• LMK

Smink Smink Smink!

Linny- Kan inte komma så nära att det blir bra med min lilla kamera så jag måste tyvärr beskära.

Ni som oxå kämpar med att fota, testa att förstärka kontrasten. I mitt program ger det bara just kontrast på det svarta, men resultatet blir mer som det ser ut "in real life".

• LMK

Linny- Har en autoknapp som heter "auto contrast" & den ger svartare kontrast på allt som är svart i bilden: pupill & fransar. Jag kan alltså inte välja vad den skall förstärka. Jo går säkert men jag kan inte...

Fluffguf- grisrosa hud känns bekant, därför beskär jag

• LMK
    Marsch skrev 2007-11-21 15:35:18 följande:
    Någon som provat röd ögonskugga? Riskerar man att se hyperallergisk ut då?
    Jag har använt vinröd samt rödbrun. Se mitt galleri. Men röd har jag aldrig provat. Har för mig att Glam har en sån bild i sitt galleri. (hoppas det är ok Glam).
    Kan bli skitläckert!
  • LMK

Gårdagens sminkning upplagd!
    Skrev fel tidigare, använde Rapture & inte Golden Sand.
    Rapture är en ny favorit; sandbeige med grönt skimmer i. Supersnygg!!

Dagens går i -hör & häpna- BLÅTT! Har nog aldrig sminkat mig i blått tidigare, så detta var ett vågat försök. Bild kommer ikväll för bedömning

• LMK
    Linny skrev 2007-11-21 19:57:42 följande:
    Dagens lila sminkning ligger ute
    Snyggt som vanligt! Tycker du passar jättebra i den lila tonen. Sen blir det otroligt läckert när du målar den inre fransraden av ögat! Jag ser inte klok ut om jag gör det... får se om jag vågar visa det vid tillfälle
  • LMK

Nu finns dagens sminkning i blått inlagd. Ris el. Ros?
    Den är starkare in real life. Är själv tveksam... el. så är det bara ovana.

• LMK

Oj, tack! Hmm kanske skall överväga att använda mer blått. Jo, jag suddar nog ganska frenetsikt har en ny stor bra pensel som är perfekt att sudda med, speciellt då skuggan sitter ganska hårt på primern.
    Ska komma ihåg att ha lite mer i globlinjen nästa gång, tror det kan bli bra!

• LMK

Hallååå? Ekar tomt här...
    Hur som helst, har varit solo idag & lite smått uttråkad. Vad är då bättre än att exprimentera med PL skuggorna?

Har lagt upp 3 bilder. En från i fredags (lite softare brunt) & sen 2 festsminkningar; en mörkt lila, syns dåligt som vanligt tyvärr & en brun/grön, ser riktigt kul ut då skuggona skimrar så mycket. Testade även att färga innanför nedre fransarna men är tveksam om jag passar i det...
    "Lånade" Linnys snea vinkel & det var såå lätt att få bra bilder då. TACK!

• LMK

Mutter & morr! Jag tror min beställning från EM har fastnat i tullen! Har ALDRIG hänt mig förut, vad gör jag nu?? Hur löser jag ut paketet? Åh Typiskt! Beställde 15/11 & det står "shipped" på hemsidan. Alla gånger tidigare har jag fått paketet inom en vecka. Får väl hoppas att det bara är snigelpost...

• LMK
    Linny skrev 2007-11-28 10:06:31 följande:
    Om det har fastnat i tullen så kommer en avi hem till dig om att du ska lösa ut den på tex. din vanliga postutlämning.Då får du betala också. Jag gjorde det idag, men ska scanna in kvittot och skicka till Strawberrynet sedan. Hoppas det bara är snigelpost! Annars, kontakta EM och tala om att det inte kommit, så skickar de ett nytt. Det kan ju ha kommit bort..
    Tack Linny! Skall hålla mig veckan ut & kontakta dem i nästa. Det står iofs. på hemsidan att man får räkna med lååång leverens för internationell post. Hoppas verkligen att det är snigelpost...
  • LMK
    Linny skrev 2007-11-28 10:18:09 följande:
    Tack!!I den tråden finns då länken till the oilcleansing method..www.theoilcleansingmethod.com/Någon som har tankar om detta??
    Inte testat denna metod men har tidigare använt mig av rengöringsolja för sminkborttagning. Funkar super! Jag som har så torr & känslig hud var mjuk & fin efteråt.
    Var från märket Babor & skulle följas med en aktivator som löste upp oljan & djuprengjorde.
  • LMK

Knott- Har tidigare använt mest Yves Rocher. Men sen kusinen började sin hudterapeut utbildning så har det enbart blivit salongsprodukter. Först Babor, som de hade på skolan. Toppen märke med produkter för hela kroppen. Lite svår att få tag i dock. Men nu har jag helt gått över till Decléor. I love it!

Jag använder helst produkter som är utprovade efter min hy & dess behov. Känner inte att gå till disken på tex. Åhléns & köpa Lancome, Clarins etc. är någon skillnad mot att köpa L'oreal el. Nivea. Jag menar, hur vet de bakom disken vad min hy behöver när jag knappt själv vet det? Och de har inte ens sett reaktioner, torrhet, porer som man annars lätt ser vid en ansiktsbehandling.
    Nej för mig finns det en anledning till att alla hudterapeuter använder sig av salongsprodukter & inte de dyra kosmetikföretagens hippa märken.

Oj, hoppas ingen tog illa upp, men detta är iallafall min åsikt.

• LMK
    Linny skrev 2007-11-29 14:06:38 följande:
    Nyfiken på detta med Decleor. Vad använder ni för ansiktskräm? Verkar ju finnas miljaRRder..
    Jag använder lite blandat:
    - dagcrème Nutri-Délice nourishing cream
    - nattcrème Aromessence Baume Essentiel
    - olja Aromessence Rose D'orient
    Har ganska känslig, yttorr hy så dessa passar bra ihop nu på vintern. Lär nog använda lite andra produkter under vår/sommar.
    Har Cleansing milk + Cleansing Water till rengöring. De är oxå lugnande.
  • LMK

Här kommer en bra länk som jag hittade på Rocketqueens Blogg. En tjej som jag tror nästan har rekord på smink!

Bra sida med jämnförelser, information, tips mm.
    ENJOY!

• LMK

Tjohoo! Mitt paket fr. EM hade inte fastnat i tullen. Det vara bara snigelpost! Skall hämta ut efter jobbet!!

greeneyes skrev 2007-11-29 22:51:42 följande:
    Tänkte förresten beställa mineralmakeup från everyday minerals äntligen, mina prover börjar ju ta slut därifrån nu. Men hur är det med portot från dem, är det dyrt?O sen undrar jag hur deras ögonskuggor är? De är ju så himla billiga, så om de är fina/hållbara/pigmenterade så kanske jag slänger med några?
    Jag beställde ett Personal Custom Kit med 2 penslar, 2 foundations, 1 Finishing Powder samt 1 Blush. Frakten gick på 12 dollar. Denna gång tog det tid att få paketet. var övertygad om att det fastnat i tullen.
    Har inte provat några ögonskuggor därifrån. Men däremot vet jag att "Sminkan" (sminkan.blogg.se/) använder en hel del. På hennes bilder ser de iallafall fina ut.
Svar på tråden Smink Smink Smink!