Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

Majestic skrev 2007-11-08 14:46:40 följande:
    VIKTIGT !!!Ibland får jag mörka ringar under ögonen och det pga att mascara avbildar sig, hur 17 löser jag det?? Använder Max Factor masterpiece...Och sen det här att man ska ha löspuder underögonen när man sminkar sig med ex eyedust så att man lättare kan borsta bort de. Använder ni löspuder???
    Menar du att mascaran kladdar av sig på huden? Kan det vara så att du behöver en vattenfast mascara? Sedan kan det vara så om man smörjer in huden för nära innan man lägger mascara kan hudcremen lösa upp mascaran. Det bästa sättet att effektivt ta bort mascara under ögonen är genom att ta lite creme i någon form.

När det kommer till att lägga löspuder eller ej så beror det på vilken skugga kjag ska lägga o i vilken form den är. Ska jag lägga celebration eller en annan mkt pigmentrik skugga så tar jag hellre en bit papper o täcker ansiktet med. De flyger så mkt o fastnar i sminket. Trots löspuder. Men ska jag bara lägga en vardagsmejk, med treasure o savanna t.ex., då borstar jag bara bort nedfallen skugga med en "fan"borste.
  • Fridapida
    Izze skrev 2007-11-08 16:29:07 följande:
    Fridapida..... de skuggorna du har på bild två och tre i ditt galleri..... vilka är det? Mycket snygga!
    På bild 2 o 3 är det samma skugga. Jag har queen phyllis, ID,på ögonlocket o i globlinjen (den mörka) har jag Grateful, FACE eyedust. Båda är i lösform o bör fästas på ngt. På bilden är de fästa på en ljus creme highlighter, minns ej namnet, inköpt hos FACE.
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-11-08 16:46:04 följande:
    Linny- Jag har ju långa fransar som når till hakan...typ*s*!! Därav mörka märken under ögonen kanske!!Fridapida- Jag försöker att inte smörja in ansiktet med nå hudcreme närainpå sminkningen, men du kanske har rätt, jag bör prova vattenfast så får vi se!!
    Det kan ju vara värt att prova.
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-11-08 21:29:10 följande:
    Fridapida: Hör o häpna!!!! Jag har precis kommit ut ur duschen efter att ha EXFOLIERAT! Gick in på Kicks på lunchen (de hade inte några andra spännande affärer precis vid jobbet) och kollade runt lite. Fick ett prov på Biotherms exfolieringstjosan. Känns skönt i ansiktet nu. Men jag sjöng inte, och jag lovar att jag inte höll på en tiondel så länge som du säkert tycker att man ska Hon visade någon grej från Elisabeth Arden (eller Lancome kanske) som var nån extremgrej. Man skulle använda varje dag i en vecka, och så skulle man inte exfoliera mer på ett år Hur i all världen funkar det egentligen?
    Bra gjort Linny! *apploderar*

Den dunderkuren hon pratade om är nog en sorts slipning. Antagligen slipar det bort hudlagret... visst kanske funkar. Skulle jag ha det i MITT ansikte? Aldrig. Jag säger det igen. Aldrig. I ansiktet ska man ha snälla och milda produkter. Det tror jag på. Vill man ha starkare saker så gå till en hudterapeut som vet vad den gör. De som säljer på Kicks är inte säkert att de har en aning om hur just din hy kommer att reagera.
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-11-09 09:03:44 följande:
    Min Urban Decay Eye primer har kommit. (den där sista som jag beställde under näsan på Majestic) Ska hämta den senare. Vet inte varför den inte kom hem, men det kostar inget att lösa ut så det spelar ju ingen roll.
    Sedan ser inte trasan så lyxig ut i badrumssåpet.
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-11-09 13:16:34 följande:
    Nä, det var väl det jag trodde. Var inte alls sugen på den. Om den säger att den gör samma sak på en vecka som alla andra gör på ett år så är den nog lite väl frätande Vad tror du om såndär microfibertrasa då?
    Jag har inte provat. Jag kommer nog kanske göra det om jag inte har råd med en exfoliering, men än så länge håller jag mig till dyra produkter. Jag är en riktig produktjunkie! Jag älskar alla burkar o flaskor som finns!
  • Fridapida

Elma

Jag tycker att trastipset är supersmart. Det är bara jag som är löjligt fåfäng!

• Fridapida
    Hallonmopeden skrev 2007-11-10 14:52:12 följande:
    Någon som har erfarenhet av i.d.´s ögonskuggor. Tips på snygg (brun) färg????
    Jag har id-skuggor. Jag tycker att de är jättebra och fäster bra åpå t.ex. en primer. Rekomenderas!
  • Fridapida
    Hallontrollet skrev 2007-11-10 18:59:44 följande:
    I allt prat om Paypall kom nog min fråga om en bra men billig primer bort..
    någon??
    Jag tror någon svarade Urban decay. Finns på nätet, se länkar i TS. Tror den kostar runt hundralappen, MUS kopstar 145 kr.
    Om du menade eyeprimer vill säga.

Annars kan jag rekomendera FACE primer, kostar 300 kr, är väldigt dryg!
Svar på tråden Smink Smink Smink!