Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

S u s s skrev 2007-10-24 00:30:31 följande:

Fridapida - Oh, mer tips, tackar och tar emot!!! Snygg naturell färg du har på dina bilder, änvänder du nåt läppstift eller har du så snygg blek färg naturligt?Har bara hittat ett kanebostift i bra naturlig färg, men blir ju lite trött på den. Är inte helt 100% rätt färg heller. Antar att MUS har flera naturella färger, men har inte orkat ta mig dit på ett tag.
    Oj, tack! Nej, det är nog min egen färg för det mesta. På någon bild har jag läppstift. Jag har inte fastnat för MUS läppstift, tycker bättre om Estee Lauder o Lancome just nu. Jag är väl framför allt en lipglosstjej.

Just nu är jag mkt förtjust i korallrosa läppstift. Det är läckert med rött, men svårt att bära!
  • Fridapida

02 05 skrev 2007-10-24 07:58:17 följande:

Hej S u s s, kul o se dig här ^^Jag använder efter tips i denna tråd Everyday Minerals foundation och concealer, är super nöjd, och det är så oförskämt bra pris på de med, det är helt perfekt!Mina ögonkuggor är de flesta från MUS.Och tjejer, jag har kommit på vad det var som gjorde att det blev så skrynkligt när jag använde Urban Decays Eyeshadow Primer. Det var inte mängden primer som jag satte på fel utan det var en skugga från Viva La Diva som det blev så med.Var jätte nöjd med den naturliga beige/rosa färgen som den skuggan hade men har byt ut den mot MUS Brown sugar nu, och då blir det inte så.Har de senaste dagarna haft MUS Brown Sugar över hela locket, sedan MUS Cashmere i globlinjen och sen PL´s Elysium i innersta ögonvinklen. Är super nöjd med resultatet och det har blivit min uniform nu
    Vilken tur att du hittade "boven". Har ju hört från många här i tråden att UD-primern är så bra. Ska nog köpa den nu när lönen kommer... men det är så mkt jag vill ha så jag får se.

Visst är det skönt när man hittar en "uniform", jag älskar att exprimentera o prova nya varianter hela tiden, men när man har lite ont om tid o inte känner sig så kreativ då är det bra med en uniform. Jag har två just nu: muffin ihop med rouge i globlinjen, då är det ingen mascara o eyeliner den dagen, eller, treasure o savanna, de nya från MUS. Funkar jämt när man har bråttom.
  • Fridapida

S u s s skrev 2007-10-24 12:37:51 följande:

0205 - Tack Använder du endast foundation och concealer som bas? Det undrar jag förresten om ni andra gör också?Jag använder endast foundation.Majestic - Javisst menade jag läppstift. Måste skriva upp de där du nämnde och kolla upp!Såg just att det finns massor av nyanser (alla?) att kika på, på MUS hemsida.. skoj! Men så såg jag nyckelingrediens: Triclosan!Triclosan är ju det ämnet som även används mot tandlossning i tandkrämer som det oftsast står "total" på, och som tandläkare verkligen inte kan rekommendera att man använder såvida man inte har just tandlossning.Triclosan är inte heller av naturen nedbrytbart, så det vi spolar ut kommer snurra omkring i världen ett tag, lite spooky. Nu vill jag ju inte komma in här som världens moral-tant med neggo-inlägg på en gång, blev bara lite besviken på att ögonskuggorna innehöll det ämnet...Nåja. Ska gå dit och kika på färgerna hursomhelst. Jag är sugen på något rosa! (som vanligt..)
    Jo, jag har hört det... Det är tråkigt jag vet. Det är ju tyvärr ett ständigt dilemma. Med det mesta som innehåller kemikalier.

Som bas har jag foudation, concealer och ett löspuder. Jag, och många med mig, har fastnat för mineralsmink. Är du bekant med det?
  • Fridapida

Majestic

www.hqhair.com/code/products.asp&SectionID=541&FeaturedID=3833&FeaturedProduct=5299&pID=1&PageBrand=HQHair

www.hqhair.com/code/products.asp&SectionID=541&FeaturedID=3832&FeaturedProduct=5295&pID=1&PageBrand=HQHair

www.hqhair.com/code/products.asp&SectionID=541&FeaturedProduct=5288&pID=2

Jag har dessa tre, den sista är den jag är minst nöjd med. Skuggborstarna är suveräna! Jag kommer att köpa fler så klart.

