Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

Izze skrev 2007-10-20 14:46:25 följande:
    Snällt!! Jag kollar in här då och då.... om du vill kan du skriva i min gästbok när du vet... så slipper jag leta i tråden, det skrivs ju i denna ganska frekvent!Tack på förhand!!
    Ja, det rullar på ganska fort!
  • Fridapida
    maddie3 skrev 2007-10-21 11:00:04 följande:
    Ok tack för tipset med eyelinern...just igår använde jag mig av kajal. Jag suger åt mig alla tips.Ska träna på att förbättra de saker du skrev om.Och jag älskar Shangri-la...kanonsnygg
    Lägg gärna ut så vi får se. Och du ska inte ändra om du själv är nöjd!
  • Fridapida

Jag har lagt in en bild då jag sotat med Pollution och nectar (MUS). Bilden är inte så bra... ser hemsk ut i håret (klippa eller spara... det är frågan). Men försök se vad jag har tänkt, det röda ger värme till blicken.

• Fridapida
    lollsanT skrev 2007-10-22 14:21:54 följande:
    Nån som har koll på Lancomes mascaror? Tänkte testa en men undrar om nån är vattenfast och vilken i så fall?!
    Lancome håller väldigt hög kvalité på sina mascaror. Tycker att de har flera bra. Deras Fatale ger verkligen lösögonfransar... men svår. ´Jag tror att de har vattenfasta i alla sorter. Så det är nog bara att välja och vraka.
  • Fridapida
    trollsanna skrev 2007-10-22 14:25:21 följande:
    FridapidaDet var jättefint!
    Tackar . Det kan kännas lite märkligt att ha en röd vid ögat, men det ger en värme till blicken, helt klart.
  • Fridapida
    lilja71 skrev 2007-10-22 14:26:31 följande:
    Frida: Den makeupen föll mig väldigt bra i smaken!! Skitsnyggt!! Har du "bara" använt dig av två skuggor för detta??
    Det här var en mkt slarvig make up som jag bara ville visa hur snyggt det är med det röda. Ja, har bara Pollution och Nectar. Tog mindre än en minut att göra (ögonskuggorna). Hade kajal på sedan tidigare. Superenkel!
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-10-22 14:26:56 följande:
    trollsanna: Haha, missade du 20 hela skuggor?! Fridapida: Ser inget rött Har du någon närbild? Det ser jättefint ut med sotningen!
    Jag har det röda över det svarta mot brynet.

Jag tog 59(!) bilder innan jag fick en som jag tyckte man såg... är så trött så jag ser ut som sju svåra år... ska kolla lite snabbt, för din skull .
  • Fridapida

Nu ligger en lite mer närbild... men den är inte mkt tydligare. Det röda är mellan det svarta o brynet. Som att rama in.

• Fridapida
    lilja71 skrev 2007-10-22 14:30:24 följande:
    Frida: 1 minut?????  Inte skulle det ta så kort tid för en novis som mig i allafall, du är ju proffs!
    Just att lägga dessa skuggor är enkelt. Först röd i globlinjen o mot brynet, sedan så lägger jag den svarta. Sist tar jag en mjuk borste o suddar ihop dem. Ev lite mer rött över det svarta. Klart.

Men då har jag inte räknat in att jag innan har lagt en kajal o suddat den lite. Skulle jag gå ut skule jag nog jobba lite till på den. Men högst fem minuter.
  • Fridapida
    lilja71 skrev 2007-10-22 14:39:12 följande:
    Är den väldigt röd? På bilden ser den mer rödbrun ut. Kan man få se en bild när du blundar också för att se hur du lagt skuggorna??
    Tyvärr så fick jag ingen bra bild på det. Kan göra ett nytt försök.

Den ser inte så röd ut. Har lagt ett lager utan att fästa den på ngt.
Svar på tråden Smink Smink Smink!