Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

Majestic

Jag vet... jag har sagt det förut o säger det igen, jag är lite fixerad.

Jag håller med dig ang. MUS eyedust! Man måste dessutom vara försiktig med kläder o liknande. Eyedusten sätter sig överallt! Men de är fina.

• Fridapida
    Majestic skrev 2007-11-08 11:20:30 följande:
    Hallontrollet- På pret-ty rekommenderar många Viva la Divas skuggor och glitter eyeliner, man kanske ska ta sig en titt. Det sägs att skuggorna är mycket pigmentrika!!!
    Så snyggt det skulle vara med lite skuggor med glitter över finnarna! Bra tips, ska jag prova på praktiken i morgon!

Förlåt... lite dålig humor idag.
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-11-08 11:25:47 följande:
    Men Jag har ju klarat mig bra ändå Hur ofta ska man göra det då? Bara smörja in och skrubba eller? Nån sång tänker jag inte sjunga, bara så du vet Menar ni att de skavs bort i skarven (MUS eyedusts) eller att de bara fäller så man får de på andra ställen? Jag tycker de fäller mycket när man lägger dem (därför lägger jag alltid lite löspuder under ögat som jag sedan sveper bort) men sedan sitter de ok. Hoppas det blir bättre med min UDPP!
    Man exfoilierar efter rengöringen, finns olika sorter. Den jag rekomenderar fungerar kemiskt utan scrubkorn. UNDERBAR! Känns som när man typ badat o gammal hud lossnar. Samma effekt.

Man exfolierar för att hjälpa huden på traven att ta bort redan döda hudceller. Ju snabbare de försvinner desto lättare har huden att sköta om sig själv. Exfolierar man för ofta slipar man för mkt o skadar den istället.

Och man behöver inte sjunga ngn sång!
  • Fridapida
    Hallontrollet skrev 2007-11-08 11:26:22 följande:
    Hur går det till hos läkaren?
    Ringer man bara dit och ber om en tid?
    vad säger man?
    Tack för hjälpen!
    Vad är exfoliering?
    Torka ut.. hm jag har JÄTTE torr hud och kan verkligen inte hitta en bra kräm som hjälper!
    Ring VC o boka tid. Eller ännu hellre (vet ej hur svårt) ring hud o boka. MEN du måste tjata lite när du är där. Flera uppfattar att läkaren inte tar en på allvar, men finnar är inte kul alls.

Har du torr hud? Du kanske har fel creme? Har man för fet creme kan den vara av mineralolja och inte klara av att tränga in i huden och då återfuktar den inte utan skyddar bara mot yttre påfrestningar. Du kanske behöver en lättare som huden kan ta upp.

Exfoliering kallas även peeling. Det är mer kännt begrepp.
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-11-08 11:29:57 följande:
    Fridapida- HAHAHAHA...jag läste inte hela inlägget ens....hahahahaha
    Jag förstog det. Ibland ser man vad man vill se!
  • Fridapida
    Hallontrollet skrev 2007-11-08 12:00:59 följande:
    Du har inte nått bra tips på en hudcream som är bra?
    Undra hur man blir tagen hos en läkare?
    om dom tar en på allvar eller om dom bara ber en avvakta.
    Jag är så dålig på att stå på mig.
    Får kanske försöka!
    Jag är helt såld på Dermalogicas produkter. De är svindyra, men de är dryga! De fungerar verkligen, min hud mår så bra när jag använder dem. För att veta vilken man ska ha så bör man besöka en hudterapeut. Men man behöver inte gå på en ansiktsbehandling för att få hjälp att välja rätt produkter. Är du från Örebro kan jag rekomendera dig att gå till Jessica på skönhetskompaniet ovanpå FACE. Jätte duktig.

De läkare jag träffat har inte bett mig avvakta, men de skriver ut skitmeicin! De tar sig inte tid att undersöka. Min första läkare skrev bara ut ngt. Men nästa gång jag gick till läkaren, två månader senare o i annan stad, så hade jag läst på lite. Då blev det bättre. Jag sa typ att den har jag inte hört ngt bra om osv... då blev det bättre. Man måste stå på sig.
  • Fridapida
    Nathalie009 skrev 2007-11-08 12:04:02 följande:
    hörrni, MUFFIN, är det en LJUS badskugga?Ja vill ha en ljus men inte för ljus bas .. ve tine vilken ja ska ta
    Den är ljus, champange ungefär. Jag har den som idag när jag är för övrigt osminkad. Jag har muffin o NARS orgasm. That's it. Kanonskugga.
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-11-08 12:56:44 följande:
    Hoppsan... Jag har bara läst om de olika Dermalogicakrämerna och bara beställt... Inte fått någon rådgivning innan. Hoppas jag väljer rätt..
    Ingen av deras skulle kunna vara skadlig. Den lättaste, som du använder, passar nog alla (nästan). Men har man mer problem o är torr så bör man ju ha en fetare. Jag blev av med min yttorrhet när jag använde intensive moisture balance (fick jag det rätt nu?). Nu har jag den som är medium weight, dvs smoothing creme eller nått...
  • Fridapida

Nej nu måste jag vara seriös på min praktik... jag kommer bli utsparkad inom en vecka!
    hej hej

• Fridapida
    Nikhita skrev 2007-11-08 14:07:47 följande:
    Nån som har nåt bra tips på en superbra concealer?jag är såå mörk under ögonen och måste sminka över det annars ser jag sjuk och trött ut!
    Under ögonen tycker jag at en ljusreflekterande concealer är att föredra om man inte är väldigt mörk... kolla in concealerna från YSL, lancome o Elizabeth Arden.
Svar på tråden Smink Smink Smink!