greeneyes skrev 2007-10-03 12:30:12 följande:
ÅÅÅÅÅÅHHHHH vilken rolig tråd varför har jag inte hittat den förut?!! Ska sätta mig o läsa igenom hela från början så snart jag har tid! Jag är verkligen sminktokig, har huuuur mycket som helst, favoritskuggorna är så klart MUS, absoluta favoriten för sotning är Forrest! Jag har lite bilder på olika sminkningar i mitt galleri om nån e sugen på att kika Såg att det skrevs mycket om mineral-makeup i början, jag är också sugen på att prova det! Såg länken till provkit från everyday minerals, verkar ju toppen! Jag som dock är helt okunnig (nästan) om hur de ska användas skulle uppskatta en liten guide i vad man ska tänka på osv! Jag vet inte heller vilken hudtyp jag ska kika på, jag vet att jag är varm i hudtonen och drar åt beige eller nästan oliv. De foundations o liknande jag har hemma nu som funkar färgmässigt är:*true match foundation från loreal i nyans golden beige*MUS studio foundation nyans cameovet inte om det säger er nåt?nån med tips som beställt prover därifrån?
I TS så finns länkar till flera sidor där du kan köpa mineralsmink, även de två som jag lagt till om man vill göra egen mineralmakeup säljer färdigt smink. De flesta erbjuder en möjlighet att köpa prover, det är det bästa för att hitta den perfekta färgen.
Har du hört talas om ID? Eller Bare ecsentuals, som det heter utomlands. Det säljs på flera av de senare länkarna, på t.ex.
hqhair.com kan man köpa ett startkit. ID är lite dyrare, men jag är väldigt förtjust i det.
För att använda mineralsmink behöver du:
Foundation och löspuder för slutfinishen.
En kabukiborste och en stor puderborste.