Inlägg från: lilja71 |Visa alla inlägg
  • lilja71

Smink Smink Smink!

Majestic skrev 2007-11-20 22:03:47 följande:
    lilja- Ååh, vad jag känner igen det där, man står där på morgonen och tänker, vilken färg, skugga eller eyedust?? I-lands problem vet ni*asg*Hur väljer ni skugga/eyedust, matchar ni efter kläder eller matchar ni INTE???För mig är det olika, ibland matchar jag outfiten, ibland inte!!
    Jag brukar också växla mellan att passa outfit och att bryta helt. Såg ett avsnitt av ngt Top Models förra året (tror jag) och då hade dom en diskussion där med Tyra Banks om att man INTE skulle ha samma färg på ögonmake som på kläder, det var bättre att bryta färgen helt. Men jag vet inte, ibland är det ju kul att ta upp ngn färg också.
  • lilja71
    Linny skrev 2007-11-21 07:02:29 följande:
    Majestic: Tack för tipset. Du har helt rätt. Hade bråttom på morgonen så det blev inte så toppen. Ska se om det går bättre idag.Ang. att matcha: Har jag basfärger på klädseln så kan jag ha vilka galna färger på skuggor som helst. Annars försöker jag ta upp någon färg i klädseln...Idag har jag tex. Svarta kostymbyxor, svart långärmad tunn topp och så ska jag ha en slags tjock sjal, som har sådär stora maskor så den har hål i sig och intvinnade glittriga lila trådar. Själva sjalen är också lila. Det tar jag upp i eyedusten x-ray som jag sedan kombinerar med dark soul eller celebration.
    Och nu har du gjort mig jättenyfiken på dagen makeup!! Väntar på bild Kyss
  • lilja71

Jag brukar oftast lägga basskugga (highlighter) upp till ögonbrynet och sen lägger jag den ljusare färgen av ögonskuggorna på ögonlocket upp till globlinjen och sen sist så lägger jag den mörka och suddar.
    Jag har oftast bara två skuggor på själva ögonlocket (+ den ljusaste som går upp till ögonbrynet). Tycker att det är svårt att få plats med 3 skuggor på mitt lilla ögonlock
    Det är nog lättare om man har stora och fina ögonlock som Linny har!! *avis*

• lilja71

Ja, och det är ju så himla snyggt!!!! Menar det verkligen!

• lilja71
    Majestic skrev 2007-11-21 17:24:48 följande:
    Marsch- Jag har en vinröd MAC Paint pot (Artifac) och den är superfin*me like*
    Och när ska vi få se den färgen då??? *nyfiken i en strut*
    Bild! Bild! *hoppar upp och ner.... *
  • lilja71
    Majestic skrev 2007-11-21 17:40:34 följande:
    lilja- Helt OT, varför säger man nyfiken i en strut?? Varför säger man inte nyfiken i en munk eller en våffla??*undrar bara*
    Det är för att strut rimmar på snart hoppar han ut
  • lilja71

Men jag är verkligen nyfiken på hur den vinröda skuggan ser ut, får snart sticka in och be dom på MAC sminka upp mig i den färgen bara för att jag är så nyfiken i en strut!

• lilja71
    Linny skrev 2007-11-21 20:04:32 följande:
    Ja, den sortens lila tycker jag med att jag kan ha. Men en expedit på MUS påstod att jag absolut inte skulle ha blå, grå eller blålila färger, för jag hade ju så VARMA färger i mig själv hahahahahah!!Jag är blond, blågrå ögon och grisrosa hy
    Jag tycker att dagens sminkning var jättesnygg och tror faktiskt att du skulle passa i skarpare lila färg också! *så det så! *
  • lilja71
    Nathalie009 skrev 2007-11-22 10:09:01 följande:
    hmm Okej, men använder inte foundtion så ofta men tänkte köpa för å ha ibland.. kanske inte e så farligt om man har d ibland bara då.. hoppas jag =( finns inget body shop här tråkgit nog.. Kicksi å åhlens finns..Ja får väll köra på lumene å hoppas att huden itne blir skitdålig..
    Nu har du visserligen fått en massa tips redan om olika foundations m.m Jag vill ändå rekommendera en färgad dagcreme från Kanebo som jag brukar använda när jag inte använder I.D. Den är lätt och man får absolut inte finnar/porisar av den. Jag brukar använda den när jag inte vill se för sminkad ut. På de flesta Åhlens jag har varit inne på så har dom Kanebo så du kan säkert kolla där. Instant Natural Golden Glow heter den.
    En länk som du kan se vad det är för nått
    http://www.instyle.com/instyle/products/details/0,,1196619,00.html?o=InStylePFNavOnt:BeautyISPFNavClass_BrandsTax:Kanebo
  • lilja71
    Majestic skrev 2007-11-22 11:38:46 följande:
    Värst vad ni byter ögonlock med varann?!!Jag måste vara värsta tråddödare, två kvällar i rad skriver jag sista inlägget....Nåt att önska sig i julklapp.....*jag vrider mig av skratt*
    Vilka pjuck! Känner redan måste begäret i kroppen.....finns dom i Rosa? Man måste ju vara lite Glamour om man ska ut och simma/dyka också!! *asg*
Svar på tråden Smink Smink Smink!