Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

lilja71 skrev 2007-10-12 08:36:45 följande:
    Gomorrn!Äntligen har paketet från PL kommit...var så mkt fina färger...ska på 40 års kalas imorgon så då ska jag försöka välja några favoriter (hur nu det ska gå ) En liten fråga bara, måste man ha eyeprimer under för att den ska sitta snyggt en hel kväll? Jag använder inte primer till mina MAC-skuggor men om det behövs för att PL-skuggan ska sitta tänkte jag kila ut på lunchen och köpa en på MUS. Vilken rekomenderar ni därifrån? Helst en som är lätt att applicera Linny: hur är det med dig idag? Febern borta?
    De flesta lösa skuggor blir bäst om man fäster dem på en primer. Lösa skuggor applicerar jag innan primern har torkat helt. Jag har MUS eyeprimer clear, den tycker jag är bra.

Jag ska nog prova några PL-skuggor idag, jag med. Har inte direkt hunnit prova dem än.
  • Fridapida
    lilja71 skrev 2007-10-12 09:03:22 följande:
    Hej Frida! Får jag fortsätta med lite frågor idag med?? Ska man använda en fuktig pensel till PL skuggorna? För att få mer "inensitet" i färgen? Tycker att mina MAC-pigment innehåller mer "färg" eller är det bara en felaktig känsla jag har?
    Om du lägger på en primer behöver du inte fukta penseln, men om du fuktar så blir det som du säger: mer intensitet i färgen. Om det är mer pigment i MAC eller ej, kan jag inte svara på. Men det kan vara så, MAC håller mkt hög kvalitet. Jag tycker att du ska prova dig fram lite hur du vill ha det. Jag gillar när ögonskuggorna är riktigt intensiva, men det är det inte alla som gör...
  • Fridapida
    eleonore skrev 2007-10-13 09:55:18 följande:
    Fridapida- vart köper man Clinique pore minimizer instant perfector? Den låter ju jätte bra... vill ha!
    Den kan du köpa på Kicks och Åhlens. Det finns även mindre butiker som säljer det .
  • Fridapida
    elma skrev 2007-10-13 09:52:46 följande:
    oh la la, jag hittade en länk till en förbeställningssite på Kastrup, man får 20%rabatt på förbeställning och de har MAC....jag tror jag ska shoppa loss på några paint pots.
    Nehej! Gud vad roligt för dig! *avundssjuk*
  • Fridapida
    eleonore skrev 2007-10-13 14:02:06 följande:
    Fridapida.. eller någon annan- Är det ok förresten att ställa frågor här?Jag undrar nämligen vad ni tycker är de bästa sminket för lite finnig hy. Jag vill att det ska döljas så mycket som möjligt utan att se alltför sminkat ut, om ni förstår hur jag menar
    Klart att du får ställa frågor, tipsa och tycka hur mycket du vill!

Jag vet inte om du följt med i tråden eller om du är ny. Men jag har sagt det förr o jag säger det igen. Mineralsmink. Det smälter in i huden, men man ser inte spacklad ut men det döljer och täcker jättebra.

Jag använder i.d. säljs hos många hudterapeuter, på stora Åhlen's och på NK. Bor du på en mindre ort så satsa på hudterapeut. Det är ganska dyrt, så att handla på nätet är ett bra alternativ. Men gå gärna till en återförsäljare o prova ut exakt nyans.

Om du ser i TS så har jag länkat till flera andra som säljer sitt eget mineralsmink, de flesta lite billigare. Hos alla (tror jag) kan du beställa prover innan du köper ngt.

Mineralsmink är bra för finnig hud eftersom det inte täpper till. Påfrestning på huden blir inte lika stor. Desutom får man de snyggaste finishen, enlig mig!
  • Fridapida
    eleonore skrev 2007-10-13 19:57:49 följande:
    Fridapida- Tack så jätte mycket. Jag har inte hört så mycket om mineralsmink, men ska absolut läsa mer om det. Jag kan ju inte ha smink utan att hela ansiktet blossar upp, så det här låter ju jätte bra!
    Hoppas det funkar med mineralsmink då.
  • Fridapida
    Glam skrev 2007-10-14 15:48:55 följande:
    Jennnie: Jag tycker att den e helt ok, men en vanlig hederlig franböjare är bättre tycker jag Dagens sminkning finns uppe nu, fick lite inspiration från Marilyn Monroe...
    En trevlig samling av smink.

Fint med röda läppar, jag har svårt för att se det på mig själv. Kan tycka att det är snyggt när jag lägger det, men känns inte som jag nästa gång jag ser mig i spegeln.
  • Fridapida
    lilja71 skrev 2007-10-14 16:31:30 följande:
    Tack för svaret! Jag får nog pröva mig fram lite med mina skuggor från PL. När jag testade innan vi skulle iväg på kalas igår så blev det inte bra alls så det slutade med att jag tog MAC-skugga i allafall. Jag gillar också när färgerna på skuggorna blir lite mer intensiva så det var framförallt därför jag frågade i fredags. När jag prövade att sätta en fuktig pensel så tyckte jag att det bara blev klumpar...kanske använde fel pensel (har penslar från MAC också)..ja ja..får fortsätta öva hemma i badrummet innan jag kan gå ut med PL skugga på ögonen
    Om du upplever att det klumpar sig kan det bero på penseln. Har du en pensel av syntet? Det kan hjälpa.
  • Fridapida
    lilja71 skrev 2007-10-14 16:40:18 följande:
    Frida: jag tror inte att den är av syntet...det är nog riktigt hår...tror du att en syntetborste skulle vara bättre? Alltså, jag tror att det är penslar av riktigt hår för dom var ju inte direkt billiga En syntetborste är väl lite billigare, eller har jag fel?
    Sytnetborstar kan vara billigare, men det är inte alltid så. Det ska dessutom vara en syntetborste som är ganska fast o tät. Syntetborstarnas "hår" är lite kraftigare o klarar att hålla en fuktig skugga. Det är lite svårt att förklara. Men prova med en syntetborste. Om du har en äkta borste som är tät o hård så prova även den. Jag gillar id's wet/dryborste, den är av äkta hår men fungerar pga att den är så tät.

En syntetbroste kan även vara lite lättare att rengöra när man använt fuktiga skuggor. De tål lite mer.
Svar på tråden Smink Smink Smink!