Inlägg från: lilja71 |Visa alla inlägg
  • lilja71

Smink Smink Smink!

Jag har inte kameran tillgänglig just nu, glömde den hos mina föräldrar. Annars så hade jag lagt upp bild idag för jag fick till det bättre än vanligt. Hade tre olika MAC skuggor. Först Nylon som highlighter och sen hade jag ett pigment som heter PinkBronze över hela ögonlocket och sen hade jag en brun nyans som heter twinks i globen och i trekanten i ytterögat. Och så mörkt brun kajal uppe och innanför fransraden nere. Blev riktigt nöjd. För ovanlighetens skull....brukar alltid vara sååå kritiskt annars.

• lilja71

Kanske ingen som testat den mascaran som du frågar om??

• lilja71
    Fridapida skrev 2007-12-04 08:18:13 följande:
    *okunnig*Vad är det?
    Gissar på Jönköping?
  • lilja71
    Fru Lidgren skrev 2007-12-03 20:02:27 följande:
    Hörni tjejer, vad använder ni för mascaror?
    Lancôme Hypnose med XL Booster under. Kanon!!
  • lilja71
    Linny skrev 2007-12-04 10:57:15 följande:
    Jag har varit dålig på att lägga in bilder på sistone. Ingen inspiration och inga nya färger, så då känns det onödigt att lägga in, när det redan finns likadan bild i galleriet. Någon annan som lagt in nya, jag behöver lite inspiration Någon som har provat MAD´s skuggor? Är de bra? Väntar otåligt på min foundation.
    Jag e också nyfiken på lite kommentarer kring MAD-skuggorna!! Finns många fina färger men jag vill gärna ha lite recensioner innan jag beställer!

Jag har också varit lite oinspirerad på skuggorna ett tag, blir lätt samma. Men idag så skojjade jag till det och tog MAC pigment Pink Opal tillsammans med en MAC (rosa) Swich och MAC (lila) Nocturnell och mörk lila penna MAC (permaplum). Är väl kanske lite mer en sommar-sminkning men det känndes ok när den kom på i allafall.
    Majestic skulle säkert få problem med kräkreflexen om hon såg mig
  • lilja71

Är borta med jobbet och har ingen kamera med mig. Ska fixa en bild av det rosa/lila på torsdag. Lovar!!!!

• lilja71

Åh, jag har ingen lust att jobba just nu...skulle hellre springa på stan och shoppa och sånt mysigt   Smink, kläder, julklappar o sånt kul.

• lilja71

Välkommen!! Har du också massa smink-bilder med inspiration till oss??? Skulle vara jättekul att se!

• lilja71
    Jezz skrev 2007-12-04 13:10:58 följande:
    Önskar att jag hade det men tyvärr... ska hedanefter börja fota alla jobb jag gör
    Det ser vi fram emot!!
  • lilja71
    Majestic skrev 2007-12-04 15:16:50 följande:
    FridaPida- Nej, Less is BORE!!!Dags för ny tråd snart....YaY!!!Idag har jag Barry M´s Dazzle dust Saphire och EM´s Magic Night och mörkblå mascara!!EM`s eyedust är så snygga, pigmentrika och sååå lena. Kanske lite tråkiga färger men,men... Snart kommer väl mina MadM eyedust...*lycklig*
    Så du rekomenderar EM även till en Mac-freak???
  • lilja71
    Linny skrev 2007-12-04 15:43:21 följande:
    Diskreta, vad är det för skräp? Har bara två skuggor därifrån som jag fick som gåva.. Kanske ska prova fler.Flera av Macs är jag besviken på. De har så stora flagor i sig och blir helt mesiga i färgen..
    Jag måste nog säga att jag tycker att MAC:s vanliga ögonskuggor (fast form) är snäppet bättre än pigmenten + min paintpot är också kanon.

Ska kanske ta ett provkit på EM men jag är lite sugen på MAD också....kanske det får bli en julklapp till sig själv
  • lilja71
    Majestic skrev 2007-12-04 16:04:22 följande:
    Lilja71- Ja, jag håller med om att MAC´s vanliga skuggor är bättre. De är så pigmentrika och hållbara. Och jag  mina paintpots, den vinröda är döläckert!!
    Vad heter den vinröda färgen?? Jag var in för att kolla hur dom ser ut men jag tyckte inte att jag hittade ngn som motsvarade vinröd....fast jag kan ju iof vara färgblind
  • lilja71
    Majestic skrev 2007-12-04 16:08:36 följande:
    lilja- Den heter Artifact!! Om man är färgblind vad har den för färg då?? Grå kanske??*fniss*
    Den jag såg var mer cranberry-färg (och jag har en fast MAC som heter Cranberry) men det kan ju iof vara samma, kollade aldrig namnet men nu ska jag lägga in det i mobilen så att jag kan kolla.
  • lilja71

Jag skulle beställa lite grejer åt min släkt i julklapp på HQ-hair och då slank det med en UDPP till mig också Kan ju inte bara köpa åt andra, eller hur??

• lilja71

Hur gör man för att klistra in en bild här?? HJÄLP

• lilja71

Tänkte visa en bild på rosa sminkning som passar till mina gröna ögon i allafall

KajsaAnka skrev 2007-12-07 11:50:05 följande:
    Tack Linny! Jag som älskar turkost... (fast jag brukar inte ha blått på ögonen). Rosa har jag aldrig testat, jag inbillar mig att det skulle bli för kallt till mig? Jag är klär nämligen inte i rosa i kläder. Men jag kanske skulle prova starkare rosa-aktigt?
  • lilja71
    Majestic skrev 2007-12-07 16:58:35 följande:
    lilja- Snyggt, trots att det är rosa!! Vettu, på måndag ska jag shoppa loss på MAC!!
    jag ska ta en tur på söndag Lääääängtar!! Du behöver inte säga att rosa var fint för att vara snäll
  • lilja71
    Fridapida skrev 2007-12-10 13:22:40 följande:
    Nu har jag beställt en beauty bag. Är det någon annan som provat det? Vad har ni fått och blev ni nöjda?www.beautybag.seså vet ni som inte beställt vad jag menar.
    Såg ju jättespännande ut!! Har inte hört talas om det förut, ser fram emot att få recension från dig om det är värt pengarna!
Svar på tråden Smink Smink Smink!