Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

Hallonmopeden skrev 2007-09-14 12:58:04 följande:
    Har rougeborste från FACE och är nöjd med den... Vilket märke på Eyeprimer?? Shit, den här tråden är ju livsfarlig...
    Det blir så klart MUS. Kostar ca 150 kr.
  • Fridapida

nu har jag tagit mig tid att beställa från PL, men nu måste jag återgå tid till mina studier!
    *väntar o väntar på paket*

• Fridapida
    Hallonmopeden skrev 2007-09-14 13:44:36 följande:
    Nu till en annan fråga; använder mineralfoundation från i.d. och tycker att jag blir lite torr på näsan (och hakan) ibland. Använder underlagskräm och primer under....
    Det är väldigt vanligt att man blir torr när man använder mineralmakeup. Du kanske behöver en lite fetare dagcreme.
  • Fridapida
    maddie3 skrev 2007-09-14 16:21:01 följande:
    Vid betalning med paypal, dras pengarna direkt eller senare?
    På en gång, tror jag.
  • Fridapida
    Starla skrev 2007-09-17 12:26:04 följande:
    Vilken intressant tråd, jag hoppar in med en fråga om jag får... TS skriver att hon gillar "Clinique pore minimizer instant perfector" och den har jag. Men, jag kan aldrig få den att sitta snyggt. Vilken teknik är den bästa? Det känns som att jag har provat allt och med många olika slags foundations, men den sätter sig antingen i porerna så att den syns när jag sen fäster foundationen med löspuder, eller så försvinner den helt och hållet när jag har på foundation. Jag använder inte stora mängder och har provat att ha på med borste, svamp och fingrarna. Finns det någon bra teknik eller kan det vara så att den inte passar mig helt enkelt. Skulle gärna vilja veta om jag missat något eftersom det skulle vara så bra om den funkade.
    Jag har alltid primer under samt Cliniques pore minimizer serum, Sedan jobbar jag in instant perfector med fingrarna eller pensel (concealerpensel). Använder du flytande foundation över? Jag använder mineralfoundation och upplever verkligen inte att den försvinner. Har dessutom ett lager löspuder innan foundationen. Har man väldigt stora porer så behöver man en ganska täckande foundation för att inte det ska synas att de är ifyllda. Grejen med denna är att den ska fylla i porerna o foundationen ska se slät ut.
  • Fridapida
    Starla skrev 2007-09-17 21:02:46 följande:
    Fridapida: Tack för svaret. Jag har väl normal stora porer antar jag, inga jättestora. Just använder jag en ganska täckande flytande foundation över, men har både mineralfoundation och moussefoundation som jag använder då och då. Samt flera olika flytande som jag har samlat på mig. Tror nog att jag får lov att se mig som besegrad när det gäller den här, passar nog inte mig. Eller så får jag lov att testa minimizer serumet...
    Det är ju tyvärr så att det inte passar alla. Synd synd.
  • Fridapida

Lone Star State skrev 2007-09-17 23:05:08 följande:

denna har jag beställt: www.hqhair.com/code/products.asp&S... Tänkte jag skulle prova..
    Hoppas du blir nöjd, har hört att det ska vara bra. Visst är det nice att man kan handla svenska varor på en engelsk site!
  • Fridapida

Det är lätt att man kör samma hela tiden, men samtidigt, jag tycker ofta det enkla är det snygga. Det är jättefint med färger och nyanser, men man vill ju bara framhäva ögonen, inte se målad ut. Jag tycker du, Linny, är alldeles lagom utsvävande. Man blir lätt "mer mer mer" och vill prova allt. Kommer du ihåg Linny, för ett par månader sedan var du väldigt emot att ha mkt glitter o färg? Du tyckte inte det passade dig, nu sminkar du hej vilt!
    Just nu är jag inne i en period med lugna färger, mycket muffin och rouge i globlinjen. Jag är stressad och har mycket att tänka på, då blir det inte mycket kreativitet kvar till makeupen. Men snart är tentan gjord... Det är konstigt... jag går alltid tillbaka till muffin när jag är lite nere.

• Fridapida
    Majestic skrev 2007-09-18 16:32:07 följande:
    Fridapida- Lycka till med tentan, vad pluggar du för nåt?? Ja, Muffin är helt ok och bara namnet gör att man blir glad och sugen på Muffin!!!
    Jag läser till socionom. Just nu är det socialrätt, vilket är en av de tyngsta delarna. Juridik... och en dålig och ovan föreläsare. Men det är bara att bita ihop och ta sig igenom det.

Ang muffin... visst är namnet underbart, rougen jag har till är Suger Pink! Underbart namn. Muffin o Suger Pink!
  • Fridapida
    Lejån skrev 2007-09-19 07:02:44 följande:
    Fridapida: Lider med dig ang. studierna! Är också socionom och kommer så väl ihåg socialrätten. Det var... ja, vad kan man säga annat än lite rörigt.
    Tack för ditt stöd.
Svar på tråden Smink Smink Smink!