade han att min tid som sminkad var över... Jag kan inte tro på honom... det kan inte vara så!!! Jag vägrar. Det värsta är att jag kan inte ens trösta mig med choklad...

• Fridapida
    Honey1982 skrev 2007-09-24 16:01:02 följande:
    usch då låter inte alls kul... menar han att du inte bör använda smink alls i framtiden?
    Never ever... men jag vet att jag kommer det ändå. Men han tyckte att man skulle låta huden vara ifred... inget smink o då behövde man inte rengöring o då så slapp man återfukta. No way! Aldrig.
Svar på tråden Smink Smink Smink!