Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Fridapida
    Honey1982 skrev 2007-09-11 14:40:08 följande:
    jag lägger till tråden i favoriter.är nyss hemkommen från göteborg och har idag gjort en 90 tals-sminkning.. fy fasen vad tråkigt sminkmode det var på 90 - talet! det syns ju knappt . imon är det dags för 80 - tal så det blir ju kuligare
    Japp, 90-tal... Beverly Hills 90210! Brunt brunt brunt... tråkigt! 80-talet är ju mer utsvävningar!
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-09-11 15:12:44 följande:
    Hej hopp! Ja 90-tal är nog lite trist. Kul med 80-tal! Men du måste ju plåta juh!Idag körde jag på två färger. Mercury och Empire. Svart eyeliner. Ska lägga in bild senare.Devils dust: Tjejen på MUS tyckte den inte var bra. Hon gillade inte celebration heller. Tyckte inte det var ett dust utan bara en krossad ögonskugga. Ja inte vet jag. Vet bara att jag hittills bara vågat ha celebration som liner
    Devil dust uppför sig på samma sätt som Inka och den andra nya eyedusten i Wild kollektionen (minns ej namnet). När man jobbar den så kommer de svarta pigmenten fram o de lila (eller bronsiga) färgerna blir mer som en effekt. Tycker om det för det är så enkelt att sota med.
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-09-11 15:16:21 följande:
    Fridapida- "ACO bronze gelen lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen."  Kan man använda gelen utan att blanda i olika cremer/body lotioner(!)??
    Ja, absolut. Hur lätt att använda som helst. En BUS är lite svårare i fall det blir fel, den här sitter ju bara tills man tvättar bort den. Kostar bara typ 60 kr.
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-09-11 15:20:13 följande:
    Fridapida och Honey: De är säkert bra men jag är inget bra på att sota. Tycker jag ser helt tokig ut med mina stora ögonlock. Snyggt på en där man bara skymtar och så ser man när man blinkar Men någon dag ska jag ta mod till mig och sota och ta ett kort. Sedan ska jag tvätta av det och lägga mig under soffan
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-09-11 15:22:12 följande:
    Den här fick jag hem idag*toknöjd*eleven.se/files/210_zf_l.jpg Smashbox decadence jet set eyeliner.
    Är den flytande eller i gelform? Jag vill hitta en som är i gelform. Såg att NARS har en, någon som provat?
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-09-11 15:27:33 följande:
    jag måste lugna mig lite med inköp så jag får sukta lite när ni handlar. Våra diverseutgifter på kontokorten gick på 20T denna månad. Och det är bara för mat och diverse Sedan TILLKOMMER alla räkningar. *skäms* Hoppsan, inte mycket shopping på ett tag, för jag kan inte ens redogöra för vad vi handlat.. Snart får jag väl anmäla oss till ett tv-program eller nåt
    Jag vet hur det är... men det är så svårt att låta bli att handla! Jag vill ju ha allt nytt som kommer . Hittar ju nya roliga produkter hela tiden!
  • Fridapida

Jag gillar det mesta av deras grejer som jag använt, bed head serien. Jag tycker att de överlag håller hög kvalité.

• Fridapida
    DEB skrev 2007-09-11 17:06:44 följande:
    Tänkte fråga er som är mästare i skönhet vad ni tycker om lush produkter?
    Jag har inte provat så mycket därifrån. Tycker det är så svårt att välja något när det luktar så starkt . Man blir lite förvirrad.
Svar på tråden Smink Smink Smink!