Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

Lone Star State skrev 2007-09-26 18:27:14 följande:

Fridapida: Vilken svart skugga är det du använder?
    Ibland en från chanel (palett) eller ofta Celebration. Ska köpa en från MUS ikväll, vill ha en vanlig som inte är i lösform. Tycker inte Chanels skuggor fäster så bra.
  • Fridapida

Majestic

Undrade du om hur jag fick den så orange? Jag trycker på den o inte gnuggar. Det är när man gnuggar som det blir mer rosa.

• Fridapida
    emby87 skrev 2007-09-26 21:35:01 följande:
    Någon som kan svara på vars det finns Oljefria foundations? Har MUS det? Finns det på typ Kicks och sådanda affärer? Har skrivit innan här också och fått bra svar.. Vad är bäst att ha för puder till det? Märke och affär helst. Det är ju som en stooor djungel där ute bland alla märken...
    Mineralsmink innehåller inte olja. I.d. går att köpa på stora Åhlens o NK, även på vissa skönhetsalonger. Det är foundation i löspuderform, de har även ett puder att ha över som heter Mineral Veil.
  • Fridapida

Lone Star State skrev 2007-09-26 22:10:10 följande:

Någon som kollar på Greys här? Hon gynekologen.. Hmm.. med rött hår.. Hon är alltid så snyggt sminkad!! Eller vad tycker ni?
    Hon har alltid så fina o matta skuggor. Jag tycker att hon är bra inspiration om man vill ha en mer vuxen sminkning. Jag har tänkt på det sedan första avsnittet hon var med!
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-09-26 22:14:11 följande:
    Lejån- Men gud vad alla gillar Empire, är det bara jag som inte passar i den. Ser ut som en alkoholist som inte har sovit på 3 dagar, så jag skippar den, men den är sååå snygg!!Glam choc, vad är det för färg?? Kajalpennan, det är väl den olivgröna metalliska?!!
    Meeen vet du, om man gillar färgen så kan man lägga den på locket men rama in med riktigt svartsvart! Kolsvart kajal och celebration t.ex. i globlinjen. Lägga mer svart än lila. Så gör jag när jag vill ha en färg som jag "egentligen" inte passar i. Då blir resultatet annorlunda.

Om någon undrar varför man skulle vilja ha en färg man inte passar i så är det så att man kanske har något annat i outfiten som man vill matcha skuggan med.
  • Fridapida
    emby87 skrev 2007-09-27 20:02:02 följande:
    I.d vad är det för märke? Har ingen aning faktist :/ Tack iaf
    Det är sk mineralsmink. Var bor du? I större städer finns det på många ställen.
    Märket heter egentligen Bare Escentuals men kallas i.d. i sverige.
  • Fridapida

Jag har köpt:

Microshadows:
    Treasure
    Savanna
    Nectar (sååå cool)
    Muffin (till lillasyrran)
    Pollution

Köpte även:
    Brow fix

Jag fick även lite presenter:
    En brunmetallic neccesär
    Microshadow Mustard
    Lipstick Juicy

That's it.

Jag handlade lite på Åhlen's också:

Blush subtil, Pink Splash från Lancome

Läppstift nr 100 orange Lancome

Maxfactor Masterpiece Max

• Fridapida
    Linny skrev 2007-09-27 22:01:20 följande:
    Oj, många grejer Fridapida!  Känner inte till någon av färgerna, kan du säga vad de är på ett ungefär?Igen; varför fick jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag ingen gåva? Köpte förresten Maxfactor Masterpieca Max häromdagen (den med rosa borste alltså). Tycker den är bra.
    Pollution är mattsvart
    Nectar är röd/mörkorange
    Savanna o Treasure hör till WILD-kampanjen
    Savanna är den ljusa o är lite guldig med sandfärgad botten. Mkt diskret, men snygg.
    Treasure är den mörka o är mkt lik Choco D'or, men drar åt grönt jämfört med Choco D'or som drar åt lila.
    Treasure o Savanna är så snygga ihop!
    Mustard som jag fick är ljusgröngrå. Fin, men lite svåranvänd.
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-09-27 22:09:26 följande:
    Fridapida- Det var ju ett rejäl köp för att vara student, har CSN höjt beloppet??!! Nectar låter coolt, vad är det för färg??Linny- Liknar Glamchoc JÄTTEMYCKET Inka??
    Jo, det blev lite dyrt... :-/ men det är det värt !
    Nectar är som jag beskrev för Linny röd/mörkorange

Glamchoc är mörkare än Inka. Den blir mer svart när man "gnuggar" den.
  • Fridapida

02 05 skrev 2007-09-28 10:27:31 följande:

Jag har ögonbrynsskugga från shisedo men tycker inte den sitter bättre än en penna...
    Hur menar du att det inte sitter? Alltså, om man bara fyller i för en naturlig färg så sitter det lagom, men har man inte så mkt bryn o vill lägga mer så blir det klart annorlunda.
    Det finns ju primers som gör att det mesta sitter bättre, målar du på hela brynet eller fyller du bara lite?
Svar på tråden Smink Smink Smink!