Inlägg från: trollsanna |Visa alla inlägg
  • trollsanna

Smink Smink Smink!

carro 81
    På mina hundvårdsutb. jag gått så så säger dom att huden börjar åldras redan vid 20års åldern men ger man huden fukt och näring så sägs det att det förebygger mot rynkor.

Själv använder jag alltid någon ögonkräm. Nu har jag precis köpt Faces primer som innehåller serum så jag hoppas den är bra till mycket. ( har aldrig använt primer tidigare bara ögonkräm) Angående fuktkräm till ögonen så ska den dock inte vara fet, oljig. Eftersom huden är så tunn runt ögonen så ska man inte ha feta produkter för då kan fettet lägga sig i huden och ge tex påsar under ögonen mm. Har man redan börjat få dom ''fina linjerna'' så kan man dra ner på glittriga skuggor för oftast framhävs dom av det.

• trollsanna

Linny
    Supersnyggasminkningar du lägger. gillar när man ser färgerna så skarpt. Du passar i lite oranga toner. Eller du passar i många färger.
    Jag har själv blivit lite lat med mina sminkbilder och sminkningar. Har blivit samma sminkning ett par dagar och då ids jag inte lägga upp dom när dom redan finns i mitt gallaeri. Fast jag kämpar fortfarande med att bli kompis med kameran Flört

• trollsanna

Majestic
    Precis så är det för mig med.

Mina PL:s favoriter för tillfället är:
    Vanilla (kan ha den som en bas skugga)
    chocolate Cherries
    Chocolate Grapes
    Harmony (funkar till dom flästa skuggorna jag har)
    Beauty Queen (aboslut en av tio i topp)
    Innocent
    Cabana
    Illusion
    Aura skuggorna allihopa gillar jag.

Oj ser att det blir flera stycken och skulle kunna fylla på listan men just nu är det dom jag är mäst förtjust i. Fast imorgon kanske det blir andra färger. Gillar att exprimentera ibland.

• trollsanna
    Har lagt upp dagens sminkning.
    Exprimenterade lite väl mycket men resultatet blev ok.

Använde många färger. Chocolate Cherries, Harmony, Peach parfait och Vanilla. Alla från PL.
  • trollsanna
    Dagens sminkning är upplagd

Blev en rätt neutral finsminkning. Ska på akteägarmötet och ville vara lite mer vardagsfin.
    Använde PL:s Chocoalte Cherries och Serenity. Gillar dom skarpt. Har använt det flera gånger men tror aldrig jag lagt upp det på min sida.

Tips på vad jag ska ha för skugg om jag ska göra sotade ögon? Är så dålig på att få till snygga sotade ögon men tycker det är jättesnyggt om man bara får det snyggt.
  • trollsanna

Lejån
    en av aura skuggorna heter golden aura om jag inte misstar mig..tycker den blir en ''lätt'' guldig skugga, när man använder den med vatten blir den bättre. Får se om jag testar den imorgon.  

• trollsanna
    Dagens sminkning ligger nu uppe.

På dagen sminkning har jag använt två skuggor som går lite åt guldhållet. Golden aura och Scandalous från PL
Svar på tråden Smink Smink Smink!