Inlägg från: Majestic |Visa alla inlägg
  • Majestic

Smink Smink Smink!

Linny skrev 2007-11-27 15:28:28 följande:
    Oj, jag har många från PL, men inte EN ENDA av de du har köpt. Mysko!
    Kanske för att de är från Everyday Minerals !!
    Tellement loin de ce monde...
  • Majestic

Det framgår inte av bilden men eyedusten är väldigt skimmriga och vackra, finmalda och pigmentrika. Otroligt fina och för 165 kr får man prova 10 skuggor. MUS släng dig i väggen!!

• Majestic
    April Mamma skrev 2007-11-27 15:39:01 följande:
    Oj..betalade du bara 165 kr för alla 10?
    Jag betalade för både skuggor och shipping 26$ (nu vet jag inte vad dollar låg på för två veckor sedan) men det var nåt mellan 165- 169 kr!!
  • Majestic
    Knott skrev 2007-11-28 10:15:55 följande:
    Linny: det finns nån tråd här på FL om naturliga skönhetsmedel och där skriver de en del om att använda olja (t ex fin olivolja) för att ta bort ögonmakeup. Jag tror säkert att fett löser makeupen men jag vet inte om jag tror på att det är så bra för den tunna huden runt ögonen med så pass mycket fett. Fast det är bara mina egna hobbyteorier, jag har inga direkta belägg för det. Här är en länk till den tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-73/m26627399.html
    Knott- Jag använder apotekets kallpressad Olivolja för att ta bort ögonmake-up. Är jättenöjd med det och huden är hur len och fin som helst!!
  • Majestic
    Knott skrev 2007-11-28 11:49:45 följande:
    Majestic: coolt! Men du blir inte kladdig och kletig i ögonen av det då?
    Knott- Nädå, det blir inte kladdigt och kletigt. Man tar en bolullstuss, häller på lite olja och gnuggar bort make- upen. Upprepar igen om det behövs, överflödet massaeras in i huden. Billigt, nyttigt och BRA!!
  • Majestic

Det var länge sen man skrev i tråden....

Välkommen alla nya

Anyway, idag hade jag grön/lila kombo. Det blev MAC´s Pastorale över ögonlocket och  Entremauve i globlinjen!! Läpparna fick sin Majestic MAC läppglans...

• Majestic
    Fridapida skrev 2007-12-04 13:52:31 följande:
    Less is more!
    FridaPida- Nej, Less is BORE !!!

Dags för ny tråd snart....YaY!!!

Idag har jag Barry M´s Dazzle dust Saphire och EM´s Magic Night och mörkblå mascara!!

EM`s eyedust är så snygga, pigmentrika och sååå lena. Kanske lite tråkiga färger men,men... Snart kommer väl mina MadM eyedust...*lycklig*
  • Majestic
    lilja71 skrev 2007-12-04 15:30:58 följande:
    Så du rekomenderar EM även till en Mac-freak???
    lilja71- Absolut, färgerna är fina, diskreta och så hud- och naturvänliga. Beställ ett kitt på 10 skuggor och testa vettja....I´m in love with Magic Night, sååå snyggt ihop med Barry M´s Saphire och MAC´s Entremauve...
  • Majestic
    Linny skrev 2007-12-04 15:43:21 följande:
    Diskreta, vad är det för skräp? Har bara två skuggor därifrån som jag fick som gåva.. Kanske ska prova fler.Flera av Macs är jag besviken på. De har så stora flagor i sig och blir helt mesiga i färgen..
    Linny- Besviken på MAC?? Vad är det jag hör?? Jag är skitnöjd med mina MAC pigment...

