Inlägg från: maddie3 |Visa alla inlägg
  • maddie3

Smink Smink Smink!

Majestic skrev 2007-10-12 12:11:27 följande:
    Godagens!!Jodå, jag såg också fräsh ut då sonen var nyfödd. Att man har blivit mamma behöver inte betyda att man ska sluta med allt...men förut kunde jag stå i en timme och sminka mig, nu är man klar på 20 minuter!!
    Jag sminkar mig så ofta jag kan, men har inte tid för att stå o sminka mig med skuggor o så, men lite foundation, puder o mascara o sen lipgloss. Då känner jag mig fräsch.
    Den ÖF jag går till så är det inte många mammor heller som sminkar sig. En mamma undrade t om om jag var tvungen att sminka mig o så varje dag, nää svarade jag men ibland vill man ju fräscha till sig för sitt eget välbefinnande o mår jag bra mår min son bra. Hon fnyste bara åt mig o tyckte att det var slöseri med tid. Jaja det får hon tycka tänkte jag.

Som sagt så får man ju snabbsminka sig typ en kvart får det ta.
  • maddie3
    Skrattande
    Innan jag fick barn så sminkade jag mig varje dag, o det vill jag fortfarande göra. Men visst kan jag skippa sminket en dag.
    Jag älskar färger, men varit lite feg...men nu sen jag kom in på denna tråd o fått tips om skuggor o bra sidor så har jag faktiskt vågat mig på att köpa många olika färger.
    Som sagt så har jag köpt 20 nya skuggor från PL som jag med stor förväntan väntar på att få hem snart.

Så jag kommer att fortsätta sminka mig när jag går till ÖF eller Babydans, sen får andra mammor bekymra sig eller gnälla bäst de vill. Inte mår min son sämre av att jag tar mig femton minuter till att fixa till mig, för när jag är klar så är det dax för lek o skoj.

Vill passa på att tacka för en superbra tråd, är så glad att jag hittade er. Och tack för alla bra tips om smink, hudvård o dylikt. O till alla er som vågar lägga ut er sminkning så får ni min stora beundran över hur duktiga ni är o vilken inspiration ni ger.
    Så ett stort tack.

Önskar er en fin helg, min helg blir att kurera min son som fått öroninflammation.

Kram
  • maddie3
    trollsanna skrev 2007-10-13 13:41:17 följande:
    Tycker PL:s skuggor sitter bra. Jag gillar dom starkt eftersom man kan köpa nästan alla färger. Bra skuggor till det priset. Fast det tog mig någon vecka att bli sams med skuggorna. Man måste jobba med dom på ett annat sätt.Dagen sminkning finns upplagd. Blev Purpel aura tillsamans med Utopia från PL.
    Jättesnygg sminkning...vad använder du som liner???
  • maddie3
    Glad
    detta har i och försig inget att göra med smink men måste
    bara tala om att min son som blir ett år om en vecka, GÅR!
    Idag så tog han 21 steg o sen efter det så går han omkring med sin gosehare. Hur söt som helst.
  • maddie3

Hej
    Idag har jag fotat min sminkning. Lägger in den ikväll så får ni se o säga vad ni tycker.

Linny/
    ja det är så kul att se de små spatsera fram med staplande steg, jättestolta och orädda.

• maddie3

Jag har nu lagt in dagen sminkning.
    Just till vardags så använder jag oftast av en skugga, medans till mer fest så blir det fler.
    Så detta är en vardagssminkning.
    Tänk på att jag är amatör.

Använt MUS eyeprimer
    Oriflames Lilac Light eye crayon
    Isadora Perfect contour Kajal färgen Amethyst
    Estee Lauders Magnascopicmascara svart

• maddie3

elma/
    tack för tipset. Ska testa med fler skuggor Glad

• maddie3
    trolltyg skrev 2007-10-17 08:48:07 följande:
    Jag har beställt gratisprover från denna sida: www.stenmantrading.se/catalog/ även en borste har jag köpt, den var inte så dyr så jag räknar inte med någon kanonkvalitet men jag är ju nybörjare så det duger till att börja med
    jag har oxå beställt prover därifrån, hoppas det kommer snart. Har även prover från everydayminerals oxå

så nu är de bara att prova o se vilken som är bäst. Tycker oxå i.d är lite väl dyrt. Så funkar någon av dessa så är ju det bra.
  • maddie3
    Fridapida skrev 2007-10-16 23:34:58 följande:
    Maddie3Jag tycker att du ska ha lite med eyeliner o en mörkare skugga som ramar in i globlinjen. Och du, gud var god när han delade ut fransar till dig!
    Skrattande ehh ang mina fransar så är det nog mascara som framhäver  dem bra, har inte långa fransar annars(tycker jag) men såg på bilden att de såg bra ut o det är första gången som fransarna kom till sin rätt(stolt). Så glad blev jag över din komplimang, så tack tack.

Ska ta mer eyeliner o en skugga i globlinjen nästa gång jag sminkar mig. Tack för tipset.
  • maddie3
    Skrattande

Dagen sminkning inlagd. Så gå gärna in o kolla o kommentera både ris o ros.
Svar på tråden Smink Smink Smink!