• Linny

Smink Smink Smink!

Izze: Nej det menar jag inte Urban Decays håller makeupen likadan hela dagen OCH hela kvällen. MUS ger mer intensitet till färgerna (tycker jag). Jag har dock hellre en primer som sitter kvar hela dagen så därför gillar jag nog UD bättre.

• Linny

Blush.se

Och jag kan inte riktigt ta emot det fina smickret om att jag brukar ha rätt Jag är lika ny på sånt här som ni andra och har absolut inte provat så mycket. Fridapida och en del andra här är de riktiga experterna Men tack ändå

• Linny
    Nathalie009 skrev 2007-11-12 11:21:34 följande:
    Hej!! är på vägå ska åka till makeupstore för ja behöver en mörkbrun ögonskugga men d finns så många på deras hemsida HJÄLP nån som kan tipsa om nån som är snygg? Finns ju jättemånga :S VIll liksom ha möörkbrun men inte svart..
    Choco d´or är mörktbrun med guld i.
  • Linny

Lilja: Fint Jag gillar Uptown jättemycket! Kanske lite ljusare in mot ögonvrån?

Majestic: Alltså Mac sitter oftast kvar när man väl fått dit det. Men det fäster inte lika bra tycker jag. Idag blev jag lite sur på lunchen. Stod i ett provrum och såg att skuggan skavts av lite i globlinjen. Så KAN det bli med min M.U.S eyeprimer ibland, men jag trodde inte det kunde hända ned UD.

Köpte en ny ögonkräm på lunchen. Det blev Biotherms Line peel yeux. På köpet fick jag en burk med Age Fitness Nuit Power (en nattkräm för ansiktet från Biotherm). Det var snällt!

• Linny
    lilja71 skrev 2007-11-12 14:13:59 följande:
    Ngn som vet hur man gör för att klistra in en bild här som man kan klicka på så att den blir större??
    Har du plus?
    Isåfall så kopierar du bara bilden (klicka inte upp den så den blir stor utan kopiera i litet format). Bilden måste ligga i ditt galleri för att du ska kunna kopiera. Lägg sedan in den i ett inlägg.
  • Linny
    Nathalie009 skrev 2007-11-12 14:15:43 följande:
    Hittade en gammal ögonskugga som typ inte e använd, Cyber ögonskugga, Paradise, har adlrig testat den haha låg oanvänd i sminkväskan.. tråkig nog e den trasig som d e som pulver men kanske går att använda iaf?
    Jadå Det blir ju som eyedusts Såna har jag typ 50 stycken
  • Linny

Alltså, tjejer!!! NU MÅSTE NI IN O KOLLA HOS MIG! Jag har lagt in dagens sminkning (som jag ju sa inte gav så mycket färg trots flera lager). Men så tog jag en bild när jag kom hem! Är kombinationen UDPP och Mac fel? Har jag för mycket UDPP på? Den är ju tjock och ganska torr och torkar på fem röda.. Jag tar inte jättemycket men nåt är det ju som gör att resultatet blir sådär dååååååååååååååååååååååååååååååligt!!! Så ska det ju inte bli efter åtta timmar. Visst, med MUS kunde det bli liite så ibland, men inte i närheten av detta.

• Linny

Hallontrollet:
    Jag tar på ögonkräm och sedan ansiktskräm.

Ibland tar jag på Skin serum. Poreminimizer på utvalda ställen.

Mineralfoundation

Mineralconcealer

Eyeprimer, låter torka..

2-3 olika nyanser ögonskuggor

Eyeliner

Böjer fransar

Mascara

Ögonbrynsskugga och browfix

Borsta bort ev. "fall out", dvs glitter/färgkorn från skuggor.

Svep på finishing dust

Rouge el. bronzer

Lipgloss

Herregud vad det låter mycket Tar mellan 15-20 minuter till vardags, med liten tvååring i penselburken..

• Linny
    elma skrev 2007-11-12 18:52:26 följande:
    Linny: oj, nä så ska det väl inte bli. Med min UDPP har jag aldrig upplevt att det blir så, med MUS, nån gång....mysko. Det är svårt att säga med mängden primer, vet inte själv, men jag drar ut "staven" och trycker den mot ögonlocken och vänder och trycker på andra ögonlocket....storleksmässig plutt??? en röd lins kanske (en sån man äter alltså).
    Tar du fram/Baksida på staven på varje ögonlock, eller baksida på ena o framsida på andra. Vad jag menar är alltså om du tar 2 duttar på varje ögonlock eller en. Jag tycker det kommer lite varje gång så det knappt räcker till ögonlocket. Det torkar ju så förbenat snabbt. Jag vet inte alls varför det blev så. Så många har ju lovordat UDPP så jag måste ju ha fått en gammal eller så är mina Macprover fejk. Säkert nån idiot som suttit hemma o blandat egna skuggor och sedan säljer under Macs namn *morrar*

Men å andra sidan så kanske jag inte behöver hitta på konspirationsteorier. Ni är ju fler som köpt från www.thebodyneeds.com och ni är väl nöjda?
Svar på tråden Smink Smink Smink!