• Fridapida

02 05 skrev 2007-10-24 13:59:26 följande:

Så Linny nu ligger bilder uppe. Vädligt svårt o fotografera färgerna eftersom det är så naturliga nyanser, men jag hoppas ni ser. Satte ihop tre stycken när jag blundar så kanske man kan få en uppfattning genom att titta på dem tillsammans, förhoppningsvis i alla fall.
    Jag tyckte det var jättefina färger!

Vilket läckert rött hår du har på dina magbilder!
  • Fridapida

02 05 skrev 2007-10-24 14:35:03 följande:

FridapidaTack, vad gullig du är ^^ Jag älskade den färgen, men tröttnade efter ett tag. Ville inte färga håret med kemikalier under graviditeten men hittade en ekologisk frisör som hade henna i alla möjliga nyanser, bland annat den röda. Jag gillar när det är naturliga nyanser o lite skimmer. Muffin är ganska lik brown sugar fast mer metallisk i färgen va?
    Väldigt snyggt iaf! Kul med en ekologisk frisör, vart hittade du henne? Intressant, med tanke på hur frisörbranchen ser ut för övrigt!

Muffin är lite ljusare än BS, jag har inte BS själv men när jag jämför dem så tycker jag de är mkt lika. Muffin ger en champangefärg, BS blir väl mer champangerosa. På MUS hemsida ser de väldigt lika ut. IRL är det lättare att se vad jag menar.

CSN kommer imorgon, så nu börjar kliet i fingrarna tillta på allvar! Blir alltid mer sugen på att shoppa ju närmare den 25:e det blir
  • Fridapida
    frappant skrev 2007-10-24 14:51:41 följande:
    Är det någon som har erfarenhet av märket Suki?Jag har just fått hem en Suki Color-concealer och utan överdrift: den bästa concealern/foundationbasen jag någonsin använt! Och då har jag ändå testat å-t-s-k-i-l-l-i-g-a märken genom åren. Visserligen var den inte särskilt billig, men helt klart väl värd sitt pris...Nu är frågan: är övriga Suki-produkter värda att testas?
    Jag har inte provat. Var har du köpt det?
  • Fridapida

02 05 skrev 2007-10-24 14:52:05 följande:

Jag bodde vid Mariatorget förut o runt omkring i de krokarna finns hon, närmare bestämt på Bastugatan 57. Hon säljer allt från hudvårdsprodukter, choklkad o thé med, allt ekologiskt.Måste nog införskaffa mig en muffin med ^^Är bra sugen på shisedos omtalade ögonfransböjare o dessa med:e-beautyshop.com/product_info.php/manufacture...e-beautyshop.com/product_info.php/products_id...www.eleven.se/talika-lipocils-eyelash-conditi...
    Okej, inte i mina hemtrakter precis. Men kul att frisörer vågar gå den vägen!

Det lät som intressanta produkter, bra pris på dem alla. Om du beställer den för fransarna måste du ge en utvärdering, 2,5 mm är ganska mycket.

Jag tycker ju att muffin tillhör de måsten som finns i en sminkväska. Den är så lätt att ha till allt! Men det är så klart en smaksak.

Ibland undrar man om man ska fika eller sminka sig på MUS , muffin, brown sugar, choco d'or, xocolat, cookie and so on... men hur kan man motstå produkter som man accosierar till choklad...
  • Fridapida

02 05 skrev 2007-10-24 15:13:58 följande:

Jag kan inte det i vart fall, är HELT såld på choklad!!! Letar själv efter en chokladparfym just nu. Laura Mercier har en bodycreme som heter chocolate truffle o min förhoppning var att hon även hade den som doft, men tyvärr inte. Mailade o frågade om det fanns planer på att ta fram den som doft men tyvärr icke Däremot luktade jag på hennes creme brulée på NK i helgen, och jag kan säga att den är min inom en snar framtid! Luktade väldigt speciellt men jag gillade den!Snälla eleven.se ska skicka ett prov på aqualino´s chocolover också, aldrig beställt från dem o mailade o frågade om jag kunde få köpa ett prov. Då bad han om min adress o sa att de skulle skicka ett prov på den o på pinksugar, det är service tycker jag!Hoppas den verkligen luktar choklad, för då är min jakt över!
    Låter mycket spännande! Du måste ge oss en liten utvärdering när du fått dem.
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-10-24 18:00:33 följande:
    Ooops. råkade visst skcka förtidigt, hade Shattered i globlinjen (och den är MÖRKARE än på bilden) och Green tea över locket, Muffin som bas och det blev snyggt!!
    Har du lagt ut en bild? Jag såg ingen...
Svar på tråden Smink Smink Smink!