Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

Lone Star State skrev 2007-10-02 23:12:36 följande:

Hehe. jo jag vet hur det är. Jag gick till en jätte dyr frisör och bara avbröt mig när jag förklarade hur jag ville ha det.. Sen när hon hade klippt en stund så infliknade jag hur jag ville ha de lite.. Då tyckte hon att hon redan var färdig.. hehe.. jag såg ju ut som när jag kom dit :-P Det var inte så kul.. Vart inte nöjd.Jag brukar klippa mina vänner.. Det är kul!! Men jag skulle aldrig våga klippa en främling.. är ju inte utbildad så jag skulle säkert tabba mig..
    Det är svårt det där med frisörer... men jag skulle lätt kunna rekomendera min vän till vem som helst! Alla hon klipper blir så snygga, men hon huserar i GBG, så det är lite långt från dig...
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-10-03 07:47:52 följande:
    Nu åker jag till jobbet. Har hunnit lägga in morgonens sminkning samt gårdagens med stängda ögon.. Istället för peach champagne tog jag peach parfait..
    Jag gillar verkligen den färgen du har på de senaste bilderna på dig. De klär dig, snyggt!
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-10-03 00:04:55 följande:
    Min creed till Fridapida som har sammanställt listorna
    Tackar!
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-10-03 11:45:47 följande:
    Fridapida- Måste bara säga att den där ACO bronze gelen är superbra, jag får sån fin färg. Tack för tipset!!
    Kul att du gillade den! Jag vet att den kan vara lite svårapplicerad, men det blir ett bra resultat!
  • Fridapida
    Noning skrev 2007-10-03 11:48:06 följande:
    OJ jag klippte lugg igår, känns JÄTTE ovant.. vet inte om jag gillar det ännu.. ser väldigt annorlunda ut.. :P la i lite slingor oxå.. jag är äkta blondin men till hösten/vintern brukar ja lägga i lite ljusa slingor för de mörknar lite då.. idag ska jag in till "city" & kolla på lite smink.. ska se om dom säljer id ngnstans .. :P
    Slingor livar alltid upp!
    Hoppas du hittar i.d. I vilken stad bor du?
  • Fridapida
    greeneyes skrev 2007-10-03 12:30:12 följande:
    ÅÅÅÅÅÅHHHHH vilken rolig tråd varför har jag inte hittat den förut?!! Ska sätta mig o läsa igenom hela från början så snart jag har tid! Jag är verkligen sminktokig, har huuuur mycket som helst, favoritskuggorna är så klart MUS, absoluta favoriten för sotning är Forrest! Jag har lite bilder på olika sminkningar i mitt galleri om nån e sugen på att kika Såg att det skrevs mycket om mineral-makeup i början, jag är också sugen på att prova det! Såg länken till provkit från everyday minerals, verkar ju toppen! Jag som dock är helt okunnig (nästan) om hur de ska användas skulle uppskatta en liten guide i vad man ska tänka på osv! Jag vet inte heller vilken hudtyp jag ska kika på, jag vet att jag är varm i hudtonen och drar åt beige eller nästan oliv. De foundations o liknande jag har hemma nu som funkar färgmässigt är:*true match foundation från loreal i nyans golden beige*MUS studio foundation nyans cameovet inte om det säger er nåt?nån med tips som beställt prover därifrån?
    I TS så finns länkar till flera sidor där du kan köpa mineralsmink, även de två som jag lagt till om man vill göra egen mineralmakeup säljer färdigt smink. De flesta erbjuder en möjlighet att köpa prover, det är det bästa för att hitta den perfekta färgen.
    Har du hört talas om ID? Eller Bare ecsentuals, som det heter utomlands. Det säljs på flera av de senare länkarna, på t.ex. hqhair.com kan man köpa ett startkit. ID är lite dyrare, men jag är väldigt förtjust i det.
    För att använda mineralsmink behöver du:

Foundation och löspuder för slutfinishen.
    En kabukiborste och en stor puderborste.
  • Fridapida
    Hallontrollet skrev 2007-10-03 13:19:56 följande:
    Sätte aldrig min fot mer på make up store

-morrar-
    NÄMEN??? Vad har hänt? Det här låter allvarligt!
  • Fridapida

Noning

På bild nr 2 så har jag en skugga från ID, queen Phillis, på ögonlocket. I globlinjen har jag ett eyedust från FACE, Grateful. Det är en kall brun som ändrar nyans ju mer man jobbar den.

• Fridapida

Hej tjejer! Jag kommer inte ha tid att läsa o skriva här i helgen. Men är det ngn som har ngn fråga direkt till mig skriv då hellre i min GB eller Inbox,, då hinner jag säkert svara. Men ni skriver o skriver så mkt här så jag hinner inte gå igenom! Vilket är jättekul förstås!
    Ha en bra helg!

/Plugghästen

Svar på tråden Smink Smink Smink!