Inlägg från: maddie3 |Visa alla inlägg
  • maddie3

Smink Smink Smink!

Hej
    Ni som använder i.d:s produkter speciellt foundation, vad använder ni istället för kabukin???

• maddie3
    Hallontrollet skrev 2007-10-03 14:14:39 följande:
    Skulle titta in där för att köpa lite ögonskuggor och borstar igår då jag hade fått sålt lite smycken som jag gör. jag hade sonen i barnvagnen med mig och när jag öppnar dörren till butiken (dörren öppnas innåt) fick jag problem eftersom jag skulle få med vagnen in.... Personen som jobbade där och en annan kund står och GLOR rakt på mig medans jag kämpar med att komma in genom dörren. Dom såg att jag hade problem men kunde inte tänka sig att hjälpa mig... Att ja inte fick någon hjälp med att hålla upp dörren resulterade i att jag klämde sonens fingrar i dörren så han började blöda och gallskrek. Hon som jobbade där stod dessutom i telefon samtidigt men jag tänkte inte ta hänsyn till det när sonen skrev så jag tog upp honom och försökte trösta honom. Hela tiden suckade hon åt mig och tittade på mig som om hon bara ville att ja skulle gå därifrån. Efter en stund kom hon fram och frågade om jag var ute efter något speciellt och jag svarade: Jo det är jag men det skall jag gå någon annan stans och köpa. Vände ut genom butiken och när ja kommer fram till dörren för att ta mig ut suckar hon och kommer fram å frågar lite besvärat: Ska jag hålla upp dörren för dig? Nej tack har jag tagit mig in ska jag nog fan ta mig ut också svarade jag och gick! Överreagerar säkert men HUR SVÅRT kan det vara och gå fram och hålla upp dörren i 2 sekunder för att en kund ska komma in.. Gör hon lika dant med handikappade? Nej ingen mer Make upstore för mig.... i alla fall inte på ett brrraaa tag!
    Nää fyy sjutton för sådana människor.
    Hur gick det med sonens fingrar?? Hoppas att det är ok med honom! Ge honom en blås-bort-det-onda-kram.
    Mkt dålig stil att inte hjälpa dig, men vet mkt väl hur det är...svårt alltså att komma in med vagn o så. I den MUS butik jag går till ligger i ett varuhus så där finns ingen dörr. Men de är inte så förtjusta i att man kommer in med barnvagn då butiken är liten o trång. Så jag går oftast dit när sambon är hemma o kan ha sonen hos sig.

Håller med dig o undrar hur de behandlar handikappade???
  • maddie3

Gokväll Glad
    Jaa nu har jag gett MUS eyeprimer en chans till, den är väl ok. Nu har jag gjort som jag fått tips om o det blev bättre men är inte helt nöjd ändå. Kanske har för höga förväntningar o krav!!

En bra primer att ha under foundationen skulle jag behöva, någon som kan tipsa om en bra en??? Kanske ni har tipsat om det tidigare men orkar inte leta i tråden.

• maddie3

elma/ skriv gärna o berätta om primern du köpt är oxå nyfiken på den.

Linny/färgerna du skrev om inför kvällen låter kanonsnyggt, så go for it. Ha en superkväll

alaay/ när ska bebis komma???

Trevlig helg tjejerSkrattande

• maddie3

Hej Glad
    Idag investerade jag i en Shangri-La från Face, ursnygg. Så jag ska testa den imorgon då vi ska på födelsedagsfest.

Tror jag ska köpa fastlash oxå från Satine.

Linny/
    Hade du en trevlig kväll igår???

• maddie3

Jag undrar oxå vilken av länkarna som man kan köpa bra makeup borstar/penslar???
    Vet att flera skrivit tidigare, men gärna tips om ni köpt bra borstar/penslar.

Det jag vill ha är ett helt set.

• maddie3
    choklaa skrev 2007-10-06 17:05:32 följande:
    Tips på bra penslar, är penslar av oriflame www.oriflame.se
    Säljer för dem....så deras penslar är ok. De säljer ju ett helt set i period 15 nu som jag funderar på men vet inte om jag slänger pengarna i sjön eller om jag ska köpa penslar med riktigt hår.....

får väl testa dem är de inte bra så får jag väl testa några andra.
  • maddie3
    Majestic skrev 2007-10-06 17:05:47 följande:
    Maddie3- Visst är Shangri-la råsnygg!! eleven.se/makeup-tools-g226.htmlVad är en fastlash?? 
    jaaa den är supersnygg är sååååå nöjd med den. Mkt snygg att kombinera med alla möjliga bruna nyanser även brun/grå.
    Bruna skuggor har jag till dess fbannelse....
    Vad kombinerar du för färger??? Alltid kul med tips!!!
  • maddie3
    Fluffguf skrev 2007-10-06 18:53:55 följande:
    På vilket sätt är de dyra penslarna värda pengarna? Jag använder billiga penslar, och det funkar utmärkt, så jag ser ingen anledning att lägga flera hundra på varje
    vill inte heller lägga massor med pengar på dyra penslar.....har köpt en del på HM men även Kicks o de var inte särskilt dyra men helt ok. Det jag är ute efter är ett helt set.
  • maddie3

Linny/
    Heter foundation borsten Premium Foundation hos EM?

Svar på tråden Smink Smink Smink!