• 02 05

Smink Smink Smink!

Sniper

varmt välkommen, o som Linny sa, håll i plånboken ;-D

KajsaAnka

Jag har inget finishpowder eller liknande o bara concealer under ögonen (EM´s sunlight) innan jag tar på min foundation (också den från EM) o min håller hela dagen.

Du får prova dig fram, stirra dig inte blind på tutorials.
    Som Linny sa, puffa ut lite i locket, sen ner med kabukin o veva runt, knacka sen bort överflödet o ta på den på huden med cirkelrörelser, eller de rörelser som passar dig bäst.

• 02 05

Jag provade Lancomes Cils Booster XL Mascara Enhancing Base i helgen o klickade hem en från strawberrynet igår.
    Inga mascarabaser har funkat på mina tunna o korta ögonfransar tidigare, det har bara blivit klumpigt, men med Lancomes funkar det skitbra! Fransarna blir separerade o längre.

Sen har jag för tillfället Max Factor Masterpiece Max över, men är inte supernöjd med den. Funderar på att införskaffa en Max Factor Stretch igen.

Fru Lidgren skrev 2007-12-03 20:02:27 följande:

Hörni tjejer, vad använder ni för mascaror?
  • 02 05

Beställde från MAD igår med, ser fram emot att få skuggorna!

• 02 05

Jag har precis inhandlat en del av det jag jag velat köpa ett tag. Det jag köpt är: Talikas ögonfransgel, Lancomes XL booster mascarabas och skuggor från MAD.

Det jag vill ha är:
    1. Parfym Creme brulée, Laura Mercier
    2. Nougat London Nurturing Hand Cream
    3. Parfym Fresh Scents by Terri - Dream

Förutom klappar i skönhetsväg får tomten gärna komma med:
    1. Nya kuddar till sängen, för att matcha de nya underbara duntäckena vi fått i tidig julklapp av min far ^^)
    2. En rostfri blender
    3. Figursyd kappa/tröja, sydd av min vän www.camillawellton.com/
    4. Lampan Knappa tulpan
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60102741

Fluffguf skrev 2007-12-04 16:08:00 följande:
    Nu när julen närmar sig, vilka skönhetsprodukter står på er önskelista?Just nu vill jag allra helst ha urban decays primer. Och så hade det varit kul att testa fastlash
  • 02 05

Sunlight är super att ha under ögonen, funkar kanon på mig...

Linny skrev 2007-12-05 17:46:45 följande:
    Precis.. MUS har en med tre färger i sig, en rödaktig (för det mörka), en gul (för det röda) och en neutral (för att blanda upp de andra med). Den är jättebra men lite för tjock tycker jag. Man kan dock blanda ut den lite med sin foundation (om man har en flytande) för att få den tunnare.Annars gillade jag cliniques concealer.Nu har jag EM´s i puderform. Jättebra men det finns ingen bra att ha under ögonen egentligen.
  • 02 05

Har ju foundation över sen så på mig blir det inte gult, bara uppljusat perfekt

Linny skrev 2007-12-05 19:46:04 följande:
    Jag har den,men tycker den är lite för gul för att funka bra under ögonen egentligen. Under ögonen borde man ha en mer rosatonad. Annars blir det i värsta fall gult med en grön ton (gult plus lite blått, om man är ordentligt trött..=....) Det har i och för sig inte hänt mig, men jag skulle ändå hellre ha en mindre gul. Har testat med multitasking concealer och den är bättre, eftersom den är mer i samma ton som foundationen.
  • 02 05

Ja över tror jag inte det är en bra idé...

Linny skrev 2007-12-05 20:55:13 följande:
    Ok. Jag har i och för sig lagt tvärtom, så det blir nog bättre med foundation över
  • 02 05

nopie, väntar fortfarande.

Majestic skrev 2007-12-06 18:05:14 följande:
    Ni som beställde MADminerals grejer under Thanksgiving helgen, har ni fått de än??Inte jag*trist,trist*
  • 02 05

Det har inte med vilket företag man handlar på o göra om man åker på tull eller inte. Det är ju tullen här i sverige som bestämmer vilka paket som kollas eller inte..
    Det som underlättar är om företaget skriver att det är en gåva eller prover på beskrivningen.

Pindus skrev 2007-12-08 11:24:51 följande:
    essentialdayspa.com, ngn som handlat därifrån? åker man på tull?
  • 02 05

..och sen kollar de inte alla paket.

Pindus skrev 2007-12-09 10:53:18 följande:
    jag räknade på tullverkets sida o det blir ändå billigare än att köpa här :)
  • 02 05

Mineralskuggorna är jätte rika på pigment o finns i hur många olika färger som helst, så det blir inget nerköp så sett
    S u s s skrev 2007-12-09 21:48:17 följande:

Kajsa Anka - ja jag är också irriterad över det där med triclosan! Undviker det aktivt i andra sammanhang...Tyvärr är ju MUS-affärer som godisbutiker.Men kommer nog gå över helt till mineralsmink (när jag har råd...) oavsett om det kanske behöver bli pissigare färger!
  • 02 05

Beställde det för ett tag sen.. ska bli skitkul o se vad för prylar man får, men de officiella sammarbetspartnerna de har en så länge är inte fy skam

Fridapida skrev 2007-12-10 13:22:40 följande:
    Nu har jag beställt en beauty bag. Är det någon annan som provat det? Vad har ni fått och blev ni nöjda?www.beautybag.seså vet ni som inte beställt vad jag menar.
Svar på tråden Smink Smink Smink!