Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

S u s s skrev 2007-10-30 20:25:37 följande:

Fridapida - Ja det var verkligen skitsnyggt med rött. Fin nyans också!Jag har också rött då och då (väldigt sällan), men tyvärr har jag inte hittat ett stift som är tillräckligt bra. Tycker det är mkt mer jobb med rött, nogrannare med både första appliceringen och sedan påfyllning. Syns ju direkt om minsta lilla blir fel, till skillnad från de neutrala jag vanligtvis använder.Men det är kul de ggr man vågar!
    Det är väldigt svårt! Man måste ha läppenna för att få en fin kontur. Det har varit väldigt inne med den konturlösalooken, men den är inte lätt att få snygg IRL.
    Min tanke är att lägga läppenna+läppstift, bita av o pudra. Sedan mer läppstift o sist gloss för en lite putigare effekt.
  • Fridapida

Mommmy Dearest skrev 2007-10-31 19:04:05 följande:

jag undrar, vad för borste/applikator använder man till creme ögonskuggor? Har inte riktigt förstått vad som används till vad för bästa resultat. Har mest använt lillfingret då jag ska sätta på creme ögonskuggor. Då jag kan få till det så som jag vill men det är liiiiite svårt när man ska måla på, på mindre ytor.... Help?
    Använd borstar av syntet eller väldigt täta borstar avsedda för våte produkter, t.ex. i.d.'s wet/dry.
  • Fridapida

Har lagt ut en bild med lite annorlunda (för mig) sminkning.
    Har använt:
    Ögonlocket: Eclipse (MUS)
    Globlinjen: Nectar + Pollution (MUS)
    Mot brynet: Solros (FACE)

Jag har även lite Nectar på kindbenet.

• Fridapida

known as beautiful skrev 2007-10-31 23:16:44 följande:

skulle även vilja veta hur man får den där sotiga looken med kajal penna..?Hur gör ni med era ögonbryn alltså använder ni penna och fyller i med eller??
    Frågan på det tidigare inlägget ang foundation: Jag tycker att det snyggaste resultatet får man av mineralfoundation. Blir jämt o snyggt. Finns flera olika länkar i TS, själv använder jag i.d. säljs på exempelvis på hqhair.com.

Jag sotar ibland med min kajal från MUS, det krävs att pennan är ganska mjuk.

Jag fyller inte i mina bryn, de är lagom mörka. Använder bara browfix från MUS för formens skull. Skulle jag fylla i skulle jag använda en snedställd borste o en matt skugga i lämplig färg.
  • Fridapida
    Hallonmopeden skrev 2007-11-01 09:14:39 följande:
    Kan någon ge tips om en brun "måste ha ögonskugga"??! Köpte Muffin från MUS och är nöjd med den, nu vill jag ha någon brun variant, gärna som går att använda både torr och blöt. Har Curious från FACE, men vill ha något att variera med, får gärna vara en som passar som eye-liner också....
    Jag tycker att en matt svart skugga är bra att ha i många lägen, pollution från MUS. Eller en snygg brun, treasure eller choko d'or från MUS. De är ganska lika med treasure går mot grön o Choco d'or mot lila.
  • Fridapida
    lilja71 skrev 2007-11-01 17:42:33 följande:
    Skyndade mig in för att kolla bilden alltid kul att se nya sminkningar! Coool sminkning idag och lockar i håret! Det var snyggt och annorlunda färger!
    Ja, lockar... tackar
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-11-01 19:46:53 följande:
    Fridapida: Coola vågade färger! Läckert svall i håret också!
    [/citat]

Tackar! Det är Lynn som fixar! Jag är nyfärgad dessutom.
    elma skrev 2007-11-01 19:51:01 följande:
    [citat]
    Fridapida: som vanligt, jättesnyggt och som du själv skrev ovanlig!
    Ja, visst är det lite otippade färger! Men du funkade jättebra på en dagmejk. Jag hade inte trott det. Men... den som lever lär! Kommer användas mer.
  • Fridapida
    maddie3 skrev 2007-11-01 21:05:59 följande:
    Fridapida/snygg sminkning som vanligt och annorlunda färger, men de funkade kanon
    Tackar!

PS... måste räta mig lite! Det är inte eclipse på ögonlocket utan explore!
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-11-01 21:34:21 följande:
    Fridapida- Snyggt gumman, verkligen. Och så måste jag påpeka att din hy har blivit mycker bättre jämfört med bilder tagna tidigare!!!
    Tack! Ja, huden ha verkligen förbättrats. Jag går på en kur nu, men har precis dragit ner dosen så jag är lite spänd på hur huden kommer att reagera nu.
  • Fridapida
    elica skrev 2007-11-01 21:43:35 följande:
    oj ni är alla jätte duktiga på makeup i denna tråden =) Hoppas på lite tips här.. jag ska gå ut imorgon för första gången på riktigt, riktigt länge... =) och vill se fin ut.. Har gröna, ganska smala ögon, vilka färger passar bra då ?? vill gärna att ögonen ska se "större" ut...!! ska man måla på med svart kajla, eller ser ögonen bara smalare ut ??kram
    Ja, om du målar med svart kajal runt ögat utan någt mer eller suddar den så ser ögonen mindre ut.

Gröna ögon framhävs av lila, ljust förstorar o mörkt förminskar.

Vad har du i sminkväg?
    Ett tips är att du lägger en TUNN kajallinje enbart på övrefransraden, sudda den lite med en tops eller liten pensel. Då blir den mjukare markerad.
    Lägg en mycket ljus skugga på ögonlocket och ganska mörk skugga i globlinjen, men var sparsam. Har du en highlighter så kan du lägga det på mitten av ögonlocket där det är som rundast. Bara en dutt. Lägg även lite i inre ögonvrån.

Har du en bild i ditt galleri så kanske jag kan ge mindre gelerella tips...
Svar på tråden Smink Smink Smink!