Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

vill bli mamma i år skrev 2007-10-11 21:00:54 följande:

Varför förrengöring? Nu använder jag ögonmakeupremover (på kvällen), rengöringsmjölk, ansiktsvatten, ögonkräm, olja, dagkräm/nattkräm. Är inte helt förtjust i Decleors förpackningar. Har haft sönder locken på både rengöring och ansiktsvatten, och är alltid rädd att tappa oljan och nattkrämen som är i glasförpackningar. Dock luktar produkterna väldigt gott..
    Deras förrengöring heter precleanse och är en vattenlöslig olja som löser upp smuts och sminket bara försvinner! Helt underbar.

Deras förpackningar är det inga problem med.
  • Fridapida

vill bli mamma i år skrev 2007-10-11 21:40:17 följande:

Ögonmakeupen också?
    Speciellt den!
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-10-11 21:58:48 följande:
    Undrar också om man verkligen behöver alla steg??Ibland ska man använda förrengöring, ögonrengöring, makeupborttagning, ansiktsvatten, fuktkräm OCH SEDAN dag/nattkräm. Jag vägrar. Då skulle jag ju inte stå och göra annat Jag använder ögonrengöring, makeupborttagning och fuktkräm..
    För mig är det kvalitetstid när jag får fixa med min hud. Rengöring lägger jag lätt 20 minuter på mogon/kväll. Jag räknar dagarna tills det är exfolieringsdag igen! Jag vet... jag är störd... Cremer och andra produkter gör mig lycklig!

They who say you can't buy happiness don't know where to shop!
  • Fridapida

www.hqhair.com/code/products.asp&SectionID=290&FeaturedProduct=1451&pID=1

Jag gissade liiiite fel på namnet! Men den här är det jag menar.

Ja, jag har inga barn, och det märks på mina vanor . Hjälp... jag måste nog skaffa mig en lite så jag inte slutar som en självupptagen snobbkärring...

• Fridapida
    Majestic skrev 2007-10-11 22:19:18 följande:
    Fridapida- gör du inget annat än pluggar, sminkar dig och tar bort smink/smörjer in fejjan??
    Nej, det är nog det jag gör... Jag säger ju att jag är störd...
    Jag lägger varenda liten krona på smink, hudvård, hårvård osv... Mina sista kronor lägger jag på en ansiktsbehandling!
    Jag kan känna ocj lukta och klämma på produkter på Åhlens o liknande i timmar...
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-10-11 22:26:41 följande:
    Fridapida- När man skaffar barn, är man överlycklig om man får sova en hel natt ostört*skönhetssömn du vet* resten struntar man i det första halvåret kanske?!!
    Ojojojoj... hur ska detta gå? Jag kommer aldrig klara av att vara mamma...
  • Fridapida

vill bli mamma i år skrev 2007-10-11 22:30:00 följande:

Fridapida, 20 minuter två gånger om dagen varje dag? plus dagarna då du gör det extra. men vad gör du om du håller på 20 minuter?

Först så smörjer jag in oljan i ansiktet. Noga, inget slarv. Sedan tar jag lite vattet på huden och gör samma procedur. Sedan tvättar jag bort det. Efter så tvättar jag ansiktet med den vanliga rengöringen två gånger. Jag är väääääldigt noggrann, sedan torkar jag huden lagom torr. Nu så lägger jag på min lösning som är utskriven av läkaren mot finnar. Sedan lägger jag ögoncreme med ringfingrarna, duttar löst på. Sen fuktcreme. Den duttar jag på med fingertopparna i hela ansiktet. Sedan ska det torka in. När det gjort det så lägger jag Cliniques pore minimizer serum. Ska jag sminka mig så ska primer på.
    Det låter inte som så mkt men jag står och fixar o fixar. Jag går även igenom heela huden o tittar efter finnar, pormaskar och annat otrevligt.

Jag vet inte varför... fixering kanske.
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-10-11 22:36:29 följande:
    Fridapida- Jodå, alla klarar det, om jag kan klara det så kan väl alla göra det. Jag är universums största sömntuta*lovar* jag kunde sova bort en hel helg, men nu räcker det med 4 timmar i stöten sen är man pigg som lärka*asg*
    Hmm... jag vet inte jag... Min kille tjatar o tjatar. Han vill så gärna ha barn, men jag vågar inte riktigt... Än så länge har jag mina studier att skylla på. Han är dessutom yngre än mig. Tycker att skaffa barn vid 40 låter rimligt... vi är inte överens.
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-10-11 22:45:21 följande:
    *Mjäk*, jag var 28 när jag födde min son och jag kände mig varken redo eller vuxen trots åldern, avklarade studier, jobb, man...det bara händer sen står man där bland kräk,bajs och blöjor...mysigt va??
    Jag hoppas att det är så det blir... att jag fattar hur man gör när jag är mitt upp i det.

Och tack för bloggkomplimangen. Skriver inte du blogg?
  • Fridapida

vill bli mamma i år skrev 2007-10-11 22:46:04 följande:

Jag gillar också att pyssla med krämer och grejer, men Fridapida, du slår mig nog rejält! Dock har jag ägnat större delen av kvällen åt att kolla på olika skönhetssajter för att försöka bestämma vad jag ska köpa och tittat på massa ansiktsbehandlingar, så det räknas väl lite.. Nu ska jag gå och rengöra..
    Japp, det räknas .
Svar på tråden Smink Smink Smink!