Diskreta,,,ja,ja... !!
  • Majestic
    lilja71 skrev 2007-12-04 15:54:08 följande:
    Jag måste nog säga att jag tycker att MAC:s vanliga ögonskuggor (fast form) är snäppet bättre än pigmenten + min paintpot är också kanon.Ska kanske ta ett provkit på EM men jag är lite sugen på MAD också....kanske det får bli en julklapp till sig själv
    Lilja71- Ja, jag håller med om att MAC´s vanliga skuggor är bättre. De är så pigmentrika och hållbara. Och jag  mina paintpots, den vinröda är döläckert!!
  • Majestic
    lilja71 skrev 2007-12-04 16:06:33 följande:
    Vad heter den vinröda färgen?? Jag var in för att kolla hur dom ser ut men jag tyckte inte att jag hittade ngn som motsvarade vinröd....fast jag kan ju iof vara färgblind
    lilja- Den heter Artifact!! Om man är färgblind vad har den för färg då?? Grå kanske??*fniss*
  • Majestic
    lilja71 skrev 2007-12-04 16:12:47 följande:
    Den jag såg var mer cranberry-färg (och jag har en fast MAC som heter Cranberry) men det kan ju iof vara samma, kollade aldrig namnet men nu ska jag lägga in det i mobilen så att jag kan kolla.
    lilja- Oj, det kanske är cranberry- färg, men jag tycker den ser vinröttaktigt ut. Det kanske är jag som är färgblind !!!
    Fridapida skrev 2007-12-04 16:15:44 följande:
    Ja... hjälp! Det har du rätt i. Jag har några dagar på mig. Men tack för att du påminde mig!
    FridPida- Det var sååå lite så !! Fjärde tråden....WOW!!!
  • Majestic
    Linny skrev 2007-12-04 20:34:54 följande:
    Jag har köpt massor med samples från www.pureluxecosmetics.com, mac-samples från www.thebodyneeds.com och mineralsmink från www.everydayminerals.com.Bra grejer alltihopa, men vissa pigment både från mac och pureluxe sitter inte så bra.Ett måste är en bra eyeprimer (rekommenderar den otroliga Urban Decay Primer Potion som finns på www.blush.se)Mineralfoundation är bra för huden och sitter bra. Det enda jag är missnöjd med är att mina porer syns lite mer. Även mineralconcealer toppen. Jag väntar just nu på en flytande mineralfoundation, ska bli kul att testa!
    Linny- Vad konstigt att MAC pigment inte sitter så bra, du har väl UDPP??

På min önskelista har jag:

* Nars Orgasm rouge och läppglans
    * Nars ögonskugga (LuLu)
    * Nars duoskuggor ( Island fever, Persepolis och Bohemian gold)
    * MAC´s Metal x-cream shadow (Metalblu och Plum Electric)
    * I.d mineralskugga (Celery) och
    * Masakï Matsushïma´s parfym MAT!!
  • Majestic

Ni som beställde MADminerals grejer under Thanksgiving helgen, har ni fått de än??

Inte jag*trist,trist*

• Majestic
    lilja71 skrev 2007-12-07 13:14:36 följande:
    Tack Linny!! Du är en klippa!!
    lilja- Snyggt, trots att det är rosa !! Vettu, på måndag ska jag shoppa loss på MAC !!
  • Majestic
    lilja71 skrev 2007-12-07 17:05:24 följande:
    jag ska ta en tur på söndag Lääääängtar!! Du behöver inte säga att rosa var fint för att vara snäll
    lilja- Nädå, det är fint upplagt !! Rosa är aldrig snyggt*asg*!!

Och jag måste köpa MAC´s Entremauve i fullsize, den är så snygg....jag är kär i den!!

Linny- Nope, ingen rea !!
  • Majestic
    Nathalie009 skrev 2007-12-07 22:07:13 följande:
    Blev lite sugen på jsut lila nu faktiskt nån som har ett tips på en snygg LILA ögonskugga, inte ljuslila, men nedå mer lila än devildust, alltså Mörklila? :)
    Nathalie- MAC´s Entremauve lila är hur snygg som helst, Everyday Minerals Mystic Night likaså, sen har MUS sin Empire, men många passar inte i sen. Den har nå konstig underton så man ser sjuk ut !!

Men kolla länkarna:

http://www.cgbauctions.com/entremauve.JPG

http://www.everydayminerals.com/g?t=eyecolors&userSelectedColor=280&sizePicker=&formulaPicker=1

http://makeupstore.se/sesv/products/eyes/eyedust/empire

Jag har alla tre och de två första är riktigt snygga, mörklila är de !!

• Majestic
    Nathalie009 skrev 2007-12-07 22:57:24 följande:
    okej tack för tipset :) Var köper man MAC?
    Nathalie- Åhlens City och NK i Sthlm, sen finns de säker i Gbg och Malmö!!
  • Majestic
    Honey1982 skrev 2007-12-08 17:53:33 följande:
    Majestic - MUS har 2 mörklila microshadows som heter sirocco och endless, de är grymt snygga
    Honey- Jo, jag vet men jag tycker inte de är fina, inte Empire heller för den delen. Den samlar bara damm i sminkväskan. Vette 17 varför jag köpte den...?!!
Svar på tråden Smink Smink Smink!