Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

Majestic skrev 2007-09-12 21:23:19 följande:
    Ärligt??
    jaaa...

Muffin ser väldigt enkel ut. Det är nog det som gör den så fin. Man får ingen wow-upplevelse precis.
  • Fridapida

Lone Star State skrev 2007-09-12 21:31:59 följande:

Tack Fridapida!! Får jag besvära dig lite till? Vilka av dessa borstar tycker du är viktigast i sminkväskan? Som du inte skulle klara dig utan? Jag har pinsamt nog bara två små penslar och en rougepensel... :P Så jag ska köpa på mig några.. Vill ha en till foundation för det känns äckligt å gegga med fingrarna och svampar känns så sunkiga... Och en snedställd borste känns som nått jag vill ha,,
    Jag har de jag skrev... och av skuggvarianterna har jag ganska många. Jag är tokig i penslar. Gillar FACE borstar bättre än MUS. The Bodyshops puder borste. ID's flawless till rouge, är så där... är på jakt efter en bättre. Suddskuggpenslarna är Japonesque de absolut bästa tycker jag! MUS snedställda är bra. ID's kabuki är inget vidare, köp ej! MAC har bra borstar, men de är inte gratis...

Japonesque finns på hqhair.com. Blev rekomenderad på nätet och de är kanon. Mjuka som bomull (nej mjukare...) trodde inte de skulle kunna sudda, de känns inte på huden, men de är en dröm på skaft!

www.hqhair.com/code/products.asp&SectionID=541&FeaturedProduct=5299&pID=1

www.hqhair.com/code/products.asp&SectionID=541&FeaturedProduct=5301&pID=2

Mina favoriter!
  • Fridapida
    DEB skrev 2007-09-12 21:55:53 följande:
    Angående penslar och foundation... Är det inte lättare att jobba ut det med fingrarna?
    Nej verkligen inte! Jag använder fingrarna ibland, men på fingrarna finns fett och man värmer skuggan och då blir resultatet annorlunda än med borste. Det beror på hur man vill ha sminkningen. Men när jag ska sudda och fixa så vill jag ha borstar.
  • Fridapida
    Honey1982 skrev 2007-09-13 04:45:09 följande:
    jag tvättar också mina penslar med schampo och balsam, fast ibland blir det med penselrengöring och ibland med yes.idag ska jag ut på mitt första uppdrag. ett samarbete mellan MUS, fotografer och frisörer har jag fattat det som.. är så nervös!är det nån som vet hur man får bort fetsmink typ concealer från kläder? går det ens??
    Nej det går nog inte... någon som har tips? Jag lyckade spilla ut massor flytande foundation på en helt ny vit kjol för något år sedan... har nog provat allt... fetsmink är nog ännu svårare.
  • Fridapida
    DEB skrev 2007-09-12 21:55:53 följande:
    Angående penslar och foundation... Är det inte lättare att jobba ut det med fingrarna?
    oj jag läste fel... tänkte skuggor. Jag använde inte fingrarna när jag la flytande foundation, jag använde en fuktad svamp. Gillar inte för täckande resultat.
  • Fridapida
    Pokergirl skrev 2007-09-12 21:58:50 följande:
    Fridapida: har du inte upptäckt att Japonesque även finns här i Sverige. Du hittar dom hos satine.se till billigare peng än från England, bara ett litet shoppingtips!
    Bra! Tack för tipset!
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-09-13 09:02:02 följande:
    ps: Jag klippte av mig håret igår men vet inte om detta är frisyren jag ska ha. Ni får gärna komma med synpunkter om ni vill! Finns i mitt galleri under "Jag"
    Snygg frisyr! Gillar den asymetriska klippningen.
  • Fridapida

Jag beställde en Angel blush brush från Japonesque... gick på 30 pund... för mycket för en borste den här månaden! Det var mer än jag la på mat... Men jag ville ju ha den, så nu sitter jag här och väntar.

• Fridapida

Fluffguff
    Foundation

Om du trivs med mineralmakeup så finns många varianter som inte är lika dyra som i.d.
    everydayminerals.com
    mineminerals.se

Den senare är svensk och lätt att hitta på. Svårt att säga vilken färg du ska ha, men du kan på båda ställen beställa prover innan du köper en vanlig stl.

Den bästa rougen? Vill du ha i löspuder eller fast? Jag tycker att det är svårt att tipsa om färger i ansiktet, det är så viktigt och en liten nyansskillnad kan göra stor skada. Jag tycker att MUS o FACE har bra rouger, inte så dyra. Annars gillar jag NARS, speciellt deras storsäljare Orgasm.

Den bästa mascaran?
    Jag har provat alla... nästan. Jag har en förkärlek för dyra och lyxiga märken. Så när alla hyllade Masterpiece från Max Factor så drog jag länge och väl på det, ville inte köpa... men den är nog det bästa jag provat! Den första (på många år) som jag köpt två på raken av och inte haft en festmacara som back up...

• Fridapida

Linny

Jag kanske lägger lite mer... men jag är student och äter inte så lyxigt. Fin mat äter jag tillsammans med min kille hemma hos honom , vi är tillsammans igen. Vi bor på olika orter så vi ses på helgerna.

Asymetrisk eller ej, det var jättesnyggt! En kortare frisyr ramar in ansiktet snyggare.

Svar på tråden Smink Smink Smink!