• Linny

Smink Smink Smink!

Majestic skrev 2007-11-20 15:10:10 följande:
    Linny- Klart de gör, jag har sett det själv?? Så du petar du också...*tittar strängt på Linny*
    Ja Barn gör ju som vuxna GÖR, inte som de säger... Jag gör också som MUS-personalen gör... De petar alltid i skuggorna för att sedan stryka på handryggen för att visa. Jag har automatiskt gjort likadant. Men aldrig tagit på ögat sedan..
  • Linny
    Majestic skrev 2007-11-20 15:15:06 följande:
    Är det så man gör i Täby*asg*...??
    Japp, så gör tjejerna på MUS i täby i alla fall Men även i Solna om jag inte minns fel. Kanske på Åhléns city också. Inget jag lagt på minnet, men jag tror jag har sett någon göra det där också
  • Linny
    Nathalie009 skrev 2007-11-20 15:18:58 följande:
    men d e kalrt man msåte peta på ögonskuggan å sen kolla på ahnden vilken färg ju annars kan man ju inte veta? SÅ gör jag medTestar inte mascaror lr läppstift lr sånt men ögonskuggor testar jag alltid på handen
    Jo, men Mac har tex. lagt fram små tops som du petar i skuggan med, för att sedan stryka på handen.
  • Linny
    Nathalie009 skrev 2007-11-20 15:21:43 följande:
    jasså, men inte makeupstore väll? Då skämms jag ihjäl haha..Men var finns MAC? vill ha en sådan eyeliner har itne fattat vart man köper de märket
    Nä inte där jag bor i alla fall. Där petar ju försäljarna själva i skuggorna med fingrarna.
  • Linny
    Majestic skrev 2007-11-20 15:25:27 följande:
    Linny- Skämt å sido nu, gör de verkligen det?? På Åhléns är de noga med att påpeka att man inte ska röra med fingrarna!!
    Ja på Mac på Åhléns, men inte på MUS väl? De har väl inte ens tops utsatta?
  • Linny
    Honey1982 skrev 2007-11-20 16:15:18 följande:
    fast när man går sminkkurs på MUS så är det faktiskt proverna som används.
    ja det har du rätt i, de använder dem då.

Majestic: Ja alltså, på MUS på Å.C. så pillar både personal och kunder i skuggorna med fingrarna. På de andra ställena under samma tak används däremot tops. Så har jag uppfattat det
  • Linny

2 nya sminkningar inlagda.. TIps tack Jag känner att jag tappat touchen

Lördagen körde jag medvetet utan mörkt på tårkanallinjen eller under fransarna. Skulle vara ute i dagsljus o shoppa så jag ville inte ha för mycket, då själva sminkningen var för mörk.. Var det bra, eller ser det konstigt ut?

• Linny
    LMK skrev 2007-11-20 18:47:25 följande:
    Dagens sminkning upplagd!Körde på gamla trotjänaren IsaDora. Har flera av deras paletter med 4 olika skuggor. Perfekt om man vill ha flera i samma nyans & slippa ha 17 miljarder burkar (som man nu har... )Tyvärr syns det inte så bra att skuggan är vinröd.Har även fått min andra omgång fr. PL. Massor av snygga skuggor att leka med
    Men allvarligt, hur lyckas du!!? Skitsnyggt! Du lägger färgerna fint och tonar bra. Sen är det sån otrolig skärpa och färg på dina kort! Har du photoshoppat dem? Skämt åsido, men även om solen hade varit framme när jag går hemifrån, så får jag ändå inte till det sådär
  • Linny
    lilja71 skrev 2007-11-20 20:32:53 följande:
    Som vanligt snygga sminkningar från dig, Linny. Finns inget jag kan anmärka på i allafall Känner igen känslan av att man ibland tappar touchen, ibland så tappar man känslan och lusten och då brukar jag köra några dagar med bara en enda enfärgad ljus skugga och sen blir man som mer sugen att använda färger igen. Ibland är det ju svårt att bestämma sig vilken färg man ska ta på morgonen också....har man för många skuggor då??
    Ja, jag känner att jag har tappat både känslan och touchen och känner mig bara missnöjd med alla mina sminkförsök just nu.

Sen blir jag bara avis på er som har mycket finare ögon att sminka. LMK har ju toppenögon tex. Själv har jag ju persienner till ögonlock
  • Linny

Ja gräset är alltid grönare....

Nä, men jag är ändå avis, så det så

Svar på tråden Smink Smink Smink!