• 02 05

Smink Smink Smink!

Herregud, sa hon så?
    Låter som om hon var lite avundsjuk på att du tog dig tid att göra sånt, annars hade hon ju inte kommenterat det.

När Viggo var nyfödd sminkade jag mig inte om vi ine skulle göra något spec, men nu är han 8 månader o jag har kommit in i det igen, känns skönt o känna sig fräsch.

Trevlig helg på er alla

maddie3 skrev 2007-10-12 13:47:09 följande:
    Jag sminkar mig så ofta jag kan, men har inte tid för att stå o sminka mig med skuggor o så, men lite foundation, puder o mascara o sen lipgloss. Då känner jag mig fräsch.Den ÖF jag går till så är det inte många mammor heller som sminkar sig. En mamma undrade t om om jag var tvungen att sminka mig o så varje dag, nää svarade jag men ibland vill man ju fräscha till sig för sitt eget välbefinnande o mår jag bra mår min son bra. Hon fnyste bara åt mig o tyckte att det var slöseri med tid. Jaja det får hon tycka tänkte jag.Som sagt så får man ju snabbsminka sig typ en kvart får det ta.
  • 02 05

vilken primer använde du?

DEB skrev 2007-10-12 19:10:51 följande:
    Jag har nu fått hem mina pl ögonskuggor. Testade idag men blev väldigt besviken... Allt försvann efter bara några timmar trotts att jag använt primer. Hur gör ni för att det ska sitta bättre? Något tips?
  • 02 05

Jag köpte Urban Decays primer efter att ha blivit tipsad här i tråden, jag har ingen erfarenhet av andra primers, men jag tycker den är toppen, det enda som stör mig är att huden ser lite äldre o rynkigare ut, men det gör den väl med alla primers antar jag.

Majestic skrev 2007-10-12 23:23:41 följande:
    DEB- Urban Decay´s primer är 1000 ggr bättre än MUS, skuggorna sitter 24/7 och färgerna blir intensivare!! Jag har både MUS och UD och det går inte ens att jämföra!!Men när du lägger primern, stäng ögonen i ca 30 sekunder så den hinner torka ordentligt, annars hamnar skuggorna i vecket!!
  • 02 05

Den blir inte lite torr då alltså?

Honey1982 skrev 2007-10-13 08:23:33 följande:
    ? nej det ska huden inte göra.. det gör den INTE med MUS primers iaf.
  • 02 05

Det finns en box som man köper på Jula som det skrivs varmt om på alla skönhetsbloggar just nu, kolla in på:
    lipglossbitch.se/

• 02 05

Märker du skillnad på den o din gamla?

Fluffguf skrev 2007-10-18 15:14:33 följande:
    Jag köpte den för ett par veckor sedan på Åhlens i Göteborg, den kostade 225 kr.
  • 02 05

Honey1982

Hade jag bott kvar i Gbg hade jag ställt upp direkt!

Linny

Jätte fint i hans rum, kul idé med myggnätet ^^

• 02 05

Hej S u s s, kul o se dig här ^^

Jag använder efter tips i denna tråd Everyday Minerals foundation och concealer, är super nöjd, och det är så oförskämt bra pris på de med, det är helt perfekt!

Mina ögonkuggor är de flesta från MUS.

Och tjejer, jag har kommit på vad det var som gjorde att det blev så skrynkligt när jag använde Urban Decays Eyeshadow Primer. Det var inte mängden primer som jag satte på fel utan det var en skugga från Viva La Diva som det blev så med.

Var jätte nöjd med den naturliga beige/rosa färgen som den skuggan hade men har byt ut den mot MUS Brown sugar nu, och då blir det inte så.

Har de senaste dagarna haft MUS Brown Sugar över hela locket, sedan MUS Cashmere i globlinjen och sen PL´s Elysium i innersta ögonvinklen. Är super nöjd med resultatet och det har blivit min uniform nu

Svar på tråden Smink Smink Smink!