• LMK

Smink Smink Smink!

Ang. PL skuggornas "fäst förmåga" så tycker jag att de sitter riktigt bra med primern under.
    Visst man får jobba en del med dem, som sagts tidigare, då de inte är så starkt pigmenterade. Jag lägger på skuggorna i omgångar & försöker trycka dit dem.

Har fotat i veckan & skall försöka få ut lite bilder på söndag (om de är något att ha...) Hinner inte innan tyvärr.

Idag har jag grått & rosa: Granit från Face i globen samt som eyeliner & sedan PL's Rose Gold på ögonlocken samt suddad med den grå. Blev riktigt fräscht.

• LMK

Jag har skrubben; "Neutrogena Visibly Clear Blackhead Eliminating". Finns bla. på Apoteket & Åhléns.
    Den kan man tydligen använda dagligen men jag kör på 3 ggr/vecka. Är yttorr så jag behöver skrubba regelbundet för att inte få problem. Små små korn som känns skonsamt & huden får fin lyster efteråt. Bra pris oxå!

• LMK

Finns det fler här som använder Decléor?
    Har verkligen fastnat i det träsket . Är helt salig över vad de produkterna gör för min hy.
    Har en kusin som är hudterapeut & numera är hon min personliga hud-guru
    Shoppade storförpackningar (400ml) med rengöring & ansiktsvatten på Lookfantastic.com till jättebra priser. Nu är det "bara" dagcrème, nattbalsam samt aromessence olja kvar....

Vilka produkter använder Du isåfall?

• LMK

Dermalogica har jag oxå provat men blev inte så imponerad. Inte plånboken heller för den delen Nimue har jag inte hört om tidigare.
    Har länge försökt hålla mig från dessa dyra produkter men har nu insett att de GÖR nytta & att de ÄR dryga. Inte blir man yngre heller så det känns mer lägligt att spendera lite mer på bra hudvård. Det är ju den som är A & O för en snygg makeup.
    Det gäller bara att hitta rätt i djungeln...

• LMK

Åh, lyllos att semester-shoppa i USA

Nej, priserna är nog snarlika. Har för mig att Dermalogica är lite dyrare. Men det svider i plånkan oavsett.

Har tur för min kusin kan "handla ut" åt mig från deras grossist. Då blir det inköpspris + moms. Nice!!

Å snart är det jul. Gissa vilken kategori som toppar önskelistan?

• LMK

Hallonmopeden- Hade för mig att det var någon mer än jag som fallit för Decléor! Vad använder du?
    Jag kör på Nutri-Délice nourishing cream (dag), Aromessence Baume Essentiel (natt) samt Aromessence Rose D'orient (dag+natt). Har blivit helt av med mina torra fläckar & stramande, stickande hud.

• LMK

Gah!!! Det som inte fick hända har hänt: Jag tappade Urban D. primern i golvet & den sprack!!
    Tur att maken var hemma & kunde tänka klart, jag hade panik nästan. Så med hjälp av lite Karlsson Klister så är den än så länge fungerande.
    Tack för länken tidigare om att komma åt det sista i flaskan, det blir räddning nr. 2 om detta skiter sig.
    Det är en knepig flaska med liten botten, tippar lätt- var försiktig.

• LMK

Maddie3- Det var jag!
    Köpte Cleansing milk + Cleansing Water på 400ml. flaskor för 230 resp. 300:- ungefär. De lär räcka ett tag...

• LMK

Maddie3- Jag köpte schampo + balsam oxå, så frakten blev högre beroende på det, men runt 100-lappen blev det då. Har för mig att det finns frakt-info på hemsidan.
    Det fastnar inte i tullen då det är från England= EU.

Svar på tråden Smink Smink Smink!